Gå til innhold

Å drikke seg full i en alder av nesten 40, ugreit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener ikke flatfyll, nødvendigvis.  Men, en grad av  beruset.   Er du for voksen til dette i en alder av 40?

Anonymkode: bf8de...d86

Skrevet

Bare hvis man har barn. Da bør man være litt mer ansvarlig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg forventer at noen som er såpass gamle har mer kontroll på inntak og oppførsel, samt situasjonsforståelse, enn en på 20, men at folk over 40 kan drikke seg beruset på fest eller på byen er vel ganske normalt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ofte er 40-50-åringer vel så fulle, om ikke mer, enn 18-åringer.

Anonymkode: d0547...510

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kommer ikke til å være for gammel da jeg er 80 heller. Går da vel an å nyte livet og ha det moro selv om årene drar seg på.

Anonymkode: 5c9cd...521

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg mener ikke flatfyll, nødvendigvis.  Men, en grad av  beruset.   Er du for voksen til dette i en alder av 40?

M66: Å hygge seg med et glass eller tre eller fire kan man gjøre i alle aldre, men man må oppføre seg. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg drikker ikke alkohol i det hele tatt og mener at hver og en, uansett alder, kan drikke seg litt beruset om alt ligger til rette for dette rundt personen og ikke skader for andre. Har man barn rundt seg så er det ikke greit. Har man ansvar for folk eller dyr = ikke greit. 

Skal vel ikke så mye til at man blir "beruset"? Å rave rundt er ikke ok. 

• Liker 1
Skrevet

min personlige mening er at de som drikker seg overstadig beruset har et problem med å moderere seg uansett alder.
Folk flest kjenner egentlig godt når man bør stoppe, de fleste som drikker mer enn dette VELGER å gjøre det og da mener jeg man har et problem med moderasjon. Og det er en mindre tiltrekkende egenskap jo eldre man blir egentlig 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er snart 50 år og jeg tar meg gjerne noen glass og blir litt fjollete. Men alt med måte. Det er grader av beruset der jeg ikke vil bevege meg. 

Anonymkode: 285cd...07e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Havner jeg på aldershjem så skal jeg ha fest. Det har man fortjent da.

Anonymkode: 1c82b...032

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Å drikke seg full er white trash, uavhengig av alder.

Anonymkode: d64ad...dcc

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, tenker tid og sted er veldig relevant. På en fest med andre 40 åringer (og uten at man skal hjem til barn) så er det vel greit. På ferie med barn/sammen med barn/ på byen: nei, det synes jeg er litt patetisk. 
Jeg er 45 år. Kan drikke så jeg blir litt beruset, men gidder ikke å drikke meg full lenger. Det er usjarmerende, og veldig ubehagelig.

Anonymkode: 2c1dc...1ad

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

53 år tar kun et glass eller to . Noen ganger på sommeren . Liker ikke fyll .

Anonymkode: 5cea6...744

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er i hvert fall svært sjeldent jeg gjør det. Jeg har blitt voksen og erfaren nok til å stoppe alkoholinntak før jeg blir beruset. Jeg kan f.eks. drikke et glass vin til maten en og annen gang eller en kald øl i solveggen på hytta.

Anonymkode: a2800...13e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Snerpete folk er nedlatende og bør ignoreres.

Anonymkode: 1c82b...032

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke sjenerer andre og ikke gjør skade på deg selv, er det vel ingen problemer å være ( gøy) full en gang i blant. Jeg er 45 , jeg og venninne gjengen i aldersgruppen ca 37 til 60 + har noen ganger vin kvelder der vi er godt bedugget og livet er herlig 🥳 Det må være lov å kose seg uansett alder. Selvsagt aldri drukket noe når ungene var små/tilstedet. Jeg er veldig i mot at voksne er beruset foran barn . 

Anonymkode: 1bf88...408

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du mener med full. Jeg elsker å være på fest og drikke minst en flaske med vin. Jeg synes det er gøy når folk blir beruset. Men hvis du mener totalt dritings, så synes ikke jeg det er spesielt gøy, nei.

Anonymkode: 971ac...0b1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan dele min historie før jeg kommer med min mening. Jeg har i mange år levd i et ekteskap der jeg ikke fikk lov å drikke en dråpe alkohol da hun jeg var gift med var livredd for at jeg skulle bli alkoholiker. Det respekterte jeg, men synes det allikevel var rart at hun kunne feste og drikke så mye hun ville.

Så når jeg avsluttet dette og satt alene med barn så har jeg ikke prioritert alkohol i det hele tatt. Jeg har forsøkt å nyte et glass, men synes egentlig ikke det er så kjekt alene, så det utgikk.

Totalt har jeg vært avholds i 15 år, med visse unntak av en øl eller to de siste par årene. Jeg har ikke lengtet etter alkoholen, men jeg har lengtet etter å slippe A4 hverdagen og bare ha det gøy for min egen del.

Så ble jeg invitert til den største rølpefesten som finnes her jeg bor. Vi snakker morro fra ettermiddag til ettermiddag. Det klaffet 100% med min tilgjengelighet så da bestemte jeg meg for at jeg skulle være med.

Jeg vet at jeg på forhånd har en slags nå er det nok radar, og den ligger på et par flasker øl. Jeg bestemte meg på forhånd at jeg fint skulle droppe disse signalene denne gangen da vi var i kontrollerte omgivelser og ingen var avhengig av meg.

Jeg ble dritings (klarer å oppføre meg). Det ble alle andre også. Vi hadde det fantastisk hele tiden. Kjempegøy og det ladet batteriene mine. Jeg trengte det.

Så ja, i et sjeldent tilfelle med de rette folkene og de rette omstendighetene er det helt greit synes jeg. Problemet er hvis det skjer ofte. Det beste er moderat inntak. Stopp når du begynner å smile 😅

Anonymkode: 27b8c...862

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Moraliserende og dømmende mennesker er white trash, uavhengig av alder.

Anonymkode: d0547...510

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Nowayback skrev (41 minutter siden):

Bare hvis man har barn. Da bør man være litt mer ansvarlig.

Nei, du bør være ferdig med russefylla når du er 40.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...