Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å si at det er psykotisk å følge med på score og bla bla. Jeg har Snapchat + og kan derfor enkelt se økning i score.

Vi er 36 og 37, så dette handler ikke om å være hverken umoden eller eller. Det handler simpelthen om at jeg ofte føler det kan gå timesvis før en snap åpnes, og derav har sjekket. Joda - kjæresten er aktiv, men åpner ikke mine snap?!

Jeg sender hverken nudes eller noe som skal være yderst pinlig for han å åpne blant andre, så jeg skjønner bare ikke greia.

Spørre han selv? Vil nok mange si. Joda - det kan jeg, men ønsker først å høre andres meninger her.

Og til dere som mener at man ikke er moden om man ikke kan spørre kjæresten sin om noe «så simpelt», jeg ser den og vet den kommer. Jeg ønsker allikevel som sagt å forhøre meg litt da kanskje dette er langt mer normalt enn man tror.

Det skjer når som helst. Når han er med venner, når han er alene, på jobb osv. Ser ingen sammenheng på aktiviteter sånn.

Anonymkode: 20334...c3d

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er helt greit å si at det er psykotisk å følge med på score og bla bla. Jeg har Snapchat + og kan derfor enkelt se økning i score.

Vi er 36 og 37, så dette handler ikke om å være hverken umoden eller eller. Det handler simpelthen om at jeg ofte føler det kan gå timesvis før en snap åpnes, og derav har sjekket. Joda - kjæresten er aktiv, men åpner ikke mine snap?!

Jeg sender hverken nudes eller noe som skal være yderst pinlig for han å åpne blant andre, så jeg skjønner bare ikke greia.

Spørre han selv? Vil nok mange si. Joda - det kan jeg, men ønsker først å høre andres meninger her.

Og til dere som mener at man ikke er moden om man ikke kan spørre kjæresten sin om noe «så simpelt», jeg ser den og vet den kommer. Jeg ønsker allikevel som sagt å forhøre meg litt da kanskje dette er langt mer normalt enn man tror.

Det skjer når som helst. Når han er med venner, når han er alene, på jobb osv. Ser ingen sammenheng på aktiviteter sånn.

Hei, ikke umodent eller psykotisk i det hele tatt - hvertfall ikke i min mening. Du sjekket ikke for kontroll, men fordi han tar lang tid på å åpne dine meldinger/snaps. 

Jeg hadde selv tatt det opp, hadde jeg vært i din situasjon. Det er ikke akseptabelt og ignorere noen uten videre, mens man er aktiv. Gjerne prøv å høre med han om det er en grunn for dette? Og basert på begrunningen, kan du jo også alltids konfrontere det også skulle det vært noen du misliker sterkt, osv osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er score?

Anonymkode: 5653c...193

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Psykotisk er det nok ikke😆

Jeg ville derimot blitt usikker som deg. Har ikke snap selv, men om det fungerer som overvåking på denne måten, så avsløres drt jo at han bruker tid på å snappe med andre enn deg. Det trenger vel imidlertid ikke være en dame. Samboeren min kan tekste lenge tøys og tull med kompiser og kolleger fra jobb.

Anonymkode: 46cc1...62b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, kan det tenkes at scoren ikke øker i sanntid? At det er en forsinket økning liksom? (Jeg følger ikke med på sånt på snap, så jeg vet ikke, altså)

Anonymkode: 05539...42a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Min mann sin snapscore gikk også opp  uten at han åpnet mine snapper eller snappet meg. Var visst en annen dame som var viktigere enn meg. 🤷‍♀️

Anonymkode: 91979...b4a

• Liker 5
  • Hjerte 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være så enkelt som at han prioriterer folk han ikke ser irl hele tiden? Og at han kanskje synes det går mye i det samme mellom dere etter 2 år og at det derfor er litt kjedelig å snappe? Det betyr ikke at han synes du eller forholdet deres er kjedelig, men at han kanskje synes snappingen mellom dere blir litt kjedelig og unødvendig. 

Anonymkode: ea247...ed9

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hmm, kan det tenkes at scoren ikke øker i sanntid? At det er en forsinket økning liksom? (Jeg følger ikke med på sånt på snap, så jeg vet ikke, altså)

Anonymkode: 05539...42a

Scoren oppdateres hver gang du åpner/lukker appen. Det er altså ingen betydelig forsinking.

Anonymkode: 72ace...498

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er score?

Anonymkode: 5653c...193

Score (i sammenheng med Snapchat) er et tall på profilen din som øker hver gang du sender en snap (enten til enkeltpersoner eller som en story), og hver gang du åpner en snap fra andre. Med andre ord: scoren din kan kun øke ved at du er aktiv på appen – enten ved å sende snaps eller åpne dem fra andre brukere.

Skrevet

Jeg kan av og til droppe å åpne snap fra enkelte fordi jeg tenker at det er sannsynlig at jeg skal/må svare tilbake den og at det igjen kanskje betyr enda flere snap og at jeg ikke orker/har tid til å gjøre det og derfor dropper å åpne akkurat da. Men jeg kan fortsatt åpne snap fra kompis eller noe, hvor jeg vet det bare er bilde av noe random jeg ikke "må" svare på eller ta stilling til noe.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Glad jeg ikke er på Snapchat. Og at jeg ikke har et noe (p)sykelig behov for å følge med på hva andre gjør 🤔 At man i det hele tatt gidder.... 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner jo selv at dette ikke er bra. Åpenbart enten shady, eller ikke så interessert lenger. Er ingen god grunn for å åpne andre sine snapper men ikke kjæresten din sin! Er ofte det første man åpner

Anonymkode: 50529...f9b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Score (i sammenheng med Snapchat) er et tall på profilen din som øker hver gang du sender en snap (enten til enkeltpersoner eller som en story), og hver gang du åpner en snap fra andre. Med andre ord: scoren din kan kun øke ved at du er aktiv på appen – enten ved å sende snaps eller åpne dem fra andre brukere.

Hvordan ser man andres?

Anonymkode: 546a0...387

AnonymBruker
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):

Jeg kan av og til droppe å åpne snap fra enkelte fordi jeg tenker at det er sannsynlig at jeg skal/må svare tilbake den og at det igjen kanskje betyr enda flere snap og at jeg ikke orker/har tid til å gjøre det og derfor dropper å åpne akkurat da. Men jeg kan fortsatt åpne snap fra kompis eller noe, hvor jeg vet det bare er bilde av noe random jeg ikke "må" svare på eller ta stilling til noe.

Tenker at dette kan være relevant. Jeg gjør det samme selv, avventer å åpne fra folk jeg vet jeg må inn i en "utveksling" med. 

Jeg kan f.eks. sende en snap fra bussen til 5 venner, 4 av dem bare åpner og ser på bildet og kommenterer med en emoji... men så har du den femte som svarer f.eks. "på bussen ja, hvor skal du nå da? Jeg har fri i dag, tenkte å ta en tur til byen selv. Møtes?" Og jeg da svarer "skal på jobb". Og så kommer det et nytt svar igjen, og det var ikke HELT det jeg tenkte å bruke bussturen på. 

Maser du mye på kjæresten, sånn at han synes det er krevende? Ikke noe galt i det nødvendigvis, men det KAN være årsaken.

Kjæresten min liker ikke å tekste så jeg prøver å begrense det. Det kan være greit å snakke om det og bli enige om hva som er for mye og for lite.

Anonymkode: be856...07c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan ser man andres?

Anonymkode: 546a0...387

Trykk på personens bitmoji (avatar) for å åpne profilen deres. Under profilbildet vil du se poengsummen. Jeg har lagt ved et skjermbilde – i dette eksempelet har personen nærmere 2 millioner i score.

IMG_2260.thumb.jpg.ecb61453339678b5212606b4f2875f2f.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Voksne mennesker med snapchat er jo både umodent og patetisk. 

Anonymkode: db65d...c96

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Voksne mennesker med snapchat er jo både umodent og patetisk. 

Alle i min familie er på Snapchat, inkludert bestemor på 92 år.

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du skjønner jo selv at dette ikke er bra. Åpenbart enten shady, eller ikke så interessert lenger. Er ingen god grunn for å åpne andre sine snapper men ikke kjæresten din sin! Er ofte det første man åpner

Anonymkode: 50529...f9b

Dette. Hender ofte at jeg ikke umiddelbart åpner fra venner hvis jeg er litt opptatt, da det stort sett er snapper som ikke krever svar/umiddelbart svar. 

Men samboeren min sine er den første jeg åpner, om jeg har noen liggende å vente. Jeg prioriterer selvfølgelig hans meldinger og snapper først. For det første vil jeg jo gjerne se hva det er, for det andre ønsker jeg å snakke med han når jeg kan, og for det tredje er det viktig for meg at han ikke føler seg i bakerste rekke. Han er tross alt en stor prioritet i hverdagen min. 

Syns oppførselen til samboeren til ts er merkelig. 

Anonymkode: 5b74f...e02

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I min også, det er en kjempefin måte for besteforeldre å kommunisere med barnebarna på, de får innblikk i livene deres på en måte de aldri ville fått uten. Funker kjempebra for kommunikasjon mellom barn og foreldre også... så får det bare våge seg at det er umodent og patetisk i enkeltes øyne :D

Anonymkode: be856...07c

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Man kan være umoden og patetisk i alle aldre.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...