Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hvor ofte krangler dere med partneren deres? Og er det bagateller eller større ting som lager mest bråk i hjemmet?

Videoannonse
Annonse
Gjest nobilian
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg der.

Har aldri krangla med partnerne mine, det være seg kjæreste, forlovede eller sambo.

Det finnes andre måter å løse problemer på enn å krangle.

Gjest Gitte
Skrevet

aldri krangla? Jeg innbiller meg at det kan være sunt å krangle litt av og til jeg da..

Vi krangler av og til, ikke ofte.

Gjest roger
Skrevet

vi krangler sjeldent, unngår krangel ved å forlate stedet og komme tilbake når sinne har gått over. Kommer sjeldent noe positivt ut av det hvis begge parter er sinte og oppørte. Da blir det gjerne til at man anklager og angriper hverandre. Det er nok bare skadelig. En saklig diskusjon basert på åpenthet, empati og forsoning kan være en ide.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Vi krangler veldig sjeldent. En av oss kan være sur av og til, men det blir ikke krangler av det. Når vi krangler handler aldri om forholdet vårt, men om eksterne og ubetydelige ting, og det er mest fordi vi begge er påståelige og liker å diskutere ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Vi eier ikke temperament noen av oss, så her i huset har aldri noen snakket høyt til hverandre. Jeg holder frustrasjonen inni meg til jeg begynner å grine, for så å ta opp min frustrasjon med sambo i en rolig tone. Sambo lar seg ikke irritere eller frustrere over noe, han ignorerer det som ikke er så bra og håper det går over etterhvert.

Skrevet

Svært svært sjelden, kan faktisk ikke huske sist gang. Vi er rett og slett så like at vi ikke har noe å krangle om. Det er selvsagt ting vi er uenige om og som fører til diskusjoner, men ingen krangling. Synes det er bra slik, krangling er ikke gøy. Det at man ikke krangler betyr ikke at man holder ting inne til det eksploderer, noen er bare mer temperamentsfulle enn andre, og folk får ut frustrasjoner på ulike måter.

Skrevet

Av og til, periodevis mer enn andre ganger, for tiden lite.

Gjest nobilian
Skrevet
Svært svært sjelden, kan faktisk ikke huske sist gang. Vi er rett og slett så like at vi ikke har noe å krangle om. Det er selvsagt ting vi er uenige om og som fører til diskusjoner, men ingen krangling. Synes det er bra slik, krangling er ikke gøy. Det at man ikke krangler betyr ikke at man holder ting inne til det eksploderer, noen er bare mer temperamentsfulle enn andre, og folk får ut frustrasjoner på ulike måter.

100% bak den, Arkana.

Gjest Gjest
Skrevet

Krangler sjeldent så busta fyker, men kan nok ha en del opphetete diskusjoner. Føler ikke at dette er noe problem i det hele tatt, da vi stort sett krangler om bagateller. Blir masse bra make-up-sex av det også :D

Er det mer alvorlige ting, snakker vi lenge og nøye om problemene slik at vi klarer å løse det uten at noen smeller i dører.

Skrevet

Vi har aldri krangel i løpet av de tre årene vi har kjent hverandre, men vi er selvsagt av og til uenige i småting. Da løser vi det ved språklig kommunikasjon.

Skrevet

Denne tråden fikk meg til å lure på hvordan dere definerer "krangel", "diskusjon" og lignende uttrykk.

Vi er uenige en gang i blant, uten at det er en krise. Vanskelig å si hvor ofte. Mellom to ganger om dagen og to ganger i året? ;)

Skrevet

Vi krangler heller ikke.

Vi kan være uenige, men vi krangler ikke. (man kan diskutere saklig. Krangler man har man kommet til det nivå at man er sint, sier usaklig ting, sier stygge ting etc. diskutere gjør man når man ikke er sint, og holder seg til relativt saklig argumenter og ikke kaller hverandre stygge ting)

Jeg er rett og slett oppdradd til å ikke krangle, og det ligger ikke i min natur å krangle.

Så er ikke jeg og min samboer grunnleggende uenlige om så veldig mange ting heller da, så vi er ikke "alvorlig uenige" om ting mer enn kanskje en gang i året eller noe sånn heller da. Stort sett snakker vi om ting og finner en løsning før et går så langt.

For oss funker det.

De fleste tråder om dette tema inneholder en del poster der noen sier at om man ikke krangler, så er der ikke sterke nok følelser tilstede, men det er nå engang sånn at ikke alle er like temperamentsfulle, og rett og slett ikke krangler om de kan unngå det. Når to slike er i et forhold, selv med meget sterke følelser, så klarer de å leve sammen uten kranglig, men med masse kjærlighet likevel.

Folk er rett og slett forskjellige. Noen krangler hver dag, andre krangler ikke.

Skrevet
vi krangler sjeldent, unngår krangel ved å forlate stedet og komme tilbake når sinne har gått over. Kommer sjeldent noe positivt ut av det hvis begge parter er sinte og oppørte. Da blir det gjerne til at man anklager og angriper hverandre. Det er nok bare skadelig. En saklig diskusjon basert på åpenthet, empati og forsoning kan være en ide.

Enig, det samme skjer her

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor ofte krangler dere med partneren deres? Og er det bagateller eller større ting som lager mest bråk i hjemmet?

Veldig ofte, selvom han mener at det ikke er det. Har en stesønn, og han fungerer som en hormonbombe. Faren blir SÅ hårsår og oppfarende når sønnen er på besøk, og jeg irriterer meg mer enn vanlig - du kan vel si at vi krangler hver dag annen hevr uke. I alle fall ikke langt unna. Enten så bryr jeg meg for mye eller så er jeg likegyldig. Samme f..., for galt blir det uansett. Men at jeg vasker møkka etter dem er HEEEELT uproblematisk - for far&sønn.

Skrevet
Krangler sjeldent så busta fyker, men kan nok ha en del opphetete diskusjoner. Føler ikke at dette er noe problem i det hele tatt, da vi stort sett krangler om bagateller. Blir masse bra make-up-sex av det også :D

ditto. Vi er begge litt nærtagende, så det blir ofte litt surmuling. men det går som regel fort over...

Skrevet

Vi kan være hissige begge to - og krangler skikkelig innimellom....

Vi krangler om husarbeid og penger, og familie....

Liker ikke å krangle, men det er nå sånn... vi holder oss stort sett til saken, og det blir ikke ufint, men det er ganske utmattende likevel....

Og make-up-sex: Aldri i verden!!!!

For å fokusere på det positive: vi går i alle fall ikke å irriterer oss og stenger følelsene inne ;)

Gjest gjesta
Skrevet

Vi krangler ekstremt sjeldent. Jeg kan faktisk bare huske en eneste gang jeg vil definere det vi gjorde som "krangling". Vi er flinke til å holde oss saklige i diskusjoner, som oftest. En sjelden gang kan det bli litt surmuling og små stygge "bjeff", men vi har med tiden blitt flinke til å ta tak i det som egentlig ligger bak, og ordne opp i det.

Skrevet

Vi har aldri kranglet eller vært uenige. Sunt eller ikke..

Vet at det høres rart ut, men sånn er det nå. Vi er veldig like på mange måter, og har like verdier og meninger.

Gjest Gjest
Skrevet

Vi kan diskutere (uten å heve stemmen) i meningen utveksle synspunkter, men kranglet har vi kun gjort en gang i løpet av 14 år.

Vi er ikke alltid enige, men heldigvis er vi begge løsningsorienterte, i motsetning til problemorienterte, så vi finner alltid et kompromiss som fungerer for oss begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...