Gå til innhold

Dere som er rike: Hva er det kjekkeste dere vet? Hva er det dere bruker pengene deres på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: ff454...ba7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mat, drikke og reiser

Anonymkode: 6333f...ad3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lav lønn, men penger på bok. Så kan vel kalles rik i den forstand at jeg kan unne meg mye av det jeg vil ha i hverdagen. Og det aller beste er å bruke pengene på reise. Bor ikke så dyrt, men reiser mye og ofte. 

Anonymkode: 02586...61e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo hva som regnes som rik

Anonymkode: 3bb13...032

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å reise og ha skikkelige hotellnetter og jeg elsker behandlinger, typ ansiktsbehandlinger, massasjer og den slags.

Og jeg elsker å kunne bruke penger på hjertesaker, dyr og barn hovedsaklig. 

Anonymkode: 11424...05b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Spørs jo hva som regnes som rik

Anonymkode: 3bb13...032

100 millioner kr i netto formue, eksklusiv primærbolig.

Anonymkode: ad6bc...501

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

?

Anonymkode: ff454...ba7

Hva betyr det å være rik? 

Anonymkode: 786d4...e0c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jenter

M 36

Anonymkode: 085ff...6df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å fly business class på langturer:)

Anonymkode: 9bdf8...b09

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne ha svart, men tviler på det er innenfor forumets regler.

Anonymkode: 9e5ef...024

AnonymBruker
Skrevet

Kan si hva jeg ikke ville brukt penger på som "rik". Dater. Totalt bortkastet.

Anonymkode: b04f2...5ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke rik-rik. Men har jobbet hardt og kommet meg på en komfortabel plass i livet. 

Reise, mat og vin, fine ting... Er vel der jeg først og fremst har skrudd opp budsjettet gradvis over tid.

Har alltid likt å reise, og gjort det også på lavt budsjett. Men det er komfortabelt med litt ekstra plass på flyet, en bil som henter deg på flyplassen, og et fint hotellrom. Går gjerne ut og spiser for en tusenlapp en vanlig ukedag, plukker med skalldyr for 1000 kr/kg en fredag. Og eier noen fine vesker og smykker - uten å fråtse i slikt. Kunne kjøpe helt ny, litt finere bil, og betale kontant. 

Men gjerrigheten jeg trengte tidlig i voksenalder sitter i. Jeg går alltid både innom Rema og Meny - melk er melk. Jeg overhandler ikke bare fordi jeg kan, de fine tingene jeg eier er nøye gjennomtenkt, og ting jeg setter pris på over mange år. 

Anonymkode: d921c...905

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om vi er så grusomt rike, men vi er veldig privilegerte da familieselskapet har gått utrolig bra, og vi solgte oss ut på en grei tid da vi ville før-pensjonere oss.

Kjekkeste jeg vet er at jeg bare handler akkurat det jeg vil. Kona og jeg kan reise på dagen til utlandet og flotte oss litt med ekstra bra fly og hotell. 

Videre så har vi spyttet inn et betydelig beløp for å bevare grendene der vi bor slikt at forsamlingshus og klubbhuset til ungdommene ikke faller fra. Vi samler storfamilien på vår bekostning ca hvert år eller annet hvert år med stor glede.

Anonymkode: 5c564...38b

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Å bruke penger gir meg ingenting. Jeg er ikke riktig men jeg har en ordnet økonomi og nesten ikke lån så jeg kan bruke det jeg vil. Velger å la være og føler meg rikere etter en tur i fjellet med gode venner. 

Anonymkode: a523b...c76

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å bruke penger gir meg ingenting.

Så du får verken mat, klær eller bolig for pengene dine?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du får verken mat, klær eller bolig for pengene dine?

Jo men det gir meg ingenting rent mentalt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Først må man definere rik. Er det godt bemidlet, eller liksom rik, på lånte penger? Mellom der er det mange varianter av rik og egentlig ikke bemidlet. Har erfart at de i sistnevnte kategori ikke bare kaller seg, men også oppfører seg som om de er rikere enn de rikeste. 

Anonymkode: 349d8...f92

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan skille mellom "rik på ordentlig" som f.eks er 100mill i formue og "hverdags-rik" som er de som f.eks. har 10mill i aksjefond og ikke så mye gjeld. 

Anonymkode: 45388...c27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan skille mellom "rik på ordentlig" som f.eks er 100mill i formue og "hverdags-rik" som er de som f.eks. har 10mill i aksjefond og ikke så mye gjeld. 

Anonymkode: 45388...c27

Jeg har 6,5 mill i aksjefond, hus til 11 mill og null gjeld. Hva er jeg. Middelklasse? Øvre middelklasse? 

Anonymkode: b4db8...11e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Først må man definere rik. Er det godt bemidlet, eller liksom rik, på lånte penger? Mellom der er det mange varianter av rik og egentlig ikke bemidlet. Har erfart at de i sistnevnte kategori ikke bare kaller seg, men også oppfører seg som om de er rikere enn de rikeste. 

Anonymkode: 349d8...f92

"Rik" dreier seg ikke om penger men frihet,harmoni og et godt liv. Og til dere som sier at penger kan kjøpe et godt liv: nei,ikke det rike gode liv jeg vil ha! 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...