AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Prøver her, for å se om noen kan gi råd basert på egne erfaringer; Kvinne, 40 år. Jeg har i ei uke gått rundt og kjent på merkelige ting i kroppen. Numne armer og bein, som kjennes kraftløse. Periodevis »tinglende» følelse. Nummen rundt munn. Noe svimmel og ustø, men har normal gange. Hjernen kjennes avkoblet og bomullsaktig. Lite energi, blir fort tungpustet. Dette har vært konstant i ei uke nå, men har opplevd korte perioder med dette tidligere, startet for noen uker siden. Annet av relevans: har de siste årene vært plaget med hjerterytmeforstyrrelse, hodepine, uklart syn, utmattelse. Jeg lever generelt sunt, men får ofte for lite søvn. Har vært hos en lege og fått anbefalt å bli undersøkt av nevrolog og kardiolog. Jeg googler meg i hjel, men kan noen hjelpe meg i riktig retning? Anonymkode: f06d7...23d 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Prøver her, for å se om noen kan gi råd basert på egne erfaringer; Kvinne, 40 år. Jeg har i ei uke gått rundt og kjent på merkelige ting i kroppen. Numne armer og bein, som kjennes kraftløse. Periodevis »tinglende» følelse. Nummen rundt munn. Noe svimmel og ustø, men har normal gange. Hjernen kjennes avkoblet og bomullsaktig. Lite energi, blir fort tungpustet. Dette har vært konstant i ei uke nå, men har opplevd korte perioder med dette tidligere, startet for noen uker siden. Annet av relevans: har de siste årene vært plaget med hjerterytmeforstyrrelse, hodepine, uklart syn, utmattelse. Jeg lever generelt sunt, men får ofte for lite søvn. Har vært hos en lege og fått anbefalt å bli undersøkt av nevrolog og kardiolog. Jeg googler meg i hjel, men kan noen hjelpe meg i riktig retning? Anonymkode: f06d7...23d Riktig retning? Slutt å bruke dr Google, slutt å fokusere på alt du kjenner i kroppen, og oppsøk en fysisk lege, slik en hver fornuftig person ville gjort. Anonymkode: b9c46...de3 2 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Jeg har kronisk migrene og kan relatere til alle symptomene dine. Migrene kan komme uten hodepine! Det kan også vare over tre dager, enda det står som standard at det varer 4-72 timer. Migrene kan også endre seg over tid, og kan også ha fysiske triggere, som muskelspenninger eller trykkpunkter. Migrene kan oppstå når som helst i livet. Hvis legen anbefaler nevrolog og kardiolog, så må han/hun nesten henvise deg. Hvorfor har vedkommende ikke gjort det? Dette må du jo finne ut av. Du vet ca når det startet, og jeg anbefaler å straks begynne å føre logg over episodene du kan huske, varighet, symptomer, samt sette nivå på hvor sterke symptomene har vært, samt evt. medisinbruk. Som en hodepinedagbok, men for dine symptomer. Da slipper du å komme til nevrologen, og få en evt. beskjed om at hun/han ikke vil gjøre noe før du har fått ned en 3 månedersoversikt. Er du kvinne, ville jeg også skrevet ned den tida du har menstruasjon. Anonymkode: e8107...6e4 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Jeg har hatt en del av de samme plagene i perioder, og har vært undersøkt av både kardiolog og nevrograf, pluss MR av hodet, men ingen funn. Godt at du blir undersøkt, og ofte gir det bare svar på ting man kan utelukke, og dermed kan man slappe bedre av. Det kan være noen nerver i klem, eller noe? Uansett godt å sjekke ut alt som dukker opp av nye symptomer😊 Anonymkode: d4ee4...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Kan høres ut som utbrenthet eller hormonforstyrrelser, tidlig overgang? Men er jo såklart helt umulig for noen av oss å tippe riktig da vi ikke er leger eller har møtt deg 😊 Men jeg har opplevd mye av det samme og det har vært hormonbasert og tidlig tegn på ME. Anonymkode: 04b99...195 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli La oss starte med de kjipe; ALS, kreft. Lite sannsynlig MS og fibromyalgi. For lite kjøtt på beinet kanskje. Overgangsalder pluss en eller annen aldersplage: mest sannsynlig. Det KAN være en av disse eller noe helt annet. Legen har nå staket ut et løp og mener dette er riktig vei, så da burde du stole på legen og holde deg til dette. Jeg er selv i utredning med noe av de samme symptomene som du og det tar TID. Jeg bruker mye tid på å googøe og gruble, men kommer ikke noe nærmere noe svar. For jeg er jo ille lege..... Anonymkode: d2b98...114 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli Overgangsalder, lavt b-vit, utbrent, diabetes, for lite søvn, angst. Anonymkode: 41d30...0ba 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Jeg hadde akkurat samme symptomer da jeg fikk ME. Men sånne symptomer kan følge mange andre ting også. Også helt ufarlige ting som vitaminmangler, hormonbalanse, migrene osv Anonymkode: 18450...4c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli Dette kan være alt fra vitaminmangler til angst, spenninger i nakke, og overgansgsplager. Av egen erfaring så kan b12 mangel gi alle symptomene du nevner, både de akutte og de som har vart en stund. Det kan også være andre vitaminer/mineraler som spiller inn. Siste uken har det f.eks vært veldig varmt, så kanskje du vil føle deg bedre hvis du drikker elektrolytter. Dette kan du kjøpe på apotek, evnt helsekost. For lite elektrolytter gir også de akutte symptomene du nevner. Anonymkode: edc35...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli Du sier at du får for lite søvn - og de tingene du ramser opp er text book søvnmangel - spesielt over tid. Du må tilrettelegge for mer og bedre søvn! Anonymkode: 7db35...f86 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli Jeg tipper det er hormoner inkludert litt angst, som også kan være hormonelt. Hvor er du i syklusen din? Kan dette ha skjedd tidligere før mensen? Utmattelse kan gi samme følelse. Det er varmt nå, så få i deg vann og litt salt. Ta livet med ro. Anonymkode: e0fe8...38a
malifika Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vaksineskade? Anonymkode: 3f217...849 DER kom den 🤣😂🤣😂 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli malifika skrev (23 minutter siden): DER kom den 🤣😂🤣😂 Måtte jo komme! Anonymkode: d2b98...114 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Prøver her, for å se om noen kan gi råd basert på egne erfaringer; Kvinne, 40 år. Jeg har i ei uke gått rundt og kjent på merkelige ting i kroppen. Numne armer og bein, som kjennes kraftløse. Periodevis »tinglende» følelse. Nummen rundt munn. Noe svimmel og ustø, men har normal gange. Hjernen kjennes avkoblet og bomullsaktig. Lite energi, blir fort tungpustet. Dette har vært konstant i ei uke nå, men har opplevd korte perioder med dette tidligere, startet for noen uker siden. Annet av relevans: har de siste årene vært plaget med hjerterytmeforstyrrelse, hodepine, uklart syn, utmattelse. Jeg lever generelt sunt, men får ofte for lite søvn. Har vært hos en lege og fått anbefalt å bli undersøkt av nevrolog og kardiolog. Jeg googler meg i hjel, men kan noen hjelpe meg i riktig retning? Anonymkode: f06d7...23d Kan jo være alt og ingenting. Men som 40 åring selv så tok det lang tid å skjønne at en del av symptomene mine var ubalanser i hormoner (perimenopause) Det kan gi utallige nevrologiske ting. Jeg har også ME det også artet seg litt sånn i starten til/fra før det smalt. Kan også være Long Covid om du har hatt Korona, man sliter med sånt etter det. Utbrenthet. Som andre nevner B12 mangel eller annen mangel -kan fort komme av alder og stress, det tømmer kroppen for div eller man trenger mer en når man var helt frisk. Men man må jo alltids utelukke de «verste» tingene. Anonymkode: c57d0...a4f 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #17 Skrevet 15. juli Første jeg tenkte på var angst. Kan ofte forverres i peri-menopause. Fint at legen din er i ferd med å utelukke fysiske årsaker først. Det høres ut som du er i gode hender! Anonymkode: 1f981...1bd
AnonymBruker Skrevet 15. juli #18 Skrevet 15. juli malifika skrev (3 timer siden): DER kom den 🤣😂🤣😂 Det er ikke helt utenkelig at covidvaksinen kan være en av mange potensielle årsaker. Man trenger ikke hyle leende ut som du gjør, fordi noen foreslår vaksinen som mulig årsak. Anonymkode: d4ee4...ac4 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #19 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er ikke helt utenkelig at covidvaksinen kan være en av mange potensielle årsaker. Man trenger ikke hyle leende ut som du gjør, fordi noen foreslår vaksinen som mulig årsak. Anonymkode: d4ee4...ac4 At man kan forestille seg en sammenheng mellom noe betyr ikke at det er sannsynlig. Jeg kan forestille meg at dette kan være symptomer etter romvesen-bortføring, men man må ha noe mer å gå etter enn kun en tanke i hodet som sier "det kan sikkert være mulig". I alle fall hvis man ikke vil bli fnist av. Anonymkode: 1f981...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (6 timer siden): Prøver her, for å se om noen kan gi råd basert på egne erfaringer; Kvinne, 40 år. Jeg har i ei uke gått rundt og kjent på merkelige ting i kroppen. Numne armer og bein, som kjennes kraftløse. Periodevis »tinglende» følelse. Nummen rundt munn. Noe svimmel og ustø, men har normal gange. Hjernen kjennes avkoblet og bomullsaktig. Lite energi, blir fort tungpustet. Dette har vært konstant i ei uke nå, men har opplevd korte perioder med dette tidligere, startet for noen uker siden. Annet av relevans: har de siste årene vært plaget med hjerterytmeforstyrrelse, hodepine, uklart syn, utmattelse. Jeg lever generelt sunt, men får ofte for lite søvn. Har vært hos en lege og fått anbefalt å bli undersøkt av nevrolog og kardiolog. Jeg googler meg i hjel, men kan noen hjelpe meg i riktig retning? Anonymkode: f06d7...23d Hva mener du? Ble det ikke skrevet henvisning? Anonymkode: 90c2a...553
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå