AnonymBruker Skrevet 15. juli #42 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener ikke flatfyll, nødvendigvis. Men, en grad av beruset. Er du for voksen til dette i en alder av 40? Anonymkode: bf8de...d86 Drikker til god stemning, helt greit. Drikker slik at du snøvler og snubler, ikke greit. Men det syntes jeg generelt om alle aldre - eneste er at jeg mer forståelse for at man blingser på dette som ung, da man ikke helt vet toleransegrensen sin på ulike drikker osv. Så at man feiler noen ganger under 25 år skjønner jeg. At man gjør det som godt voksen, er bare barnslig og unødvendig. Anonymkode: 00265...bd6
AnonymBruker Skrevet 15. juli #44 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei. Ofte er 40-50-åringer vel så fulle, om ikke mer, enn 18-åringer. Bare fordi det er vanlig, så betyr det ikke nødvendigvis at det er greit.. Anonymkode: a1ea9...2a4
Boetica Skrevet 15. juli #45 Skrevet 15. juli Litt fnisete er ok, men høylytt og skakk er usjarmerende ☺️
Susannehd Skrevet 15. juli #46 Skrevet 15. juli Å drikke seg full når man er 40 er rett og slett trist. Alkohol er gift for kroppen, det ødelegger søvn, svekker dømmekraft, bryter ned kroppen og kan ødelegge relasjoner. Med all kunnskapen vi har i dag om hvor skadelig alkohol faktisk er, synes jeg det er merkelig at folk fortsatt forsvarer det. Det er ikke "kultur", det er avhengighet forkledd som normalitet. Jeg forstår ikke hvorfor voksne mennesker bevisst velger å skade seg selv for å føle seg "fri" en kveld. Det finnes bedre måter å leve og slappe av på, som ikke krever at du forgifter kroppen din eller mister kontroll. Alkohol er ikke bare unødvendig, det er direkte skadelig. For meg er det et enkelt valg å stå utenfor det. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #47 Skrevet 15. juli Susannehd skrev (4 minutter siden): Alkohol er ikke bare unødvendig, det er direkte skadelig. For meg er det et enkelt valg å stå utenfor det. Du høres gøy ut.... Anonymkode: 1c82b...032 5
Wilma89 Skrevet 15. juli #48 Skrevet 15. juli Personlig syns jeg at jeg er for gammel til å drikke meg full. Kan ta et par glass vin, men gir meg der. Hva andre gjør, legger jeg meg ikke borti.
AnonymBruker Skrevet 15. juli #49 Skrevet 15. juli Vi var flere par i 40 og 50 årene som reiste på Tysnesfest i helgen. Det ble alkohol 3 dager på rad. Ingen flatfylla, men kos hver dag. Det var en kjempe helg med musikk og masse sol. No kom hverdagen tilbake med barna og ferie med de. Så da er det ingen alkohol. Men jaggu skal vi kunne kose oss, selv om vi er blitt 40! Anonymkode: 14d25...11c 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #50 Skrevet 15. juli Susannehd skrev (2 minutter siden): Å drikke seg full når man er 40 er rett og slett trist. Alkohol er gift for kroppen, det ødelegger søvn, svekker dømmekraft, bryter ned kroppen og kan ødelegge relasjoner. Med all kunnskapen vi har i dag om hvor skadelig alkohol faktisk er, synes jeg det er merkelig at folk fortsatt forsvarer det. Det er ikke "kultur", det er avhengighet forkledd som normalitet. Jeg forstår ikke hvorfor voksne mennesker bevisst velger å skade seg selv for å føle seg "fri" en kveld. Det finnes bedre måter å leve og slappe av på, som ikke krever at du forgifter kroppen din eller mister kontroll. Alkohol er ikke bare unødvendig, det er direkte skadelig. For meg er det et enkelt valg å stå utenfor det. Fordi vi synes det er gøy selvfølgelig. Gøy trumfer fornuft av og til, sånn er det for mange. Man velger selv hva man synes er verdt å bruke livet sitt på. Helt greit at det ikke er gøy for deg og at du velger noe annet. Anonymkode: f6480...d6f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #52 Skrevet 15. juli AlcosAnal skrev (8 minutter siden): For en gjeng med sure bedehuskjerringer🤣 Enig😅 Anonymkode: 35b40...501 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #53 Skrevet 15. juli Grüner skrev (4 timer siden): Nei, du bør være ferdig med russefylla når du er 40. Les HI på nytt, deretter kan du prøve å svare på det som det faktisk spørres om. Det er selvfølgelig helt OK for 40+ å bli beruset Anonymkode: 5896e...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #54 Skrevet 15. juli Jeg vet ikke riktig hvordan man definerer å være full, men jeg drikker ikke mer enn at jeg har god kontroll selv om det blir litt. Det skjer kanskje et par ganger i året med jobben. Har ingen venner og er langtidssingel, så å slippe seg litt løs en sjelden gang får være ok. Drikker ikke med mindre jeg har barnefri. Anonymkode: d9e2c...0da
Einus Skrevet 15. juli #55 Skrevet 15. juli Neida, det er bare å fylle på. En fest en gang i mellom går helt greit. Og blir man skikkelig full, så går det greit også, MEN hvis du blir amper og motbydelig av å drikke, bør du la være. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #56 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å drikke seg full er white trash, uavhengig av alder. Anonymkode: d64ad...dcc Det var da virkelig en ufin hersketeknikk. Blande inn rasisme å ovenfra og ned holdning mot store deler av befolkningen. Anonymkode: 75aa9...0a4 3
TomKrus Skrevet 15. juli #57 Skrevet 15. juli Alder har lite med dette å gjøre, drikke seg overstadig beruset og miste all kontroll er tegn på to ting, enten har man et alkohol problem, eller så har man et selvkontroll problem. Da bør man kutte ned på drikkingen. Selv kan jeg ta et glass eller to for mye selv i voksen alder, det kjenner jeg og da kutter jeg tvert og går hjem å legger meg eller drikker vann resten av kvelden. Som oftest det første " for jeg er for gammel for det tullet der" og den dårlige dagen derpå som raskt vil komme. 1
Raven.Writingdesk Skrevet 15. juli #58 Skrevet 15. juli Handler om: Hvem,hva,hvor, ikke alder. Og: hvor ofte? 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #59 Skrevet 15. juli Ugreit. Legger til grunnmin personlige mening om at man forhåpentligvis i førtiåra har klart å tilegne seg nok erfaringer som tilsier at å drikke seg full kan være helseskadelig, og at man kan være til sjenanse for andre. Når det er sagt får folk gjøre akkurat hva de ønsker for min del. Så lenge man ikke skader eller fornærmer andre. Har vært i selskaper med voksne som ikke kan begrense sitt alkoholinntak og ved flere anledninger har jeg takket for meg når fyllerøret har nådd et slikt nivå. Har også kjørt de fulleste trygt hjem, hadde ikke turt å sette en drita venninne i taxi. Synd når voksne ikke kan ta vare på seg selv. Anonymkode: 91035...6f2
Flintis Skrevet 15. juli #60 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg kan dele min historie før jeg kommer med min mening. Jeg har i mange år levd i et ekteskap der jeg ikke fikk lov å drikke en dråpe alkohol da hun jeg var gift med var livredd for at jeg skulle bli alkoholiker. Det respekterte jeg, men synes det allikevel var rart at hun kunne feste og drikke så mye hun ville. Så når jeg avsluttet dette og satt alene med barn så har jeg ikke prioritert alkohol i det hele tatt. Jeg har forsøkt å nyte et glass, men synes egentlig ikke det er så kjekt alene, så det utgikk. Totalt har jeg vært avholds i 15 år, med visse unntak av en øl eller to de siste par årene. Jeg har ikke lengtet etter alkoholen, men jeg har lengtet etter å slippe A4 hverdagen og bare ha det gøy for min egen del. Så ble jeg invitert til den største rølpefesten som finnes her jeg bor. Vi snakker morro fra ettermiddag til ettermiddag. Det klaffet 100% med min tilgjengelighet så da bestemte jeg meg for at jeg skulle være med. Jeg vet at jeg på forhånd har en slags nå er det nok radar, og den ligger på et par flasker øl. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg fint skulle droppe disse signalene denne gangen da vi var i kontrollerte omgivelser og ingen var avhengig av meg. Jeg ble dritings (klarer å oppføre meg). Det ble alle andre også. Vi hadde det fantastisk hele tiden. Kjempegøy og det ladet batteriene mine. Jeg trengte det. Så ja, i et sjeldent tilfelle med de rette folkene og de rette omstendighetene er det helt greit synes jeg. Problemet er hvis det skjer ofte. Det beste er moderat inntak. Stopp når du begynner å smile 😅 Anonymkode: 27b8c...862 Det må da gå an å drikke uten å ha det morro. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå