Gå til innhold

Konstant slåssing mellom 1 og 2-åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to tette barn. Det går stort sett veldig fint, men i det siste har eldstemann begynt å dytte, slå og bite minstemann hver gang jeg snur ryggen til. I dag hadde jeg et brød i ovnen og skulle bare ta det ut da jeg hører hyling vræl bak meg igjen. Jeg mister brødet i gulvet, brenner meg på hånda og snur meg rundt og skriker KUTT UT NÅÅÅÅ!!!! Føler meg som verdens verste mamma, men blir så sliten og stressa av den konstante slåssinga. Nå var det eldste som beit minsten i kinnet. Jeg var ikke lenge borte. Det var snakk om 1 minutt Max. Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget… kanskje bare vite om flere har det sånn eller har gode råd. Eneste som hjelper er at jeg sitter sammen med dem HELE tida. Men jeg må jo lage mat etc så det er ikke holdbart…

Anonymkode: d5934...274

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt vanlig med to tette i den alderen ja. Tips: vær mest mulig ute, ha tydelige rutiner og forbered mest mulig mat når de sover/tenk enkle løsninger. Har du noe avlastning?

Det blir lettere når barna bikker 4 år, men krangling vil det alltid bli med to tette! 

Anonymkode: b31a3...cba

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er helt vanlig med to tette i den alderen ja. Tips: vær mest mulig ute, ha tydelige rutiner og forbered mest mulig mat når de sover/tenk enkle løsninger. Har du noe avlastning?

Det blir lettere når barna bikker 4 år, men krangling vil det alltid bli med to tette! 

Anonymkode: b31a3...cba

Takk! Nei, vi har veldig lite avlastning. Har ikke familie i nærheten, dessverre. Godt at det er midlertidig i alle fall. Og ja, krangling slipper man vel aldri helt unna - hehe

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke konsekvenser får sånn oppførsel? Utover at du eksploderer, som er naturlig, men selvsagt litt uheldig.

Anonymkode: c9024...d7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke konsekvenser får sånn oppførsel? Utover at du eksploderer, som er naturlig, men selvsagt litt uheldig.

Anonymkode: c9024...d7c

Dersom det er leker etc blir de tatt fra den som kaster eller slår med dem. Ellers blir de løftet bort fra situasjonen og får beskjed om å være forsiktige/snile. 

AnonymBruker
Skrevet

To gutter?

Mine er nå 6 og 8 år og det har ikke endret seg. De er bestevenner som lekeslås og slås på ordentlig konstant.

Anonymkode: 808e1...76f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gutt og jente med 3,5 år mellom, her startet kranglingen da yngste var 3 og den har vi gående enda 🫠 (10 og 7 år). De er veldig glad i hverandre, men gud hvor lite som skal til før det er krig..  

Med to små tette i din situasjon ville jeg forsøkt å skille de litt ved å ta med en på det du skal gjøre, om det går. I visse perioder er det umulig å snu ryggen til omtrent. 

Anonymkode: a82ea...349

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke snu ryggen til!

Anonymkode: f06f8...c7b

Skrevet

timeout på den som slår/ikke hører/gjør noe galt, si fra strengt at det ikke er lov og trøste den andre 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her, de sloss som hund og katt overalt🙈 Eldste var en “kommentator” og yngste gikk i taket og eksploderte for alt. De ble bare verre og verre, så vi prøvde å skille de mest mulig - da ble alt mye bedre👌🏼 men de er fortsatt ikke noe særlig til venner, og nå er de tenåringer😬

Anonymkode: d0726...3d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...