Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så du vet hvor jeg bor? Hvordan er det å være synsk? 🤣 Ingenting ute til 2-300 her jeg bor ... Det er stort sett ute til 800-1000 kroner. Knapt 300 kroner avslag altså...

Igjen jeg skjønner at folk ikke vil samtidig tror jeg ikke personen får napp så lett når de bor usentralt heller hvis de ikke er behjelpelig med enten å sende eller møte folk andre plasser. Men det er forsåvidt deres problem og ikke mitt. Jeg velger å kjøpe på salg tenker jeg. 

Anonymkode: d7877...d13

De fleste sender jo? Hvorfor er det så viktig p hente den?

Anonymkode: a68a6...d86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er jo ikke Finn.no som setter prisene, men folk som bruker finn.no til å selge sine ting til priser de selv bestemmer.

Finn er i tillegg blitt et sted for folk som tror de kan prute på alt, og diktere prisen på ting de vil kjøpe, selv.

Selger folk noe, og noen synes prisene er for høye, så vet selgerne at venter de lenge nok, så kommer det en kjøper. Heller en høy pris og vente, enn en kjøper som er storforlangende både på levering og andre ting rundt varen. 
Å prise høyt medfører og gjerne at enkelte grupper mennesker ikke tar kontakt. 

Anonymkode: 0df0a...5b2

Dette er nok grunnen til at folk legger ut ganske dyrt også, siden alt blir prutet på

Anonymkode: a68a6...d86

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Synes det er blitt umulig å selge noe på Finn jeg. La ut en Beckmann skolesekk, brukt et skoleår for 250 kroner. Den så helt ny ut. Ingen som tok kontakt.

Har også lagt ut klær kjempe billig, elektronikk osv. uten at noen vil kjøpe. La ut en klespakke til barn hvor det var 17 plagg. Alle plaggene var hele og fine, ingen flekker eller noe. La den ut for 250 kroner uten napp. Endret annonsen etter en god stund til gis bort, da tok det 5 minutter så var det noen som tok kontakt.

Har endt med å kaste ting ofte i stedet.

Anonymkode: c246c...bcb

Samme tenker jeg, la ut en hylle for 200 som ny koster 900, Ingen respons en med en gang jeg satt den på gi bort så kom det mssse forespørler

Anonymkode: 3dcf3...c89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 10.26):

Er jo ikke Finn.no som setter prisene, men folk som bruker finn.no til å selge sine ting til priser de selv bestemmer.

Finn er i tillegg blitt et sted for folk som tror de kan prute på alt, og diktere prisen på ting de vil kjøpe, selv.

Selger folk noe, og noen synes prisene er for høye, så vet selgerne at venter de lenge nok, så kommer det en kjøper. Heller en høy pris og vente, enn en kjøper som er storforlangende både på levering og andre ting rundt varen. 
Å prise høyt medfører og gjerne at enkelte grupper mennesker ikke tar kontakt. 

Anonymkode: 0df0a...5b2

Det har jeg merket i det siste. La ut en hvit bluse i 100% silke, ubrukt og med lappen på. Jeg la den ut for 75% av det jeg kjøpte den for. Fikk etter kort tid henvendelse fra en som gjerne ville betale 20% av nyprisen. Jeg har tid og kan vente, og vet jeg kan få langt mer enn skambudet vedkommende kom med. Jeg orker snart ikke svare på slikt mer.

Anonymkode: a2424...cb1

• Nyttig 1
Skrevet

Det har blitt dyrere ja. Det jeg gjør er å legge inn et søk med makspris, og så vente på den rette annonsen. Man kan fortsatt få ting billig og gratis, det tar bare litt mer tid før det dukker opp noe.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det har jeg merket i det siste. La ut en hvit bluse i 100% silke, ubrukt og med lappen på. Jeg la den ut for 75% av det jeg kjøpte den for. Fikk etter kort tid henvendelse fra en som gjerne ville betale 20% av nyprisen. Jeg har tid og kan vente, og vet jeg kan få langt mer enn skambudet vedkommende kom med. Jeg orker snart ikke svare på slikt mer.

Med mindre noen leter etter akkurat denne blusen, så er ikke prisen din noe fristende tilbud. La oss si nypris 3000 og du legger ut med 25% avslag, altså 2250. Skal jeg kjøpe meg ei bluse i denne prisklasse så vil jeg at det skal enten være kjempetilbud som minst 4000 nypris, eller et større utvalg. Går jeg inn på f.eks. Zalando, får jeg opp side opp og side ned med bluser i ren silke med 25% og 50% avslag og har mye å velge mellom. Fortell meg da, hva er det som skal få meg til å heller kjøpe fra deg til samme pris pluss frakt og prisgaranti som blir et par hundre oppå prisen?

Anonymkode: 3b922...0de

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger meg som regel på halv pris av ny pris når det ikke synes det er brukt, tenker da klær, sekker og leker, høyere pris om det er sjeldne ting som man ikke får tak i. Har solgt masse sjeldne spill og konsoller og de er solgt for høyere pris enn hva de ble kjøpt for. 

Anonymkode: 6fddd...8e4

AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode bør brukt selges for halv pris. Du har ikke samme rettigheter som i en butikk etc.

Snakker vi om bil og hus  er det selvsagt noe annet 😊

Anonymkode: 7b47f...6da

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Med mindre noen leter etter akkurat denne blusen, så er ikke prisen din noe fristende tilbud. La oss si nypris 3000 og du legger ut med 25% avslag, altså 2250. Skal jeg kjøpe meg ei bluse i denne prisklasse så vil jeg at det skal enten være kjempetilbud som minst 4000 nypris, eller et større utvalg. Går jeg inn på f.eks. Zalando, får jeg opp side opp og side ned med bluser i ren silke med 25% og 50% avslag og har mye å velge mellom. Fortell meg da, hva er det som skal få meg til å heller kjøpe fra deg til samme pris pluss frakt og prisgaranti som blir et par hundre oppå prisen?

Anonymkode: 3b922...0de

Den kostet ikke flere tusen ny. Jeg har tidligere solgt en brukt silkebluse fra H&M til samme pris som denne kjøperen ville betale. Og du får ikke side på side med bluser i ren silke på Zalando, p.t ligger det 51 stykker der.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forferdelig mye skambud og urimelige forespørsler fra kjøpere. Noen er hyggelige og sier hei ol Mens andre skriver bare "kjøper for 50kr" sånne synes jeg er verst🤢

Synes også det er urimelig å forvente at noen skal møte deg halvveis, spesielt når du selv sier at sekken var rimelig. Da kunne du kanskje påkoste deg frakt til 69,-? I stedet for å bruke penger på bensin/bom.

Anonymkode: 2077f...24f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 9.13):

Nei det kan jeg forsåvidt også skjønne. Men halvveien var egentlig litt misvisende i min orginale post. Jeg ville kjørt desidert lengst, 1 times tid. Den andre vedkommende 25 (for og møtes i "sentrum" av det hun bor på en måte). Men skjønner på sett og vis at hun ikke vil. Men utvalget var ekstremt dårlig i nærheten av meg, masse overpriset ræl. Så tenkte jeg skulle prøve meg på noe litt lengre vekk. Men vet igjen ikke om jeg orker 1 time 25 min reisetid for en sekk. Enda den var ganske rimelig.

Å kjøre 50 minutter for å selge noe til noen hundrelapper hadde jeg aldri giddet selv. Da går den sekken heller til Fretex. 

Anonymkode: 2e841...036

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 9.13):

Nei det kan jeg forsåvidt også skjønne. Men halvveien var egentlig litt misvisende i min orginale post. Jeg ville kjørt desidert lengst, 1 times tid. Den andre vedkommende 25 (for og møtes i "sentrum" av det hun bor på en måte). Men skjønner på sett og vis at hun ikke vil. Men utvalget var ekstremt dårlig i nærheten av meg, masse overpriset ræl. Så tenkte jeg skulle prøve meg på noe litt lengre vekk. Men vet igjen ikke om jeg orker 1 time 25 min reisetid for en sekk. Enda den var ganske rimelig.

Vedkommende får garantert solgt uansett, så hvorfor skulle vedkommende gidde å kjøre langt for å levere?

Jeg skjønner forøvrig ikke hvorfor du ikke bare kjøper en sekk hvor som helst i landet og får den sendt? Det er jo langt fra gratis å kjøre flere timer for å hente noe.

Anonymkode: 8a0ad...ccf

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 8.29):

Er det flere enn meg som ikke finner noen ting på finn.no lengre? Tenkte jeg skulle se etter litt leker her om dagen, kanskje se om vi får ordnet  skolesekk til en billig penge osv. Men herrefred... Folk selger jo lekene til nesten ny pris. Sekkene var veldig slitte men enda over halvparten av ny pris. Finner like billig ny sekk på nett hvis man velger et annet merke. Det eneste rimelige sekken jeg klarte å finne var langt uti gokk, men personen var ikke interessert i å møtes på "Mellomveien" heller. Skjønner at man ikke kan kreve det,  at vedkommende ikke vil osv. men vil ikke folk ha tingene sine solgt på finn lengre? Husker for noen år tilbake siden så ga folk ting bort til og med, eller solgte billig. Folk var og med behjelpelig med å finne et fornuftig møtepunkt hvis de var interessert i å bli kvitt ting. Nå derimot, svindyre ting der man like gjerne kan kjøpe nytt fordi man slipper å kjøre rundt hele fylket for å å plukke opp ting.  Bare få det levert i posten... Disse folka som priser ting så høyt kan da umulig få solgt noe? 

Det er da mange som gir bort ting på Finn ennå. Kanskje ikke akkurat det du er på jakt etter akkurat nå, men det er jo fordi de tingene har en salgsverdi. 

Og jeg skjønner veldig godt at folk ikke vil bruke masse penger på drivstoff og kanskje bompenger for å bli kvitt noe til bare 250 kr. "Vinninga går opp i spinninga", er det noe som heter.

Bare de siste par ukene har jeg gitt bort 3 ulike ting på Finn. Den ene tingen annonserte jeg ikke, men lette opp en annonse (fra noen som holdt til ikke så veldig langt unna) der noen spurte etter det. Til den personen ga jeg bort ca 50 dvd-er og blu ray filmer som jeg ikke ville ha lenger, mange fremdeles med plastikken rundt coveret. Han kom og hentet på døren hos meg. 

Personlig hater jeg å bli spurt om det frekke "Kan du møte meg i sentrum" eller her og der, når det er snakk om en fillesum for varen. Du tenker ikke på at det koster penger? Si jeg selger noe til 150 kr, og så vil de at jeg skal bruke et par timer og 45 kr på å kjøpe billett for å komme meg dit? Da taper jeg jo både tid og penger, og sitter igjen med ikke 150 for varen, men bare en hundrelapp ! Men å betale meg for billetten? Nei, det gidder aldri en kjøper  - alle vil ha det gratis!

Endret av Million
omformulerte en setning
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg bruker finn en del, og ser jo at noen priser høyt. Men det er stort sett alltid noen som også selger samme varen rimelig.  Det er jo fullt mulig å legge inn et bud. Har gjort det selv, og noen ganger har jeg fått ja, andre ganger "jeg selger kun til den prisen".  Da tenker jeg at selger nok bør ta en titt på alle annonsene og forstå at på finn er man ikke alene om å selge. 

Jeg legger meg alltid i den nedre enden av prisene jeg finner på det samme som jeg skal selge. Og har frem til nå stort sett fått solgt det som legges ut. 

Dessuten - det er ikke finn.no som er blitt dyr. "Finn.no" bestemmer ikke prisnivået. Det er brukerne som bestemmer prisnivået.

Anonymkode: aba42...fe0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.7.2025 den 8.48):

Du bor tydeligvis langt unna meg for jeg eksisterer ikke sånne billige priser. Får kanskje ikke solgt fordi folk har gitt opp finn? Sånn som meg hva er poenget med å titte innom en gang når det meste er overpriset. 

Hvorfor kaste istedenfor å gi bort? Det syns jeg er litt dårlig holding. Unnskyld for å si det... hvis du blir kvitt det med å endre til gi bort. Du kunne hjulpet noen i en vanskelig situasjon ?

Problemet når man gir det bort gratis, er mangelen på respekt for å holde avtalt hentetidspunkt, klaging på varen, spørsmål om varen, spørsmål om man man kjøre osv. Har dessverre veldig dårlig erfaring med det. Og så kan man få ødelagt scoren sin av noen som klager på at en brukt lampe de fikk gratis hadde et hakk, som ble beskrevet i salgsannonsen...

Anonymkode: 57c38...24b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...