Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg vil ha mindre samvær med barna.

Pga skyhøyt konfliktnivå med mor.

Skal gå igjennom advokat for å forandre på samværsavtalen.

Den gjeldende avtalen lagde vi i retten.

Er dette et problem? Kan retten eller mor "tvinge" meg til å ha barna mer enn jeg vil?

Noen som vet noe om dette?

Anonymkode: 88e53...42f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som vil pålegge barn å være ett sted de ikke er ønsket.

Anonymkode: 47d65...b56

• Liker 12
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Så trist for barna.

Anonymkode: 9a299...425

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Årets far!

Anonymkode: faaa3...b61

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en flott person. Husk. Lell om du har konflikt med mor så skal ikke det gå utover barna dine. De er uskyldige oppi dette

Anonymkode: 741d5...c88

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skyver du barna bort, og skyver problemet over på dem fordi du har problemer med mor? 😳 Stakkars barn, dette gir ingen mening i min bok.

Anonymkode: 4ec88...768

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen kan tvinge deg til å ha barna. Jeg regner med at dere kjempet for å ha dem mest mulig, siden dere var i retten?

Far til mine barn ville bare ha dem annen hver helg og en dag i uka, og slik var det hos oss. 

Anonymkode: 9cb17...734

• Liker 3
Skrevet

Stakkars barn.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skyldes konflikten med mor at hun synes du er en elendig far? For det skjønner jeg i så fall godt.

Ingen kan tvinge deg til å ha samvær med barna. Men husk at om du først velger bort barna, så får du dem antagelig ikke tilbake igjen heller - ikke engang når de er voksne. 

Anonymkode: 6479a...b1a

• Liker 19
Skrevet

Herregud.

Så fordi du og mor ikke klarer samarbeide skal ungene straffes.

Parent of the year. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Årets far!

Anonymkode: faaa3...b61

Eller årets hels av en mor?!? Kan ikke det tenkes?? 

Anonymkode: 63451...12d

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du høres ut som en flott person. Husk. Lell om du har konflikt med mor så skal ikke det gå utover barna dine. De er uskyldige oppi dette

Anonymkode: 741d5...c88

Det kommer jo an på grunnen?! Hvis det i dette tilfellet er en mor som har laget et helvete, så forstår jeg godt at det går en grense for hva en orker i livet! Har sett mang en gang mødre/venninner osv som har gått inn for å lage et helvete for far, og forteller barna og familie en annen historie….

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Skyldes konflikten med mor at hun synes du er en elendig far? For det skjønner jeg i så fall godt.

Ingen kan tvinge deg til å ha samvær med barna. Men husk at om du først velger bort barna, så får du dem antagelig ikke tilbake igjen heller - ikke engang når de er voksne. 

Anonymkode: 6479a...b1a

Hvorfor tror alle automatisk at det er TS/far som er problemet her? Hva om eks er en heks som gjør alt for å lage livet jævlig for barnefar? Har sett dette mang en gang…. Dessverre 😕 

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eller årets hels av en mor?!? Kan ikke det tenkes?? 

Heks…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kommer jo an på grunnen?! Hvis det i dette tilfellet er en mor som har laget et helvete, så forstår jeg godt at det går en grense for hva en orker i livet! Har sett mang en gang mødre/venninner osv som har gått inn for å lage et helvete for far, og forteller barna og familie en annen historie….

Nei vet du hva. Jeg ELSKER mine barn og hadde ofret liv og helse for dem. Det finnes ingen grense for hva jeg hadde stått i for å være med dem. De er mitt alt. 

Anonymkode: 49108...510

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor tror alle automatisk at det er TS/far som er problemet her? Hva om eks er en heks som gjør alt for å lage livet jævlig for barnefar? Har sett dette mang en gang…. Dessverre 😕 

Må du roe deg ned litt. Er totalt irrelevant om moren er en heks eller hva enn du prøver å si hun er. Er fortsatt ufattelig feigt og stygt gjort å skyve dette over på barna, og la de lide fordi mor og far har konflikt.

Anonymkode: 4ec88...768

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nei, ingen kan tvinge deg til å ha barna. Jeg regner med at dere kjempet for å ha dem mest mulig, siden dere var i retten?

Far til mine barn ville bare ha dem annen hver helg og en dag i uka, og slik var det hos oss. 

Anonymkode: 9cb17...734

Ikke? Men hva skjer om mora også vil ha mindre samvær?

Anonymkode: 615d2...c0f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er likevel far her som velger å la dette gå ut over barna ved å nekte dem samvær med far.

Anonymkode: 346cd...623

• Liker 7
Skrevet

Hvordan rettferdiggjøre at det går ut over barna at du og mor ikke kan oppføre dere som voksne folk ts?

Det må to til i de fleste tilfeller for å ha en konflikt, også der den ene parten LAGER konflikter fordi du kan VELGE hvordan du håndterer de.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at dere har det bra når dere er sammen og at du virkelig er der for dem da. For å dempe konfliktnivået kan du jo be om samtale på familievernkontoret og høre hva eksen synes er best.

Anonymkode: 4fee8...849

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...