Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg lever det typiske familielivet: hus, barn, krevende jobber osv. Vi har det forholdsvis fint, men til tider kjenner jeg at vi kunne vært flinkere til å være «kjærester». 

Vi klarer å ordne barnevakt i ny og ne for å dra på små turer etc. Det er veldig hyggelig, men selv da kan jeg kjenne litt på at praten fort går over på litt praktiske og kjedelige ting 😅

Er egentlig ikke redd for forholdet slik det er akkurat nå, selv om fokus blir mye på barn etc. Men ønsker at det skal være bra på sikt, og ikke dø ut slik mange forhold gjør i vår livssituasjon.

Så da spør jeg, hva er ditt beste tips til å bevare gløden i forholdet? ☺️

Anonymkode: 709ca...9ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke være veldig " mamma" i hverdagen. Mamma som snapper om barna, snakker om barna, gjør hele hverdagen om til å handle om barna. Kjenner venner som var veldig variabel før de fikk barn- reiser, konserter, fest - kort sagt var kjærester . Nå er de kun mor og far, og spesielt mødrene har mistet seg selv i morsrollen. En venn av meg kjenner ikke konen sin igjen etter hun ble mor - ingenting annet eksisterer hvis ikke barna på en eller annen måte er involvert. Så mitt råd , hent mer frem den du var før familie livet.

Anonymkode: 2efbb...667

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondomeriet. 🥳❤️

Anonymkode: ff133...650

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine besteforeldre har vært kjærester i 68 år. Og de sier at grunnen til at de er gift ennå, er fordi de fortsatt er kjærester. De passer på å gi hverandre minst et kyss om dagen, for det er viktig. Selv dager de har kranglet eller vært irritert på hverandre må de gi hverandre et kyss, gjerne en klem.

De sier og at de aksepterte at de i en periode fungerte sammen for å drive familien, men de kunne ikke gi opp likevel, for det var deres felles prosjekt.

Er nok noe i det, å finne en trygghet i hverandre. Ting kan ikke være lidenskapelig, stormende forelskelse i 68 år, men man kan ikke gi opp med en gang heller

Anonymkode: dbd89...503

• Hjerte 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Å ha det gøy sammen jevnlig styrker vår glød. Opplevelser som gir latter og nye utfordringer. Vi leker også en del, både vi to og sammen med barna. Det å oppleve sammen og le sammen er viktig. Gjerne våge å være litt teite. Som for eksempel var vi på sup- tur med barna nylig. Mannen som er både høy og bred (trent) satt foran på min sup. Elegant var det ikke, men morsomt. Barna elsker også at vi gjør slike teite ting. Har bestandig gjort det, og gjør det ennå nå som de er unge voksne. Så også sammen med barna kan man ha opplevelser som styrker relasjonen, men vi har også bestandig sett til å få jevnlige nye opplevelser bare oss to. 

Alltid sørge for at sex er ønsket og deilig for begge er også viktig. Er det ikke deilig for begge går ene lei. 

Anonymkode: 5c454...6c7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen havnet litt i samme fella. Så vi bestemte oss for å lære å danse sving på stuegulvet ved hjelp av YouTube om kveldene når ungene var i seng. Jeg kan love deg at det ble mye fliring, mestring når vi klarte å fullføre noen trinn og en fysisk nærhet vi ikke har hatt på lenge. Det ble også en liten beinhinnebetennelse for min del da. Etterhvert begynte vi å pynte oss for middag og dans hjemme i helgene. Vi er nå kommet dit at mannen, som var mest skeptisk til det her, har lyst til at vi skal dra ut en kveld å danse sammen. 

Anonymkode: f74bf...1b2

• Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har nå vært gift i 45 år, og er fortsatt kjærester. Jeg tror det er viktig å være kjærester hver dag, leke/le sammen, være åpne mot hverandre, støtte hverandre, snakke sammen. Selv om man har barn bør man ikke alltid prioritere barna og ende opp som kun et arbeidsfellesskap.

Anonymkode: 7887d...1fa

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Gjøre morsomme ting sammen. Spise. Snakke. Reise. Elske. Utforske. 

«Dra på hoteller og ha sex» var en som sa. Reise og knulle. Da holder forholdet. Hvilken podcast var det? Og var det peterson som sa det? 

Nå blir det pepper. Men det er akkurat det jeg trenger. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en umulighet å bevare noe som kan kalles en romantisk «glød» etter mange år i et tett bo- og arbeidsfellesskap. Det man kan håpe på er at gløden etterhvert blir erstattet av et godt gjensidig vennskap, basert på respekt og felles verdier og interesser. Urealistiske romantiske forventninger, kronisk sexmas mv.. bidrar i lengden bare til å undergrave forholdet.

Anonymkode: b7a9b...84e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er en umulighet å bevare noe som kan kalles en romantisk «glød» etter mange år i et tett bo- og arbeidsfellesskap. Det man kan håpe på er at gløden etterhvert blir erstattet av et godt gjensidig vennskap, basert på respekt og felles verdier og interesser. Urealistiske romantiske forventninger, kronisk sexmas mv.. bidrar i lengden bare til å undergrave forholdet.

Tull. Romantisk glød mellom oss etter over 20 år sammen. Romantisk glød også mellom mine foreldre, som har feiret gullbryllup. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært sammen i 6 år, har tre barn, derav to sammen, de er 3 og 5. Vi fikk barn etter kun å ha vært sammen 1 år. Det var helt supert å være nyforelsket i babyperioden. Vi måtte sette i gang så raskt pga min alder. 

Etter vi har lagt barna så er det vår tid, vi rydder, ser på tv, prater og er nære hverandre, vi har utendørs boblebad vi bruker året rundt og badekar vi bader i sammen ca 1-4 gr i mnd.

Vi legger oss samtidig og har et godt samliv/sexliv. Vi legger oss aldri sure, og tror egentlig ikke vi har kranglet når jeg tenker meg om, riktignok vært uenig da. Vi ler masse sammen, sender hverandre reels, diskuterer politikk, nyhetssaker, bøker, jobbprat.             ( jobber ikke med det samme) 

2-4 gr i året har vi barnevakt der vi kommer oss ut av huset og finner på ting. ( altså overnatting et annet sted) 

Nå er vi kanskje i overkant interessert i sex, vi har vært på par massasje ( tantric) og sexklubb. Det spicer opp forholdet vårt, men vi har også gjort vanlige ting som hotellovernatting, konserter, ut og spise, til og med fjelltur der vi har gått tur i fjellet. 

Kommer an på hvilke interesser dere har, men for oss er det viktig å legge seg samtidig og de være fysikse daglig, bare det å ta rundt hverandre når den ene lager middag, holde hender, sitte sammen i sofaen osv. 

Anonymkode: b9dfe...4e1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tull. Romantisk glød mellom oss etter over 20 år sammen. Romantisk glød også mellom mine foreldre, som har feiret gullbryllup. 

Selvbedrag og ønsketenkning.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har vært sammen i 6 år, har tre barn, derav to sammen, de er 3 og 5. Vi fikk barn etter kun å ha vært sammen 1 år. Det var helt supert å være nyforelsket i babyperioden. Vi måtte sette i gang så raskt pga min alder. 

Etter vi har lagt barna så er det vår tid, vi rydder, ser på tv, prater og er nære hverandre, vi har utendørs boblebad vi bruker året rundt og badekar vi bader i sammen ca 1-4 gr i mnd.

Vi legger oss samtidig og har et godt samliv/sexliv. Vi legger oss aldri sure, og tror egentlig ikke vi har kranglet når jeg tenker meg om, riktignok vært uenig da. Vi ler masse sammen, sender hverandre reels, diskuterer politikk, nyhetssaker, bøker, jobbprat.             ( jobber ikke med det samme) 

2-4 gr i året har vi barnevakt der vi kommer oss ut av huset og finner på ting. ( altså overnatting et annet sted) 

Nå er vi kanskje i overkant interessert i sex, vi har vært på par massasje ( tantric) og sexklubb. Det spicer opp forholdet vårt, men vi har også gjort vanlige ting som hotellovernatting, konserter, ut og spise, til og med fjelltur der vi har gått tur i fjellet. 

Kommer an på hvilke interesser dere har, men for oss er det viktig å legge seg samtidig og de være fysikse daglig, bare det å ta rundt hverandre når den ene lager middag, holde hender, sitte sammen i sofaen osv. 

Med så mange småbarn (3 !) og såpass kort fartstid (6 år), er dere selvfølgelig ikke i nærheten av å ha erfart hva et langt samliv gjør med romtantisk glød. Snakkes om 10 år, så får vi se om dere fortsatt er sammen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Interessant å lese svarene her. Jeg tror det er tilnærmet umulig å bevare gløden i småbarnsfasen. Da er livet særs usexy og romantisk "kjedelig". Livet handler om barna fra morgen til kveld hver eneste dag. Jeg tror man må innfinne seg med at gløden må legges på hylla i en 7-8 år til barna har blitt store nok. Da blir hverdagen litt mer fleksibel til å ha par-tid

Anonymkode: ebacc...47c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Med så mange småbarn (3 !) og såpass kort fartstid (6 år), er dere selvfølgelig ikke i nærheten av å ha erfart hva et langt samliv gjør med romtantisk glød. Snakkes om 10 år, så får vi se om dere fortsatt er sammen.

har to småbarn og en tenåring. Men ja, vi kan selvsagt snakkes om 10 år. 

Jeg var gift med eksmannen i 13 år og der var det ingen glød. Så i mitt forhold nå er vi svært opptatt av hva vi kan gjøre her og nå for å bevare forholdet vårt, og er obs på hvilke feller vi ikke vil gå i. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Haha nei prøv 25år + og ungdommer

Anonymkode: ba31d...bb9

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...