Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flyttet fir ca 2 ned siden. Har et dusjkabinett med buete kanter, helt glatte. Prøver å spraye dusjvaskemiddel hver gang jeg dusjer,  å skyller av med rent vann etterpå. Er trangt, så må vaske det i undertøy om jeg dkal gjøre det annerledes.  Opplever ikke at dører og vegger blir spesielt rene eller blanke   

Hva gjør jeg feil? Har ikke tid som småbarns mor og gnikke og gni ved hver vask, tenkte derfor at bruk av dusjspray mens jeg dusjet ble effektivt og gjorde det daglige renholdet lettere.  Alle tips mottas med takk. 

Anonymkode: 4737e...ca3

AnonymBruker
Skrevet

flere tråder om dette her inne. Eddik blanda med litt Zalo og vann skal være effektivt.

Anonymkode: ab073...b0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Flyttet fir ca 2 ned siden. Har et dusjkabinett med buete kanter, helt glatte. Prøver å spraye dusjvaskemiddel hver gang jeg dusjer,  å skyller av med rent vann etterpå. Er trangt, så må vaske det i undertøy om jeg dkal gjøre det annerledes.  Opplever ikke at dører og vegger blir spesielt rene eller blanke   

Hva gjør jeg feil? Har ikke tid som småbarns mor og gnikke og gni ved hver vask, tenkte derfor at bruk av dusjspray mens jeg dusjet ble effektivt og gjorde det daglige renholdet lettere.  Alle tips mottas med takk. 

Anonymkode: 4737e...ca3

Spørsmålet er jo om glasset alt er ihelvasket med kjemikalier slik at glassrester har tatt glasset? 
Da nytter det ikke med mer kjemikalier. 
Vi har dusjvegger i glass. De var nye tidlige i pandemitiden. De vaskes med bomullsklut dyrket i Sunlight oppvaskmiddel søsterproduktet til Zalo, svanemerket. Lar det stå noen minutter og skyller av. Etter hver dusj, bruker vi vindusnal og drar av vann og såperester. 
Dusjen er like fin som ny. Men dette var dyrt kvalitetskabinett. 
Bruker vel bomullskluten og Sunlight en gang i måneden. Og vi dusjer hver dag. 

Anonymkode: edd0f...718

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter den daglige dusjen drar jeg ned dusjveggene med en nal, deretter tørker jeg over med en tørr mikrofiberklut. Vasker med jif baderom en gang i uka. Får aldri kalkbelegg. 

Anonymkode: eeb8c...499

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Etter den daglige dusjen drar jeg ned dusjveggene med en nal, deretter tørker jeg over med en tørr mikrofiberklut. Vasker med jif baderom en gang i uka. Får aldri kalkbelegg. 

Anonymkode: eeb8c...499

Mikrofiber på herdet glass er å be om at glasset eksploderer en vakker dag. Det samme gjelder skurekrem. Du lever farlig. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mens man dusjer selv, så kan man ta en skrubb, sånn billig som man får kjøpt i mange farger, og så tar man zalo på den og går over våte dusjvegger etterpå. Det går fort. 

Anonymkode: 63d56...ad1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mens man dusjer selv, så kan man ta en skrubb, sånn billig som man får kjøpt i mange farger, og så tar man zalo på den og går over våte dusjvegger etterpå. Det går fort. 

Svamp, er det vel det heter. 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Mikrofiber på herdet glass er å be om at glasset eksploderer en vakker dag. Det samme gjelder skurekrem. Du lever farlig. 

Hæ! Hva er galt med mikrofiber? 

Anonymkode: 31a53...1bb

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en 5 l kanne HD-vask og bland 1 dl HD til  5 l vann.   Fyll på en spryflaske / evntl. tom vindusspraykanne, og spray over dusjveggene. Bruk en svamp  som en får kjøpt på dei fleste butikker som er litt ru på ene siden, og fin svamp på andre  saman m/  HD -vask.og  skyll deretter. 

"HD -vask må ikkje nyttes i konsentrat form".  HD -vask erv effektivt middel å løse opp fett på glassveggee i dusjen, og løser også effektivt fett  i vannlåsen

https://renholdsmaskiner.no/produkt/hd-vask-5-l/

Anonymkode: b0abc...9b6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hæ! Hva er galt med mikrofiber? 

Anonymkode: 31a53...1bb

Microfiber har små partikler som riper glasset. Det er de fibrene som gjør det egnet til andre flater men ikke til glass. 

Anonymkode: 5217f...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...