Gå til innhold

Hvorfor er kvinner mer utro enn menn i Norge?

valentino

Anbefalte innlegg

Gjest nobilian
Mulig det, men menn gnåler mest om det i ettertid. F.eks på diverse forum...

Gnåler? Hehe, jeg er ingen kvinnehater, og har ikke opplevd utroskap, men jeg har sannelig hørt min del av "gnål" fra jenter som har opplevd det, både på nett og ellers...

Forøvrig definerer jeg nok gnål litt annerledes enn deg, gnål er det samme som meningsløs, grunnløs sutring for meg..

Utroskap er definitivt noe man kan tillate seg å bli forbanna på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hvorfor bry seg om at kvinner er utro? Vi menn puler alt som kan krype og gå, og det samme gjør kvinnene.

Det er bare enkelte som er så fjerne at de tror på monogami, og lignende tvangstanker.

Alle knuller alle så snart de tror ingen får vite det, slik er over 90% av alle seksuelt aktive friske menesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bry seg om at kvinner er utro? Vi menn puler alt som kan krype og gå, og det samme gjør kvinnene.

Det er bare enkelte som er så fjerne at de tror på monogami, og lignende tvangstanker.

Alle knuller alle så snart de tror ingen får vite det, slik er  over 90% av alle seksuelt aktive friske menesker.

Jeg håper jeg aldri blir like kynisk som deg eller valentino...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frigg

Gnåler? Hehe, jeg er ingen kvinnehater, og har ikke opplevd utroskap, men jeg har sannelig hørt min del av "gnål" fra jenter som har opplevd det, både på nett og ellers...

Forøvrig definerer jeg nok gnål litt annerledes enn deg, gnål er det samme som meningsløs, grunnløs sutring for meg..

Utroskap er definitivt noe man kan tillate seg å bli forbanna på.

Følte du deg truffet?

:ler:

Gnål, gnål, gnål, her er definisjonen: Gnål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Min første tanke var at dersom dette stemmer må det være noe alvorlig galt med de norske gutta.

hvorfor er du så utrolig bitter på kvinner?

i det siste har alt jeg leser av deg handla om at kvinnfolk bare knuller rundt, snyter penger og er utro..

mange har blitt lurt av kvinnfolk, meg inkludert, men det er faktisk mange kvinnfolk som har blitt lurt av mannfolk og.

så, i morgen tar du en posetiv dag her inne, en dag som du bare svarer posetivt og greier, trur du får en bedre dag da faktisk.

vel, måtte bare si det liksom, ha en fin kveld videre

Men så fikk jeg se denne.... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor dette skjer i Norge/Skandinavia mener jeg har en sammenheng med at feminismen står sterkere her enn noe annet sted i verden.

At dette skjer i et feminismedominert samfunn mener jeg bestemt har en sammenheng med at feminismen i sin grunnleggende natur er mannsfiendelig. Feminismens mål er alt annet enn likestilling. Feminismens mål er å erstatte patriarkatet med matriarkatet.

For å si det med artisten og feministikonet Peaches ord: ”Kan man ikke la en kvinne være en mann og la menn danse cancan?”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første: Det er ikke noe belegg for å si at kvinner faktisk er mer utro en menn. Undersøkelser viser det motsatte.

http://www.aftenposten.no/helse/article1013355.ece

i 2002 oppga 29 prosent av norske menn og 23 prosent av kvinnene at de hadde hatt et sidesprang mens de var gift eller samboende

Men når alt kommer til alt så er det ikke så veldig stor forskjell her. Hvis man sier at ca 25-30% av befolkningen er utro så er sikkert grunnene til det utallige enten du er kvinne eller mann. På dette forumet nevnes ofte: -Dårlig ekteskap, spenningsøkende, kiiip kone/mann, kjedelig hverdag, muligheten bød seg, lav viljestyrke, ingen sex hjemme, mye mas hjemme etc etc etc.

Heldigvis er 70% IKKE utro. Da er det bare å satse på at man er gift med en som tilhører den kategorien...

Endret av Caramba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
At dette skjer i et feminismedominert samfunn mener jeg bestemt har en sammenheng med at feminismen i sin grunnleggende natur er mannsfiendelig. Feminismens mål er alt annet enn likestilling. Feminismens mål er å erstatte patriarkatet med matriarkatet.

Så at kvinners sexualitet har fått lov til å utfolde seg fritt til et punkt der de nesten nærmer seg mannen er mannsfientlig? Det har ingenting med likestilling å gjøre når de to kjønnenes levevilkår blir tilnærmet like?

I den grad man tror at man som kvinne må ha sex med flest mulig fordi det tilsynelatende er vanlig i samfunnet i dag vil jeg heller si det er kvinnefientlig. Fordi kvinner da lever på menns premisser. Men vi kan aldri bli menn fordi de fleste av oss har behov for noe mer enn grunnleggende reproduksjon. Takk og lov finnes det fortsatt menn som fungerer på samme måten. Menn med et følelsesliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...