Gå til innhold

Å drikke seg full i en alder av nesten 40, ugreit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er egentlig ikke bra for noen å drikke så mye, men det skjer ofte ting i livene våre som gjør at vi faller litt av og til.  Det er faktisk ganske mange som begynner å drikke litt mer etter omlegging av kosthold med vektnedgang, eller etter røykeslutt.  En avhengighet erstattes med en annen.  Det kan også være pga stress.  Det var i 45-55 års alderen jeg selv begynte å drikke vin. Det ble faktisk litt for ofte og for mye, men jeg klarte heldigvis å stoppe etter ganske lang nedtrapping,  Tilbakemeldingene jeg av og til fikk i denne tiden,  de var ikke så gode, og jeg er ikke stolt av denne tiden nei.

Min "begrunnelse" var økende pleie og omsorgsoppgaver, for foreldre og syk mann, samtidig med en krevende jobb. Da ble vinkartongen en dårlig venn. Nå er det flere år siden jeg rørte alkohol.

Anonymkode: 57c77...a5f

• Hjerte 1
Skrevet

Nei. Folk får da være fulle hvis de ønsker det. 

Jeg sluttet helt å drikke alkohol i slutten av 20-årene, men jeg syns det er knall å være edru på fest! Jeg trenger ikke alkoholen for å slå meg helt løs. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å ta seg en fest selv om man er rundt 40.

Anonymkode: 3a4e2...bd4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg mener ikke flatfyll, nødvendigvis.  Men, en grad av  beruset.   Er du for voksen til dette i en alder av 40?

Anonymkode: bf8de...d86

Det tenker jeg er helt greit så lenge du ikke er til sjenanse og plage for andre. 40 er ingen alder. Er jo bare midt i livet. I nærheten av mindreårige barn, er det ikke greit, selvsagt.

Men det er dessverre en del folk, uansett alder, som blir en plage i fylla. Noen blir høylytte, klåfingra, klengete, aggressive, grinete eller på annen måte plagsomt utagerende for folk rundt seg. De som blir sånn, vet det nok sjøl, og de bør ha vett til å holde seg unna fylla i sosiale sammenhenger.

Anonymkode: 89b69...ddc

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å drikke seg full er white trash, uavhengig av alder.

Anonymkode: d64ad...dcc

Rasist

Anonymkode: dd402...22f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, er ikke for voksen for det. Folk drikker seg drita i 70-års lag også. 

Anonymkode: f6480...d6f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Moraliserende og dømmende mennesker er white trash, uavhengig av alder.

Anonymkode: d0547...510

Enig. Selv om jeg ikke drikker alkohol.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen var på ferie nå. Vi drakk litt bobler, og tok oss en mojito. ...og ble litt ekstra lattermild. Selvsagt skal vi få lov til å gjøre det. Det er jo faktisk NÅ vi kan gjøre det. Første pokkers ferie uten barn! Jej...!! Bare oss. 

Anonymkode: 285cd...07e

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker at når man er 40 er man vanligvis i stand til å ta avgjørelser selv.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man ikke drikker foran barn.

Anonymkode: 41230...565

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35. På utesteder er det ofte 40+ som koser seg litt for gløgg ihjel. Ser det på vennene mine også (30-50 år). Så har man de som ikke gjør det. De er i hver sin ende av skalaen. Mi bestevenninne er nærmest på flatfyll iblant, jeg drikker knapt. Vi er en fin miks i festlige lag. Var i syden for et par uker siden, og det var 40+ (så i hvert fall slik ut) som hadde det jeg anser som for mye moro til at det er moro lenger. På flyet også, på vei hen dit. Fylleprat, raping og slurping i fire timer er ikke særlig gøy.

Hver gang jeg er med tantebarna mine 18-25, så virker det som de har et mer fornuftig syn på alkoholinntaket. 

Anonymkode: 5dd01...ca4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og er sjelden på fest. Mye pga vi har barn så anledningen byr seg ikke så ofte. Og i en travel hverdag med jobb, barn og hus blir helgene da jeg får hentet meg inn igjen. Skulle det da være en fest lørdags kveld så er det dagsformen som avgjør hvor mye alkohol jeg tåler. Noen ganger svirrer det rundt etter 2-3 glass og andre ganger er det passelig glad-rus hele kvelden. Så nei, vi har ikke alltid kontroll over hvor mye alkohol som er passelig😅 jJeg tålte mye mer i 20 åra før jeg fikk barn. 

Anonymkode: f6eef...2b6

AnonymBruker
Skrevet

Om det er ugreit å drikke seg full avgjøres ikke av alder (med unntak av de under 18 år), men om det er et passende sted, passende tidspunkt, passende folk du gjør det med og om du klarer å ha en oppførsel som ikke er til sjenanse for andre eller er problematisk på annet vis. 

La oss si at du blir påseilet på bar, klokken  2350, alle undt deg er over 18år og de er der for å drikke. Da er det jo passende om du er 18 eller 80. Du tafser på damene, da er det IKKE passende lenger. Evt har du en hyggelig oppførsel, men når du skal dra hjem er dømmekraften vedrørende egen sikkerhet fraværende og du tar bilen din og kjører hjem. Da er det IKKE passende, men igjen, det handler ikke om alder. Kun atferd.

Min far på nærmere 70 blir som en strålende sol når han er litt mer enn brisen. Det er bare hyggelig og morsomt, fordi han fortsatt har folkeskikk.

Anonymkode: 6ecd1...f78

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

37 og drikker meg dritings med venner. Er vi som regel vennepar eller bare meg og samboer i de ukene vi har barnefri og reiser bort. Ingen som ser oss. Er ikke sånn at vi raver rundt 😅

Anonymkode: 89422...3aa

• Liker 7
Skrevet

Spiller vel ingen rolle om folk er 20 eller 80 og drikker seg fulle, så lenge de ikke skader seg selv eller andre, la folk da få gjøre som dem vil, ingen har noen rett til å dømme 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg mener ikke flatfyll, nødvendigvis.  Men, en grad av  beruset.   Er du for voksen til dette i en alder av 40?

Selvfølgelig kan man drikke seg en grad av beruset, som du skriver, selv om man er 40 eller eldre! I det miljøet jeg vansker i er dette helt normalt. Single, barnløse urbane folk, med jobb og alt på stell. 

Anonymkode: cb00c...f6d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Grüner skrev (29 minutter siden):

Nei, du bør være ferdig med russefylla når du er 40.

Det ts beskrev var ikke russefylla.

Men om man er singel og barnløs så gjør man som man vil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Flatfyll er greit uansett alder, så lenge du klarer å oppføre deg.

Anonymkode: f17c5...8e8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer helt an på hvor og hvem jeg er sammen med, med den innerste krets kanskje og skjer toppen en gang i året. Drikker svært lite alkohol. 

Anonymkode: 6fb90...b30

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du klarer å oppføre deg er det ok tenker jeg. Det er jo også i den alderen man får livet tilbake, barna har flytta ut osv. Må ha det litt morro og slippe seg løs da!

Anonymkode: 95d8c...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...