Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

4 års alderen her også. Hadde gjerne klargjort noe frukt eller annet å spise, jeg stod opp i 9.30 tiden. Så fort alene ett par timer.

Anonymkode: 24a3d...f95

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Individuelt, men det går fint for 3-åringen min iallfall. Finner frokost og slår på tv, så legger jeg meg litt nedpå igjen. Skal sies at soverommet er rett ved siden av stua, så er jo tilgjengelig hvis det er noe 

Anonymkode: 8b64f...c0d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

fra -5 åra alderen. men er tilgjengelig. 

Anonymkode: d944d...ff8

AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjør disse 3,4 og 5-åringene når de er oppe alene? Setter seg foran en skjerm? 

Anonymkode: 1a971...954

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følte kolleger så rart på meg da jeg sa at 5-åringen sto opp selv og vekket meg 8. Jeg tenker jo det er innafor i den alderen. Han leker litt på rommet sitt da han våkner. Han klarer å finne seg litt yoghurt og frukt om han er sulten, men han er som resten av familien, ikke veldig sulten med en gang han våkner

Anonymkode: 685ff...5d6

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vår eldste stod opp selv fra han var rundt 4. Yngste rundt to, fordi eldste passet på. De spiller Switch og ser på tv fram til vi står opp kl. 9.

Anonymkode: 8149d...b34

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når de klarer å skru på tv selv!

Anonymkode: a2c13...c14

AnonymBruker
Skrevet

Her varierer det litt, for noen morgener så maser jentene mine på 3 og 6 helt til vi følger de ut på stua. Andre dager våkner de og leker sammen i timesvis før vi våkner ☺️ jeg stoler på at de sier i fra hvis det er noe de trenger hjelp til. Ikke så veldig lenge siden jeg sluttet å stå opp med de da yngste har krevd at mamma eller pappa våkner sammen med henne. Nå er det som sagt morgener der hun leker med storesøster og har det helt supert. De ordner seg gjerne ett glass melk og tar seg en banan 🙏

Anonymkode: 342d9...73e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hva gjør disse 3,4 og 5-åringene når de er oppe alene? Setter seg foran en skjerm? 

Enten det eller lek.. sønnen min liker å dra ut lekekassen i stuen. Tenker at det er helt ok med tv om morgenen i feriene :)

Anonymkode: 00193...ace

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fra 8 år 

Anonymkode: 7f752...8f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sitter planta foran en skjerm så foreldrene kan sove 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Når sluttet dere å stå opp sammen med barna ? Liksom man er jo alltid på "alerten" selvom man sover.

Yngste min er fire, og han får rolig ut i stue for å se på tv eller leke. Han sier alltid ifra om det er noe. 

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg var stuptrøtt idag og sønnen min stod opp tidlig, jeg sa jeg kommer snart, så sovna jeg. Det gikk visst helt fint, men kjente litt på det at han er for liten. 

Rundt 3-4 års alderen. Har liten leilighet så hører alt som skjer og ligger å slumrer. Nå er hun 5 og nå kan jeg sove litt. Kommer å vekker meg når hun er sulten eller om det er noe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja! Vi flytter skjermtiden fra kveld til morgen i helger👌🏼

Anonymkode: ed8d0...bc5

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

3 og 7. 

Anonymkode: 2a4fe...878

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det gjorde vi på 80-tallet også! 🤭

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fra 4 års alder. Leilighet med soverommene like ved stuen. De ser på tv og evt tegner o.l.

Barna ser ikke særlig på tv ellers. Og aldri noen annen form for skjerm.

Anonymkode: 8876a...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det gjorde vi på 80-tallet også! 🤭

Nei virkelig ikke

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Min omorganiserte kjøkkenet x2 hver helg + skjerm. Hvor mye fikk din gjort?

Anonymkode: 49e8d...c2b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

"oida" fordi jeg innså at jeg ikke gjorde som alle andre her, på ingen måte nevnt som noe hån. Heller ikke tenkt på det som at jeg er overbeskyttende, var bare sånn det var hos oss. Vi stod opp med barna fordi vi synes det var koselig og fint.

Anonymkode: e2b0d...ca1

Ingenting som e koselig og fint med å våkne kl 6-7 😂 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er bare uendelig trist.

Anonymkode: d2a2e...6eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...