Gå til innhold

Hvordan få slettet bilder et familiemedlem har lagt ut på instagram og facebook

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort forklart så ønsker vi ikke at bilder av barna våres deles på sosiale medier. Dette er kommunisert ut til familie, men vi har en i familien som fortsetter å legge ut bilder der både vi og barna er på. Hun sletter dem ikke og jeg ønsker derfor å finne ut hvordan jeg kan gå frem for å få disse fjernet? Når jeg trykker på rapporter bilder så finner jeg ikke noe som passer.

Anonymkode: 9fd9c...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Svindel, bedrageri eller spam" kan funke, da det ikke er godkjent bruk av bilder

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva sier vedkommende når du konfronterer med dette da?

Anonymkode: 6967a...f10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan du faktisk politianmelde. Det er ikke lovt å legge ut bilder av andre mennesker uten samtykke.

Jeg regner med at hun sletter de bildene veldig raskt etter politi tar kontakt med hun.

Anonymkode: d9205...8b5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kort forklart så ønsker vi ikke at bilder av barna våres deles på sosiale medier. Dette er kommunisert ut til familie, men vi har en i familien som fortsetter å legge ut bilder der både vi og barna er på. Hun sletter dem ikke og jeg ønsker derfor å finne ut hvordan jeg kan gå frem for å få disse fjernet? Når jeg trykker på rapporter bilder så finner jeg ikke noe som passer.

Beste er å få den som har lagt ut bildene til å ta dem bort.

Se ellers: https://slettmeg.no/rapporter-facebook-bilder/

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan du faktisk politianmelde. Det er ikke lovt å legge ut bilder av andre mennesker uten samtykke.

Jeg regner med at hun sletter de bildene veldig raskt etter politi tar kontakt med hun.

Anonymkode: d9205...8b5

Med all alvorlig kriminalitet for tiden skal ikke politiet belastes med slikt "tull". For en patetisk verden vi lever i hvor alt skal meldes til politiet.

Anonymkode: 0a44a...0e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kontakt Datatilsynet eller les på sidene deres. 
Gi og beskjed om at du leverer anmeldelse på forholdet dersom hun ikke fjerne tog slutter. 
De fleste ønsker ikke å bli anmeldt for slike forhold, selv om saker som dette blir henlagt, så hefter det ved personens navn. 
Noen har «slett meg hjelp» i telefonabonnementet sitt andre har dette påinnboforsikringer eller annet. 

Anonymkode: 499a6...b1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...