Gå til innhold

Er 1500 i mnd i bilforsikring dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er ikke jeg så dreven på dette her med bilforsikring men går det an å spare noe her? Bytte forsikring til noe billigere? 

Har en 2012 Skoda Octavia med full kasko. Hatt bilen i 8 år og aldri vert utsatt for en ulykke og har dermed aldri hatt behov for en forsikringssak.

Hva betaler dere i bilforsikring i mnd? Hvilket selskap?

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 700-800 ca for min 3 år gamle Nissan. Har Gjensidige tror jeg. Full kasko 

Anonymkode: 5fade...e0a

AnonymBruker
Skrevet

hvor gammel du er, hvor stor motor bilen har og hvor representert den er i skaderegister generelt er ofte mer utslagsgivende for forsikringen enn om du har kjørt skadefritt eller ikke. 
Samtidig er nå forsikringen endret slik at den tidligere veiavgiften er innbakt i forsikringen. Så spiller det jo en rolle om du har shoppet forsikring eller vært trofast ett sted, ved åb ytte får man ofte bedre betingelser, samt om man er helkunde/totalkunde kan man forhandle bedre pris hos enkelte selskap. I tilegg er ting som egenandel med på å spille en rolle for prisen. 

Anonymkode: 622d7...7ac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke godtatt å betale så mye, fordi det ikke matcher med hva jeg betaler i dag.

Betaler i dag 750 kr/mnd + trafikkforsikringsavgift for en Octavia 2020 mod, 150 hk, kjørelengde 20.000.

Anonymkode: 3f980...d6d

AnonymBruker
Skrevet
Suttrekoppen skrev (26 minutter siden):

Nå er ikke jeg så dreven på dette her med bilforsikring men går det an å spare noe her? Bytte forsikring til noe billigere? 

Har en 2012 Skoda Octavia med full kasko. Hatt bilen i 8 år og aldri vert utsatt for en ulykke og har dermed aldri hatt behov for en forsikringssak.

Helt vanlig bruksbil 2010 modell, gjensidige, har delkasko nå, men med fullkasko hadde det blitt rundt 650 i mnd tror jeg. Har rabatt ved å ha flere forsikringer der, samt for naf medlemskap. Jeg har vel full bonus etter 16 år med forsikringer og ingen skader. 

Hadde bare bilforsikring kosta meg 1500 i mnd hadde jeg nok ikke hatt råd, ring litt rundt for tilbud du

Anonymkode: d9ee7...26c

AnonymBruker
Skrevet

Om det er inkludert veiavgift, nei Hvis ikke, ja.

Bestandig litt å ta litt tid en gang i året å ringe rundt til forsikringsselskapene, de har rabatter man glemmer å legge inn.

Anonymkode: 05796...800

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det er inkludert veiavgift, nei Hvis ikke, ja.

Bestandig litt å ta litt tid en gang i året å ringe rundt til forsikringsselskapene, de har rabatter man glemmer å legge inn.

Er faktisk dyrt selv om det er inkludert veiavgift. 

Husk at om du er medlem av huseiernes landsforbund får du 20% rabatt hos Storebrand.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det var litt i overkant, jeg betalte 896kr inkludert veiavgift. Det var en Skoda Octavia iV 2021. 16k km i året. Solgte den i fjor.

Nå har jeg en leaf som koster 817kr inkl veiavgift. 16k km i året.

Du bør nok forhandle litt :)

Anonymkode: 7dc2e...4c7

AnonymBruker
Skrevet

Betaler 800kr for kasko med 12 000km i kjørelengde på min Volvo v70 fra 2014. 1500kr er det vi betaler for en ny Tesla..

Anonymkode: bdd29...ad2

Skrevet

Betaler 1270,- i mnd. Har elbil (Opel Corsa), 12000 km i året. Har full-kasko (ble anbefalt det når jeg kjøpte den, p.g.a batteriet). 

Synes ikke det er så dyrt jeg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

hvor gammel du er, hvor stor motor bilen har og hvor representert den er i skaderegister generelt er ofte mer utslagsgivende for forsikringen enn om du har kjørt skadefritt eller ikke. 
Samtidig er nå forsikringen endret slik at den tidligere veiavgiften er innbakt i forsikringen. Så spiller det jo en rolle om du har shoppet forsikring eller vært trofast ett sted, ved åb ytte får man ofte bedre betingelser, samt om man er helkunde/totalkunde kan man forhandle bedre pris hos enkelte selskap. I tilegg er ting som egenandel med på å spille en rolle for prisen. 

Anonymkode: 622d7...7ac

Hvor i landet du bor, om bilen står parkert i (låst) garasje, felles garasjeanlegg, på privat eiendom eller ute i gata,  om du bruker den til og fra jobb daglig og om andre bruker bilen har også noe å si.

Da jeg flytta fra Bergen og ut på bygda økte bilforsikringen min ganske mye fordi jeg da begynte å kjøre til og fra jobb, og jeg ikke lenger hadde garasjeplass.

Anonymkode: 0f5fe...9ca

AnonymBruker
Skrevet

Det er sinnssykt dyrt, nisse! En 2012 Škoda, liksom? Du skulle ha betalt 3-400 kr/mnd i ansvarsforsikring og spart vel 14000 kr i året. Sleng deg rundt og få det i orden!

Med 75% rabatt for oss i 40-åra betaler vi 770 kr/mnd for en splitter ny Nissan Leaf, 800 kr for en Kia med motorskadeforsikring (superduper galematias-forsikring fordi disse bilene liker å sprenge motorene sine) og rundt 300 kr/mnd for veteranbilen.

Med det sagt, forsikringer har jo gått utrolig mye opp i pris. Vår gamle Leaf, også en 2012 modell slik som den tsjekker, kostet 2100 kr/år å forsikre inntil vi solgte den for et par år siden.

Anonymkode: 1e7b9...d33

• Nyttig 1
Skrevet

Det hørtes ekstremt dyrt ut. Jeg betaler 703,66kr/mnd for en helt ny ID.7. 
Tror du blir lurt

AnonymBruker
Skrevet

2012 modell og kjørt skadefritt så er 1500 kr i måneden ekstremt dyrt.

Hvilket forsikringsselskap er dette?

Anonymkode: 7f4e7...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Suttrekoppen skrev (8 timer siden):

Har du medlemskap noe sted som gir deg rabatt på forsikringer? 
Hvis ikke så forhandler du rundt med de store selskapene og ser hvilken avtale du får til. Vi betaler ved hvert årsskifte for hele året, det blir både enklere og rimeligere. 
Du kan og prøve priser ut ved å logge inn på forsikringsselskapenes sider. Legger du inn reg. nr på bilen så får du opp priser. 

Anonymkode: ffad2...331

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye spiller inn på pris. Bonus, kjørelengde, brukere, postnummer, totalkunde, hvilken dekning du har valgt. Får å vite om du har den billigste bør du ta en sjekk hos andre selskap. Noen biler kan være dyrere å forsikre pga skadehistorikk. 

Anonymkode: 30d12...b0e

AnonymBruker
Skrevet
Suttrekoppen skrev (15 timer siden):

Ja det hørtes dyrt ut

Anonymkode: 8def9...bfa

AnonymBruker
Skrevet

På generelt grunnlag: Det er ingen fornuftig grunn til å betale for kasko-dekning på en 13 år gammel normal bil.

Anonymkode: 5541b...5f6

• Liker 1
Skrevet

Jeg har full kasko, betaler 900 kr i mnd med friende.

Anonymkode: dd8e1...25f

Skrevet
Suttrekoppen skrev (På 15.7.2025 den 8.25):

Hvordan bonus har du pg hvor mange km betaler du for? Vi har delkasko på vår 2011 skoda octavia og betaler ca 500 i mnd inkl trafikkforsikringsavgift, med ganske lavt antall inkluderte km. Hva er markedsverdien på bilen? Ville ikke hatt fullkasko på en bil som bare er verdt noen titalls tusen hvis du har råd til å erstatte den. Bonustap koster fort mer enn ny tilsvarende bil.

Anonymkode: 6d78a...314

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...