AnonymBruker Skrevet 15. juli #1 Skrevet 15. juli Er det flere enn meg som ikke finner noen ting på finn.no lengre? Tenkte jeg skulle se etter litt leker her om dagen, kanskje se om vi får ordnet skolesekk til en billig penge osv. Men herrefred... Folk selger jo lekene til nesten ny pris. Sekkene var veldig slitte men enda over halvparten av ny pris. Finner like billig ny sekk på nett hvis man velger et annet merke. Det eneste rimelige sekken jeg klarte å finne var langt uti gokk, men personen var ikke interessert i å møtes på "Mellomveien" heller. Skjønner at man ikke kan kreve det, at vedkommende ikke vil osv. men vil ikke folk ha tingene sine solgt på finn lengre? Husker for noen år tilbake siden så ga folk ting bort til og med, eller solgte billig. Folk var og med behjelpelig med å finne et fornuftig møtepunkt hvis de var interessert i å bli kvitt ting. Nå derimot, svindyre ting der man like gjerne kan kjøpe nytt fordi man slipper å kjøre rundt hele fylket for å å plukke opp ting. Bare få det levert i posten... Disse folka som priser ting så høyt kan da umulig få solgt noe? Anonymkode: d7877...d13 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #2 Skrevet 15. juli Hva er teorien din. Tror du at alle bruker tid på å legge ut annonser på Finn uten å få det solgt? Anonymkode: 28421...a7f 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #3 Skrevet 15. juli Synes det er blitt umulig å selge noe på Finn jeg. La ut en Beckmann skolesekk, brukt et skoleår for 250 kroner. Den så helt ny ut. Ingen som tok kontakt. Har også lagt ut klær kjempe billig, elektronikk osv. uten at noen vil kjøpe. La ut en klespakke til barn hvor det var 17 plagg. Alle plaggene var hele og fine, ingen flekker eller noe. La den ut for 250 kroner uten napp. Endret annonsen etter en god stund til gis bort, da tok det 5 minutter så var det noen som tok kontakt. Har endt med å kaste ting ofte i stedet. Anonymkode: c246c...bcb 6 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Enig i dette. Man må jo beregne frakt inn også, tenker jeg. Jeg selger mye, men selger billig. Og jeg sender gjerne. Men jeg gidder ikke legge masse arbeid i å levere en klespakke til 100kr på halvveien. Tar det gjeve med på jobb eller annet om det er enklere, men kan liksom ikke bruke tid på å levere. Men ser veldig ofte at spesielt leker selges dyrt. Husker jeg spurte om en ting en gang fordi det var en leke guttungen kunne tenkt seg. Det var ikke pris på den, og da jeg spurte oppføre seglet som om hun solgte samlerobjekter. Måtte sjekke pris Mot andre nettsider etc for at hun skulle få best mulig pris for den. Jeg takket høflig nei. Finner heller nytt til halv pris Anonymkode: 6821f...b6f 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Synes det er blitt umulig å selge noe på Finn jeg. La ut en Beckmann skolesekk, brukt et skoleår for 250 kroner. Den så helt ny ut. Ingen som tok kontakt. Har også lagt ut klær kjempe billig, elektronikk osv. uten at noen vil kjøpe. La ut en klespakke til barn hvor det var 17 plagg. Alle plaggene var hele og fine, ingen flekker eller noe. La den ut for 250 kroner uten napp. Endret annonsen etter en god stund til gis bort, da tok det 5 minutter så var det noen som tok kontakt. Har endt med å kaste ting ofte i stedet. Anonymkode: c246c...bcb Ja, veksling irriterende at «alle» har bruk for hva som helst når det er gratis, men ikke betale en symbolsk sum. Det er faktisk ganske mye jobb å Legge ut og sende etc… og i tillegg der det mange som skal ha ekstra bilder etc når de skal ha det gratis også. Jeg var med i en «gi bort» gruppe på Facebook en stund og mener disse ødelegger for de av oss som ønsker å selge brukt. Folk venter heller til de kan få det gratis. Og mange av dem selger sikkert videre. For det var flere navn som gikk igjen flere ganger og som alltid var først ute og hadde bruk for alt mulig. Anonymkode: 6821f...b6f 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #6 Skrevet 15. juli I disse dyrtider ønsker nok folk mest mulig for det de selger. Forståelig det. Og de får nok solgt også, ellers setter de ned prisen etter en stund. Anonymkode: 915ec...971 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #7 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er teorien din. Tror du at alle bruker tid på å legge ut annonser på Finn uten å få det solgt? Anonymkode: 28421...a7f Det virker jo sånn. Om jeg kan kjøpe en sekk til 400 kroner fra Bergans på salg helt ny hvorfor skal jeg gidde å kjøpe en slitt gammel en til 1000 kroner? Anonymkode: d7877...d13 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det virker jo sånn. Om jeg kan kjøpe en sekk til 400 kroner fra Bergans på salg helt ny hvorfor skal jeg gidde å kjøpe en slitt gammel en til 1000 kroner? Anonymkode: d7877...d13 Enig. Ser selv etter noen møbler og elektronikk. Fant alt billigere på salg nytt. Gidder ikke å se etter brukte ting lenger. Anonymkode: c80b0...6f4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Synes det er blitt umulig å selge noe på Finn jeg. La ut en Beckmann skolesekk, brukt et skoleår for 250 kroner. Den så helt ny ut. Ingen som tok kontakt. Har også lagt ut klær kjempe billig, elektronikk osv. uten at noen vil kjøpe. La ut en klespakke til barn hvor det var 17 plagg. Alle plaggene var hele og fine, ingen flekker eller noe. La den ut for 250 kroner uten napp. Endret annonsen etter en god stund til gis bort, da tok det 5 minutter så var det noen som tok kontakt. Har endt med å kaste ting ofte i stedet. Anonymkode: c246c...bcb Du bor tydeligvis langt unna meg for jeg eksisterer ikke sånne billige priser. Får kanskje ikke solgt fordi folk har gitt opp finn? Sånn som meg hva er poenget med å titte innom en gang når det meste er overpriset. Hvorfor kaste istedenfor å gi bort? Det syns jeg er litt dårlig holding. Unnskyld for å si det... hvis du blir kvitt det med å endre til gi bort. Du kunne hjulpet noen i en vanskelig situasjon ? Anonymkode: d7877...d13 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #10 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I disse dyrtider ønsker nok folk mest mulig for det de selger. Forståelig det. Og de får nok solgt også, ellers setter de ned prisen etter en stund. Anonymkode: 915ec...971 Men å prise seg til nesten nye priser for slitte brukte ting? Da er man litt virkelighetsfjern... Anonymkode: d7877...d13 6
AnonymBruker Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men å prise seg til nesten nye priser for slitte brukte ting? Da er man litt virkelighetsfjern... Anonymkode: d7877...d13 De er jo ikke virkelighetsfjerne hvis de får solgt Anonymkode: 915ec...971 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #12 Skrevet 15. juli At TS kan finne en billigere sekk ny dersom hun velger et annet merke, er jo ikke noe godt argument. Dersom jeg sender melding til noen som selger en pent brukt Bally-veske på Finn og argumenterer med at det finnes billigere vesker på H&M, tror jeg ikke at selgeren har sympati for det… Det er helt supert med Finn her i Oslo! Kjøper og selger ting av god kvalitet. Pruter aldri, og får stort sett den prisen jeg ønsker når jeg selger selv. ☺️ Anonymkode: 259ad...d8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De er jo ikke virkelighetsfjerne hvis de får solgt Anonymkode: 915ec...971 Men gjør de egentlig det? Jeg tviler STERKT på at de annonsene jeg har sett på i dag fører til salg. Det er jo billigere nye sekker ute på salg nå... Anonymkode: d7877...d13 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At TS kan finne en billigere sekk ny dersom hun velger et annet merke, er jo ikke noe godt argument. Dersom jeg sender melding til noen som selger en pent brukt Bally-veske på Finn og argumenterer med at det finnes billigere vesker på H&M, tror jeg ikke at selgeren har sympati for det… Det er helt supert med Finn her i Oslo! Kjøper og selger ting av god kvalitet. Pruter aldri, og får stort sett den prisen jeg ønsker når jeg selger selv. ☺️ Anonymkode: 259ad...d8e SLITT Beckmann sekk eller en ny sekk i et annet merke(feks Bergans) var vel poenget. Om Beckmann sekken var i god stand hadde det vært en annen sak. Men Beckmann er ikke Prada heller liksom 😅 slitt Beckmann til 1000 kroner? Glem det. Ser forsåvidt nå og at jeg kunne fått Beckmann sekken billigere på salg nå enn den slitte gamle sekken på finn. Oslo har nok bedre utvalg enn der jeg er Anonymkode: d7877...d13 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men gjør de egentlig det? Jeg tviler STERKT på at de annonsene jeg har sett på i dag fører til salg. Det er jo billigere nye sekker ute på salg nå... Anonymkode: d7877...d13 Det ser du jo etterhvert, om annonser blir liggende eller om de setter ned prisen. Anonymkode: 915ec...971 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #16 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Enig i dette. Man må jo beregne frakt inn også, tenker jeg. Jeg selger mye, men selger billig. Og jeg sender gjerne. Men jeg gidder ikke legge masse arbeid i å levere en klespakke til 100kr på halvveien. Tar det gjeve med på jobb eller annet om det er enklere, men kan liksom ikke bruke tid på å levere. Men ser veldig ofte at spesielt leker selges dyrt. Husker jeg spurte om en ting en gang fordi det var en leke guttungen kunne tenkt seg. Det var ikke pris på den, og da jeg spurte oppføre seglet som om hun solgte samlerobjekter. Måtte sjekke pris Mot andre nettsider etc for at hun skulle få best mulig pris for den. Jeg takket høflig nei. Finner heller nytt til halv pris Anonymkode: 6821f...b6f Nei det kan jeg forsåvidt også skjønne. Men halvveien var egentlig litt misvisende i min orginale post. Jeg ville kjørt desidert lengst, 1 times tid. Den andre vedkommende 25 (for og møtes i "sentrum" av det hun bor på en måte). Men skjønner på sett og vis at hun ikke vil. Men utvalget var ekstremt dårlig i nærheten av meg, masse overpriset ræl. Så tenkte jeg skulle prøve meg på noe litt lengre vekk. Men vet igjen ikke om jeg orker 1 time 25 min reisetid for en sekk. Enda den var ganske rimelig. Anonymkode: d7877...d13
AnonymBruker Skrevet 15. juli #17 Skrevet 15. juli Når du først har kjært en time har jo ikke 25min ekstra så mye å si om du virkelig var interessert. Anonymkode: c6ca8...3c5 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli #18 Skrevet 15. juli Beckmann har en outlet-seksjon på sin hjemmeside. Der selges utgåtte modeller av skolesekker svært rimelig. https://beckmann-norway.com/en/collections/outlet Anonymkode: f59f0...b36 5
AnonymBruker Skrevet 15. juli #19 Skrevet 15. juli Jeg måtte sjekke finn nå, det ligger jo drøssevis av veldig flott beckmann sekker som knapt ser brukt ut ute til 2-300 kr. Hvis du syns det er dyrt så er du gniten altså. Jeg har solgt mye på finn, men jeg kjører ikke i 25 min. for å møte noen med mindre det er virkelig dyre ting jeg selger (verktøy, bunad ect, ting som selges for et par tusen). Hvis du bor i gokk og ikke vi ha det tilsendt, så må du belage deg på kjøring. Anonymkode: cd1b4...2e4 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Når du først har kjært en time har jo ikke 25min ekstra så mye å si om du virkelig var interessert. Anonymkode: c6ca8...3c5 Bortsett fra at man skal tilbake også da. 2 timer vs 3. Begynner å bli heftig lang tid. De fleste skal jo innom sentrum en eller annen gang (handle noe, innom jobb eller hva som helst). Men vedkommende var ikke interessert. Greit nok. Men ikke sikkert det er så lett å få napp igjen for vedkommende når de bor veldig usentralt. Men som sagt skjønner også at de kanskje ikke gidder. Men jeg kjøper like gjerne bare på salg jeg altså, når det er så dårlig utvalg på finn. Anonymkode: d7877...d13 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå