Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg trenger noen trøstende ord. Jeg tok ut spiral i januar og har prøvd aktivt å bli gravid siden. Har hatt spiral i ti år. På pp6 ble vi endelig gravid men det endte i kjemisk. Siden jeg har lest at så mange blir gravid på runden etter så hadde jeg skikkelig troen. Men testene er negative :(. Vi har flere friske barn fra før og de kom uten problemer så det føles veldig merkelig. Noen som har samme erfaring men som ble gravid til slutt? Har vært flere ganger hos gyn og alt ser bra ut. Regelmessige sykluser hver måned og har tracket eggløsning med eggløsningstester. Samme partner også så gyn mener han ikke trenger å utredes.  

Anonymkode: 74502...4c4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere skjekket sperm?  Gammel er du?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32. Gyn sier det ikke har noe hensikt å sjekke sperm når vi har blitt gravid så raskt med de to andre. 

AnonymBruker
Skrevet

Å bli gravid på pp6 høres helt normalt ut. At det ble en kjemisk var leit å høre, men dessverre også normalt. Det blir vanligere jo eldre man blir. Så at du nå er på pp7 med en kjemisk bak deg er helt innafor, og du har fortsatt gode muligheter til å bli gravid på nytt igjen snart.

Er enig med gynekolog. Du har ikke prøvd så lenge og er fremdeles ung med flere friske barn. Så mye tyder på at dette skal gå bra, bare du gir det litt mer tid. 

Man kan bli litt ekstra lei seg, sårbar og nervøs når man har opplevd en kjemisk. Men her tenker jeg at det er ingen vits i å ta sorgene på forskudd. Er mange som må prøve en stund uten at det er noe galt. 🙂

Anonymkode: 2c1b3...8cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid etter 1 år men mistet. Likevel var det på en måte en bra ting fordi det betydde at jeg faktisk kunne bli gravid. Det er bedre å oppleve en kjemisk enn ingen graviditet i det hele tatt sier fertilitetslege! Så ble jeg gravid igjen etter 1,5 år totalt (6 mnd etter kjemisk) og har nå en baby. 

Anonymkode: 47fc7...ecb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å bli gravid på pp6 høres helt normalt ut. At det ble en kjemisk var leit å høre, men dessverre også normalt. Det blir vanligere jo eldre man blir. Så at du nå er på pp7 med en kjemisk bak deg er helt innafor, og du har fortsatt gode muligheter til å bli gravid på nytt igjen snart.

Er enig med gynekolog. Du har ikke prøvd så lenge og er fremdeles ung med flere friske barn. Så mye tyder på at dette skal gå bra, bare du gir det litt mer tid. 

Man kan bli litt ekstra lei seg, sårbar og nervøs når man har opplevd en kjemisk. Men her tenker jeg at det er ingen vits i å ta sorgene på forskudd. Er mange som må prøve en stund uten at det er noe galt. 🙂

Tusen takk for fine og trøstende ord, setter veldig pris på det ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er 32. Gyn sier det ikke har noe hensikt å sjekke sperm når vi har blitt gravid så raskt med de to andre. 

Kvaliteten på sæd kan ganske raskt forandre seg, både stress, kosthold, trening, alkohol eller tobakk kan ha en innvirkning! Så det kan absolutt være et sted å starte! 

Anonymkode: c5914...ffa

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sa, gikk tre måneder og da ble jeg gravid igjen. Har ei venninne som opplevde akkurat det samme som meg😅 

Anonymkode: 9bef4...f43

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei kjære deg. Jeg fikk to på rappen da jeg var ganske ung, og når jeg skulle prøve på nr 3, 4 år senere tok det plutselig 1,5 år. Ble ikke gravid en eneste gang. Det er alltid håp❤️

Anonymkode: 9534a...ccc

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hadde en sa, gikk tre måneder og da ble jeg gravid igjen. Har ei venninne som opplevde akkurat det samme som meg😅 

Anonymkode: 9bef4...f43

Prøvde dere lenge før første sa? ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid 2. pp etter min kjemiske. Hadde prøvd i 8 måneder og hadde akkurat landet på at jeg måtte leve litt igjen og ikke la prøvingen ta helt overhånd (hadde fått beskjed om lavt egglager pga. alder, så var ikke gitt jeg kunne bli gravid). Jeg skulle egentlig på stor flatfyllfest, men noe holdt meg igjen, så jeg droppet det. En uke senere testet jeg positivt😊 

Anonymkode: 8d36d...ee7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble gravid 2. pp etter min kjemiske. Hadde prøvd i 8 måneder og hadde akkurat landet på at jeg måtte leve litt igjen og ikke la prøvingen ta helt overhånd (hadde fått beskjed om lavt egglager pga. alder, så var ikke gitt jeg kunne bli gravid). Jeg skulle egentlig på stor flatfyllfest, men noe holdt meg igjen, så jeg droppet det. En uke senere testet jeg positivt😊 

Hvor gammel var du? Så fint å høre at det gikk bra for deg! Jeg har også lave eggreserver. 🥲

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for at du delte 🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvor gammel var du? Så fint å høre at det gikk bra for deg! Jeg har også lave eggreserver. 🥲

Jeg var 36 da jeg ble gravid, AMH-verdien lå på 1.0. Lykke til om du er prøver❤️

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...