Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet om henne inne her tidligere, men nå har det eskalert.

Hun flyttet inn like før påske og lagde mye leven med flytting/montering av møbler og mye gåing rundt i leiligheten, som er kun på 55 kvm og helt lik min egen.

Hun har gått mye frem og tilbake i leiligheten hele tiden, men nå går hun frem og tilbake flere ganger i minuttet og hun har begynt å gå tyngre og smeller hælene i gulvet, slik at når hun går over kjøkkengulvet så klirrer det i glassene i skapet på mitt kjøkken.

I forrige uke lå jeg på sofaen og kjente at det vibrerte i sofaen da hun gikk mye frem og tilbake på stuegulvet sitt, og jeg våkner med en gang hun står opp, fordi det høres ut som om hun setter to stylter i gulvet når hun setter beina på gulvet.

Nå har hun begynt å gå med sko med hæler også, så da blir det enda hardere lyd.

Jeg vet ikke om jeg går lett eller tungt, for naboen under meg har ikke sagt noe til meg, men jeg er veldig bevisst på å ikke smelle hælene i gulvet når jeg går på soverommet om kvelden/om morgonen, i tilfelle naboen under meg sover.

Jeg går heller ikke mye frem og tilbake i den lille leiligheten, så jeg forstår ikke hva naboen min holder på med.

Har bodd i mange hus og bygårder, men aldri hatt en nabo som er så urolig.

Hva gjør jeg? Hva sier jeg til henne?

🙉

Anonymkode: fd085...e18

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si til henne at det er veldig lytt i huset og be henne om det er mulig å bruke myke tøfler og eventuelt ha tepper for lyddemping, men du kan ikke be henne om å sitte i ro, dessverre. Løping og hopping er noe annet, det kan man si ifra om.

Leier eller eier du? Hvis du eier, kan du eventuelt plassere lyddemping i taket? Finnes det ikke noen lyddempende plater man kan bruke?

Anonymkode: d8b16...411

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

And just like that,… 

kjøp tøfler, som Carries nabo 😸

Anonymkode: 42c44...d45

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet nettopp pga ungen over løp og løp over gulvet fra tidlig morgen til kvelden 

Anonymkode: f31af...3e2

• Liker 3
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Naboene mine har høylytt sex og støvsuger på natta. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Kan vel ikke gjøre noe men jeg ville bare klage litt :P De roper og krangler hele tiden også. 

Anonymkode: bf996...dd1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan si til henne at det er veldig lytt i huset og be henne om det er mulig å bruke myke tøfler og eventuelt ha tepper for lyddemping, men du kan ikke be henne om å sitte i ro, dessverre. Løping og hopping er noe annet, det kan man si ifra om.

Leier eller eier du? Hvis du eier, kan du eventuelt plassere lyddemping i taket? Finnes det ikke noen lyddempende plater man kan bruke?

Anonymkode: d8b16...411

Vi eier.

Det er egentlig ikke noe særlig lytt i huset, for jeg har bodd  i oppgangen ved siden av og hørte kun naboen over meg når han spilte el gitar med gitarforsterkeren på full guffe.

Hun som bor under meg hører jeg ikke engang når hun har vorspiel med venner.

Kjenner flere andre i bygården som ikke hører naboene sine.

Jeg tenker at siden hun har så stort behov for å gå rundt i leiligheten sin, får hun isolere gulvet sitt.

Hun som bodde der før hørte jeg omtrent ikke noe fra, kun litt tassing når hun hadde barnebarnet på overnatting i helgene.

Ts

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg flyttet nettopp pga ungen over løp og løp over gulvet fra tidlig morgen til kvelden 

Anonymkode: f31af...3e2

Et barn som er i den verste løpe alderen er det ikke så lett å hindre i å løpe, men et voksent menneske trenger ikke å gå frem og tilbake i en liten leilighet på drøyt 50 kvadrat flere ganger i minuttet.

Jeg har hjemmekontor derfor hører jeg jo godt gåingen over gulvet hele tiden, særlig om kveldene.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Et barn som er i den verste løpe alderen er det ikke så lett å hindre i å løpe, men et voksent menneske trenger ikke å gå frem og tilbake i en liten leilighet på drøyt 50 kvadrat flere ganger i minuttet.

Jeg har hjemmekontor derfor hører jeg jo godt gåingen over gulvet hele tiden, særlig om kveldene.

Ts

Det er litt inntenst å klage på at du med hjemmekontor blir plaget av at noen går hjemme hos seg selv. Hun kan kjøpe tøffler og gulvtepper, men du kan kjøpe ørepropper.

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ts

Men folk må kunne bevege seg fritt i sitt eget hjem. Alternativet er jo at du/dere lydisolerer bedre hvis du eier. Om hun hopper og spretter kan jeg forstå reaksjonen din, men litt lyd må du jo bare tåle.. Du kan såklart prøve å snakke med naboen din, men det er urimelig å forvente at hu skal sitte i ro 😅

Anonymkode: f3002...3d9

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Ts

høres merkelig ut at hun skal gå frem og tilbake flere ganger, kanskje hun har vaske dilla? skjer dette dagen lang?

Kanskje du skal foreslå at hun tar seg en gåtur ut i frisk luft.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Et barn som er i den verste løpe alderen er det ikke så lett å hindre i å løpe

Det klarer foreldre å hindre hvis de vil.

Anonymkode: b730e...1cf

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er litt inntenst å klage på at du med hjemmekontor blir plaget av at noen går hjemme hos seg selv. Hun kan kjøpe tøffler og gulvtepper, men du kan kjøpe ørepropper.

Om jeg hadde vært på jobb hver dag så hadde jeg hørt på gåingen fra kl 16:30 og frem til jeg hadde lagt meg, for det er verst mellom kl 18 og 23 

Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vi eier.

Det er egentlig ikke noe særlig lytt i huset, for jeg har bodd  i oppgangen ved siden av og hørte kun naboen over meg når han spilte el gitar med gitarforsterkeren på full guffe.

Hun som bor under meg hører jeg ikke engang når hun har vorspiel med venner.

Kjenner flere andre i bygården som ikke hører naboene sine.

Jeg tenker at siden hun har så stort behov for å gå rundt i leiligheten sin, får hun isolere gulvet sitt.

Hun som bodde der før hørte jeg omtrent ikke noe fra, kun litt tassing når hun hadde barnebarnet på overnatting i helgene.

Ts

Siden det er du som er plaget, må nok du ta kostnaden med å lydisolere din leilighet. Å gå i egen leilighet er under livs utfoldelse.

Anonymkode: 62965...75c

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skal gå med ørepropper i mitt eget hjem fordi naboen smeller hælene i gulvet ?

Jeg synes at naboen må tenke over hvordan hun går og moderere seg.

Alle som er på besøk hos meg kommenterer denne gåingen som gjør at det rister i taket.

Det kan godt hende at det er litt psykiatri som er grunnen til at hun går hele tiden, men likevel må jeg få lov til å synes at det er slitsomt.

Ts

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk må da få gå i sitt eget hjem, sikker på at du ikke bare har irritert deg så mye på henenuat når hører du alt fra henne uansett?

Og har du ikke tv eller musikk eller noe på når du er hjemme?

Anonymkode: 2702f...5d7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Siden det er du som er plaget, må nok du ta kostnaden med å lydisolere din leilighet. Å gå i egen leilighet er under livs utfoldelse.

Anonymkode: 62965...75c

Du uttaler deg som om du har full peiling, eller bare er du en sånn som plager naboene og victim blaimer her? Man skal kunne bo og leve i eget hjem ja, men heller ikke være til plage for naboene, ønsker man å gå hjemme hele dagen med sko, så er det faktisk urimelig å kreve at andre skal leve med det. Å gå flere runder i minutter i eget hjem, i flere timer, er ikke normal atferd å regne. 

Anonymkode: 2e729...a58

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Hololo skrev (6 minutter siden):

høres merkelig ut at hun skal gå frem og tilbake flere ganger, kanskje hun har vaske dilla? skjer dette dagen lang?

Kanskje du skal foreslå at hun tar seg en gåtur ut i frisk luft.

Ja hun går frem og tilbake over gulvet flere ganger i minuttet, særlig om kveldene.

Hører aldri at det er rolig i leiligheten mer enn maks to minutter.

Forrige uke trodde jeg at hun hadde lånt ut leiligheten til noen, siden gåingen ble mye tyngre og hardere enn vanligvis, men så var det bare det at hun smeller hælene enda hardere i gulvet og begynte med sko med hæler.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Folk må da få gå i sitt eget hjem, sikker på at du ikke bare har irritert deg så mye på henenuat når hører du alt fra henne uansett?

Og har du ikke tv eller musikk eller noe på når du er hjemme?

Anonymkode: 2702f...5d7

Høres igjennom vanlig lyd fra tv eller samtale. Det rister også.

Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja hun går frem og tilbake over gulvet flere ganger i minuttet, særlig om kveldene.

Hører aldri at det er rolig i leiligheten mer enn maks to minutter.

Forrige uke trodde jeg at hun hadde lånt ut leiligheten til noen, siden gåingen ble mye tyngre og hardere enn vanligvis, men så var det bare det at hun smeller hælene enda hardere i gulvet og begynte med sko med hæler.

Ts

hmm, har dessverre ingen råd til deg, kan jo nesten ikke nekte folk å gå i sin egen bolig. Men du kan jo prøve å si det på en fin måte om hun kan la vær å gå med høye hæler inne.

• Liker 2
Skrevet

Har du prøvd å… snakke med henne?

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...