Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når sluttet dere å stå opp sammen med barna ? Liksom man er jo alltid på "alerten" selvom man sover.

Yngste min er fire, og han får rolig ut i stue for å se på tv eller leke. Han sier alltid ifra om det er noe. 

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg var stuptrøtt idag og sønnen min stod opp tidlig, jeg sa jeg kommer snart, så sovna jeg. Det gikk visst helt fint, men kjente litt på det at han er for liten. 

Anonymkode: 00193...ace

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Gjest jegerrinne
Skrevet

Fra ca 4 års alder kunne vi ligge litt ekstra

Men her var de og vant til fra de var små at vi var i fjøset, og henter de når de våknet ut i fjøset

AnonymBruker
Skrevet
jegerrinne skrev (1 minutt siden):

Fra ca 4 års alder kunne vi ligge litt ekstra

Men her var de og vant til fra de var små at vi var i fjøset, og henter de når de våknet ut i fjøset

Ja vi har ikke så stor leilighet, så er jo rett ved hele tiden. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oida her stod jeg alltid opp helt frem til de var 7-8 🫣

Anonymkode: e2b0d...ca1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg står opp forsatt da eldste på over 19 med pu må ta sin medisin.

Anonymkode: 2f2fb...c08

• Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

3-4 års alderen. Hadde gjort i stand litt mat som sto i kjøleskapet, som hxn tok seg å satt i stua. 

Anonymkode: 94c1b...5e3

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Når vi visste at de klarte å ta seg litt frokost selv (f eks kornblanding med melk) så sov vi videre. Eller når man vet at man hører når de roper. Ofte skal de bare se litt på TV/iPad sånn tidlig på  morgenen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har begge klart seg fint alene om morgenen fra 4-års alder. 

Anonymkode: f7eeb...c49

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og jeg står opp forsatt da eldste på over 19 med pu må ta sin medisin.

Anonymkode: 2f2fb...c08

Det blir jo ikke helt det samme...

Jeg slutta å stå opp med de når de var sånn 3-4. Dvs han mellomste sov alltid lengre enn oss, eldste ordna seg selv da hun var 3 og yngste da han var 4

Anonymkode: 426f0...f3d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke forelder, men fra det jeg kan huske så stod foreldrene mine opp når de ville så lenge jeg kan huske, så hvertfall fra 3-4 år. Det var jo ikke sånn at de sov til langt ut på ettermiddagen, og jeg kunne bare vekke dem hvis det var noe så tror det var uproblematisk

Anonymkode: 39533...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 4-5. Ingen av oss bryr oss om frokost. Sto opp og kledde han etter årstid og evt fyrte i ovnen, så la jeg meg på senga og slumra. Sov egentlig aldri da han er en pratsom fyr, men var veldig koselig❤️

Anonymkode: 49e8d...c2b

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Oida her stod jeg alltid opp helt frem til de var 7-8 🫣

«Oida» fordi du synes TS er litt uansvarlig, eller «oida», jeg innser nå at jeg har vært i overkant påpasselig? Jeg håper det siste!
Jeg håper iallfall at de fleste foreldre tør å la barn leke i eget selskap før de er 7-8 år! Spesielt når de er et par rom unna.

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Fra ca 4 års alder har mine stått opp litt selv å sett tv. Har ingen morgenfugl her så alle har likt å sitte litt for seg selv å være litt i fred. De har kommet å vekket oss når de ville. 

Anonymkode: fa54d...5ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så fint å høre at jeg kanskje ikke har dreti meg loddrett ut. Jeg sa til sønnen min at han må bare si ifra hvis det er noe, om han er sulten eller noe så kommer jeg med en gang, men han sa ingenting før han kom og spurte om jeg kunne stå opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har selv en 3-åring som ser på tv om morgenen en times tid før vi selv står opp. Hen kommer inn til oss om det er noe, og det er jo i naborommet, så vi hører om det skulle skje noe. Nå er mitt barn ganske rolig og ordentlig da, finner ikke på noe tull, bare sitter rolig og ser på tv.

Anonymkode: e1d59...85c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Fotballmamma skrev (8 minutter siden):

«Oida» fordi du synes TS er litt uansvarlig, eller «oida», jeg innser nå at jeg har vært i overkant påpasselig? Jeg håper det siste!
Jeg håper iallfall at de fleste foreldre tør å la barn leke i eget selskap før de er 7-8 år! Spesielt når de er et par rom unna.

"oida" fordi jeg innså at jeg ikke gjorde som alle andre her, på ingen måte nevnt som noe hån. Heller ikke tenkt på det som at jeg er overbeskyttende, var bare sånn det var hos oss. Vi stod opp med barna fordi vi synes det var koselig og fint.

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Eldste sto gjerne opp alene da hun var rundt 1-2 (så fort hun fikk vanlig barneseng, mener hun var halvannet eller rundt da), uten å komme til oss først for å si at hun var våken. Hun satte på barnetv og det var det. Hun skjønte nok koblinga at mamma står opp = ingen tv. Stå opp alene = tv. Må legge til at vi hørte da eldste sto opp, og sto opp like etterpå da hun var på sitt yngste. Det var som om vi skulle vært i dusjen/på do, og latt henne være alene den tida. Ganske jevnt lot vi det gå lenger tid, og hun satt alltid bare og så på tv. Jeg sov aldri særlig langt utpå morgenen uansett, jeg er sjeldent oppe senere enn rundt 8-8.30, iblant 9 om natta var dårlig. Hun våkna rundt 7. Yngste lot vi stå opp alene da hun var rundt 2-3 (hun sov lenger enn storesøster, så storesøster var av den grunn alene frem til lillesøster våkna, ca halvtime/time.). Begge var tvslaver på morgenen, og fremdeles mamma står opp = ingen tv, stå opp alene = tv. Skjønner de heller ville at jeg skulle sove... 

Det er jo sånn at man sover med ørene på spiss og et øye åpent etter at barna har stått opp når de er så små. Man hører om noe skjer. Vi sov med åpen dør også. De sa ifra om de ble sultne, men stort sett så var de ikke sultne før i 9-tida og da var jeg uansett på beina. 

Virker som vi er ganske tidlig på dette med å selvstendiggjøre alenetid på det aller meste, enn andre jeg kjenner. 

Anonymkode: 1dd78...dfc

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"oida" fordi jeg innså at jeg ikke gjorde som alle andre her, på ingen måte nevnt som noe hån. Heller ikke tenkt på det som at jeg er overbeskyttende, var bare sånn det var hos oss. Vi stod opp med barna fordi vi synes det var koselig og fint.

Skjønner! Det er jo heller ikke alle unger som er veldig til morgenfugler, mine sov som regel til 8-9 tiden i helger og ferier, hadde ikke behov for å sove noe lenger vi voksne heller. 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine to på 3 1/2 og 7 år kan ikke stå opp selv. 7-åringen klarer seg greit rent praktisk men vil gjerne ha meg der. Den minste endevender huset og finner på mye tull om hun ikke blir tilsett så hun er for liten. 

Anonymkode: 1a971...954

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

4 år ca. Satte frem frukt og noe grønnsaker barnet kunne spise mens hun så på tv. Sov vel til 9 tenker jeg 🙂

Anonymkode: 3cc8e...405

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...