Gå til innhold

Heteslag eller noe annet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Beklager nok en tråd om varmen.

Lurer på om det virkelig går an å få heteslag etter 1 time utendørs?

Har vært inne hele dagen i dag med aircondition, holder ca 19 grader inne nå.

Så gikk jeg ut i hagen, kledd i shorts og singlet, ryddet noen redskaper og gjorde lett hagearbeid som luking og vanning. 

Plutselig ble jeg skikkelig uvel, så ble jeg kvalm og svimmel. Typiske tegn på overoppheting. 

Lurer på om det virkelig er mulig å bli så dårlig av lett bevegelse i 1 time utendørs, 20 plussgrader og riktig nok stekende sol?

Har gått inn, drukket vann og brus, spist noe salt og tatt en kald dusj. Føler meg helt skjelven og matt, selv en times tid etter.

Er dette vanlig reaksjon på varme for mange personer i slutten av 40 åra? 

Anonymkode: c6579...cc6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange kan bli uvel i varmen ja, jeg gjør også det iblant, det spørs litt på dagsformen. Men heteslag er det nok ikke😊 Tenker du blir gradvis bedre, bare du får slappet av inne i skyggen, drukket nok vann og kanskje spist litt? 20 grader utendørs er ikke så voldsomt varmt det, selv om det likevel blir varmt i sola. Her er det nesten 30 grader i skyggen, og 28 grader innendørs😅 Har ikke aircondition da.

Anonymkode: 02e17...f5d

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke varmen godt, og kan bli sånn av å holde på med selv lett aktivitet om sommeren. 20 grader i skyggen kan bli ganske mye mer i solsteiken. Det er vel kroppen som sier ifra at den ikke trives. Ikke alle tåler sol og varme like godt.

Anonymkode: a0a0b...9db

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleier du unngå varme ellers, så kroppen overhode ikke er vant til varme? Eller pleier du vanligvis kunne trene hardt i varmen? Hadde du drukket og spist på forhånd? Hvor mye drakk du mens du holdt på? Følte du deg veldig varm? 

Det kan like gjerne være blodtrykksfall, sult, bakfylla, dehydrering... 

Anonymkode: a258b...645

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange kan bli uvel i varmen ja, jeg gjør også det iblant, det spørs litt på dagsformen. Men heteslag er det nok ikke😊 Tenker du blir gradvis bedre, bare du får slappet av inne i skyggen, drukket nok vann og kanskje spist litt? 20 grader utendørs er ikke så voldsomt varmt det, selv om det likevel blir varmt i sola. Her er det nesten 30 grader i skyggen, og 28 grader innendørs😅 Har ikke aircondition da.

Anonymkode: 02e17...f5d

Du sier noe, det var nok varmere i solen enn jeg først antok. Kom meg etter et par timer inne med avkjøling, drikke, mat og hvile. 

Satte meg ut igjen på verandaen i skyggen, ble ør i hodet etter 20 minutter og gikk inn igjen.

Aircondition anbefales på det sterkeste👍😅 skaffet en relativt rimelig en som fungerer når det er såpass ille som nå på østlandet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler ikke varmen godt, og kan bli sånn av å holde på med selv lett aktivitet om sommeren. 20 grader i skyggen kan bli ganske mye mer i solsteiken. Det er vel kroppen som sier ifra at den ikke trives. Ikke alle tåler sol og varme like godt.

Anonymkode: a0a0b...9db

Det stemmer nok at noen tåler varme dårligere enn andre. Synes det er så rart at jeg har blitt sånn de siste fem årene. Som barn og ung voksen var jeg mye i varmere land på sommertid. Men kan ikke helt huske at det ble slike hetebølger som vi får nå.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier du unngå varme ellers, så kroppen overhode ikke er vant til varme? Eller pleier du vanligvis kunne trene hardt i varmen? Hadde du drukket og spist på forhånd? Hvor mye drakk du mens du holdt på? Følte du deg veldig varm? 

Det kan like gjerne være blodtrykksfall, sult, bakfylla, dehydrering... 

Anonymkode: a258b...645

Der har du et poeng, for jeg har skydd varme og sol de siste fem årene, da jeg begynte å merke at varmen plaget meg. Kanskje jeg ikke lengre er vant til slik varme. 

Hadde drukket og spist godt til frokost og lett mellommåltid, før jeg gikk ut. Anser meg som godt hydrert i forkant. Svettet ikke nevneverdig og ikke spesielt varm, var mer som om energien ble sugd ut av meg og jeg holdt på å klappe sammen. Har hatt en liknende opplevelse på fottur i Spania en gang. Drikker ikke alkohol, og som sagt har jeg kronisk vannflaske i baklomma på sommeren😇

Har også blitt mer sensitiv på værforandringer de siste fem-seks årene. Merker på hodepine/svimmelhet rett før det kommer lavtrykk. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Midt i solsteiken på østlandet i dag er det vel mer enn 20 grader? Selv ganske tidlig i dag? (Ja jeg vet østlandet er stort, men det virker som det jevnt over er VARMT).

Jeg har innsett at jeg ikke tåler varmen vi har. Kvalm, svimmel, veldig varm og generelt uvell og dårlig. Går i truse og t-skjorte hele tiden når vi er hjemme uten besøk.

Anonymkode: 428fc...b2d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Midt i solsteiken på østlandet i dag er det vel mer enn 20 grader? Selv ganske tidlig i dag? (Ja jeg vet østlandet er stort, men det virker som det jevnt over er VARMT).

Jeg har innsett at jeg ikke tåler varmen vi har. Kvalm, svimmel, veldig varm og generelt uvell og dårlig. Går i truse og t-skjorte hele tiden når vi er hjemme uten besøk.

Anonymkode: 428fc...b2d

Jo, du har nok rett. Som jeg svarte en annen over her, jeg har nok blingset. Det må ha vært mye varmere, og det har vært høy luftfuktighet i tillegg.

Godt å høre, da er vi i alle fall to som går uanstendig kledd😅 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jo, du har nok rett. Som jeg svarte en annen over her, jeg har nok blingset. Det må ha vært mye varmere, og det har vært høy luftfuktighet i tillegg.

Godt å høre, da er vi i alle fall to som går uanstendig kledd😅 

Make that 3 😁

Jeg bor alene, så går egentlig rundt i nettoen, deilig 😉

Anonymkode: 3534a...984

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Make that 3 😁

Jeg bor alene, så går egentlig rundt i nettoen, deilig 😉

Anonymkode: 3534a...984

Da er vi en gjeng😇😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...