Gå til innhold

Hva gjør dere som er hjemme med barna i varmen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Annet enn å dra på stranda og bade?  Det er så varmt her jeg er, vil helst bare sitte inne.. men det går jo ikke med barna. De er 11 og 7. Jeg kan være med de på stranda, men får ikke badet ordentlig pga en operasjon nylig. Så det er så sykt varmt å bare sitte på stranda og ikke kunne dukke kroppen under. 

Jeg må også nevne at jeg ikke er så glad i sånn varme som dette. Blir uvel og slapp. 20 grader holder egentlig i massevis, nå er det jo nesten 30!

Anonymkode: 74ea2...f6d

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Det er jo nå i nydelig varmt vær man virkelig kan gjøre alt mulig? Vi gjør alt som ikke er mulig å gjøre vanligvis. Stranden, fjelltur, skogen, sykler på tur, piknik i parken, griller, drar inn til byen og kjøper en is, sitter ute og spiller kort eller brettspill, med hver vår bok, er på lekeplassen, plukker bær....

Anonymkode: d574a...1d3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, jeg var kanskje litt uklar. Jeg synes det er forferdelig varmt og klarer ikke være i solsteiken ute. Det å sykle, gå tur osv, det blir for varmt rett og slett. Har over 30 grader her. 

Anonymkode: 74ea2...f6d

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi setter på sprederen i hagen og lar barna leke der. De syns det er morsomt selv om de er ganske store.

Å sykle en tur er overraskende greit ettersom vinden virker kjølende når man får opp farten. Har dere mulighet til å dra til et sted det er kjøligere (som fjellet som en annen foreslo) kan det hjelpe på humøret selv om det bare blir en dagstur. Ellers er det viktig å holde seg i skyggen og drikke mye.

Anonymkode: 657fa...5f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hva du spør om. Det er jo nå i nydelig varmt vær man virkelig kan gjøre alt mulig? Vi gjør alt som ikke er mulig å gjøre vanligvis. Stranden, fjelltur, skogen, sykler på tur, piknik i parken, griller, drar inn til byen og kjøper en is, sitter ute og spiller kort eller brettspill, med hver vår bok, er på lekeplassen, plukker bær....

Nei, noen har jo litt tungt for det, særlig når TS skriver at hun blir uvel og slapp, og er nettopp operert. 

Jeg tåler også varme dårlig. Inne i skogen er det ikke så varmt, plaskebasseng i hagen med seg selv i skyggen. Barna dine er vel så store at de kan sendes ut på egen hånd?

Anonymkode: 33481...109

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg må innrømme at vi sitter en del inne nå. Det har vært rundt 33 grader den siste uken, det blir for varmt for oss i lengden. Jeg har et barn på 2 år som hater å bade, så han blir veldig varm. 

vi går turer, er på lekeplasser, gjør litt hagearbeid, leker med vannslangen, besøker folk, og så tar vi pauser innendørs flere ganger ila dagen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Det er jo tydelig at du ikke klarer å sette deg inn i TS sin situasjon.

Jeg sliter også i varmen. Synes det er bedre med 15-20 grader eller overskyet, da kan jeg gjøre de tingene du nevner.

Anonymkode: 457b8...b0a

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hage, så dra i en billigbutikk og kjøp masse uteleker og plaskebasseng 😄. Da kan du hvile i skyggen mens barna leker.

Anonymkode: 4d39e...d9d

• Liker 3
Skrevet

Min er bare 19 måneder, men hun kjeder seg hjemme hvis vi holder på der for lenge så vi må nesten ut. Vi er mye på forskjellige lekeplasser, går tur i skogen, bader, har plaskebasseng i hagen, driver med hagearbeid, ut og kjøper is, drar på biblioteket, drar på åpen gård.

Jeg er høygravid nå så jeg sliter selv i varmen og er litt avhengig av steder med skygge

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at med riktig oppakning kan jeg fint være på stranda i timesvis, selv som rødhåret hvithudet skyggeelsker, som egentlig aldri har vært noe særlig glad i strand. 
oppakning:

Stort strandteppe

Strandparasoll!!

Solstol

Mini-gassgrill

Airpods med storytel

0,7l termokopp med Pepsi Max og isbiter(holder seg kald timesvis, selv i solstek)

Kjølebag med mer drikke, pølser, lomper, oppskårne grønnsaker og vannmelon. 

Små poser med potetgull. 

Der har du meg. I det bittelille paradiset jeg der har laget meg kan jeg fint sitte noen timer med jeg følger med på ungene i vannet.

Anonymkode: a9c5e...751

Skrevet

Vi har ett oppblåsbart basseng i hagen og noen badeleker som eldste koser seg meg. Vi har også kjøpt noen vannpistoler og har vannkrig i hagen. Ellers er trampoline og andre hageleker en slager. 

Skrevet

Vi pleier også å bare dra til en lekeplass i nærheten og «henge litt». Har med oss frukt og drikke som snacks. Min elsker å være der. Innimellom drar vi inn til byen (10 min med bussen) og finner nye lekeplasser der. Er det fryktelig varmt drar vi innom biblioteket og ser i litt bøker. Tar en is på vei hjem. Veldig avslappende og hyggelig 😊

AnonymBruker
Skrevet

Basseng og spreder i hagen ☀️

Anonymkode: fe833...2e7

AnonymBruker
Skrevet

Bassen (billig) og spreder i hagen. Leker i sandkassen. Hadde de vært eldre hadde vi gått for dart, badminton osv. Bade i tjern, ikke stranda. Opplever det som gjerne litt kjøligere ved tjern da det ofte er mer skog rundt, evt skygge å finne. Gå tur i skogen. Kanskje du kan dra til skogs med dem og år du ikke orker å gå øenger så kan de fæ hver sin spikkekniv og lage pil og bue eller annet. Finne dyr, planter osv, øve på fuglelyder, sitte å vente på ekorn. 

Vi er en del inne når det er som varmest da jeg og ene barnet blir dårlig der og da av varmen pg mannen og det andre barnet blir dårlig på kvelden hvis det er for varmt på dagen. Noen dager er det tv, andre dager er det bok/lydbok, arts & crafts, puslespill, rollelek, bygge fort i stua, dominorekke med husets bøker, bygge lego. Når de blir eldre så gleder jeg meg enormt til å spille spill med dem😁😁 Planlegger å sitte i skyggen i hagen eller verandaen med bena i vannbøtte, vifte, kalde kluter, masse vann og å spille monopol, risk og Ludo🤗

Føler veldig med deg som ikke tåler varmen i tillegg til at du er operert❤️

Anonymkode: 14958...35d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man kan ikke gjøre "alt mulig" når man blir fysisk dårlig av å være i solen i kortere perioder. Å sykle eller gå i byen nå vil ikke ende bra for meg. Uansett hvor mye jeg drikker eller gjør ting riktig så blir jeg veldig dårlig. Får svært høy puls, blir svimmel, dårlig, hodepine. Gjerne sengeliggende resten av dagen. Noen ganger har jeg endt opp på legevakta selv om jeg har vært påpasselig med væske, riktige klær, skygge, lavt aktivitetsnivå, salt😒

Anonymkode: 14958...35d

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hage,  støtter jeg basseng,  i tillegg  en paviljong og med elektrisk vifte.

Hvis ikke ville jeg tatt  en tur i skogen. Evnt finne et tjern å fiske litt i høyden.  Da er det mulig  å finne plass i skygge mens du fisker. Og skogen er kjørligere en midt i sola

Anonymkode: 91cc6...42c

AnonymBruker
Skrevet

Ta med ungene på lekeland  ol. Inne er det jo kjøligere 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: a8a84...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Har stort plaskebasseng, trampoline, vannspreder og vannsklie.

Ligger nå i hagen i solsengen mens kidsa aktivitiserer seg selv 😎

Utover det blir det Bjørneparken og Pers Hotell med badeland, Totenbadet/Askimbadet og litt turer til Lekeland/Jumpyard.

Anonymkode: 1344c...996

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ta med ungene på lekeland  ol. Inne er det jo kjøligere 

Man kan dra på kjøpesenter også, de har gjerne kjøleanlegg. Det gjorde jeg da jeg hadde baby og det var hetebølge, la trilleturen til Storosenteret. Man føler seg kanskje ikke så classy, men man slipper heteslag. 

Anonymkode: 657fa...5f7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...