Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere andre som liker/foretrekker å reise alene, hva sier dere hvis noen vil "slenge seg med"? Har hatt et par stk som kommer med "si fra neste gang så blir jeg med", som om det er en selvfølge at jeg heller vil ha selskap. Dette er også gjerne folk som synes det er "modig" å reise alene, men man kan jo ikke ha dårlig samvittighet for at andre ikke tør å reise alene i godt voksen alder heller. 

Men hvordan sier man det pent? Eller lar man bare være å røpe at man har vært på tur uten å si fra?

Anonymkode: 7806d...c1c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg liker best å reise alene."

Anonymkode: 336d5...f66

• Liker 11
  • Nyttig 8
Skrevet

Jeg hadde sagt noe som "Jo, men dette er en tur jeg drar alene på, for har fullt opplegg booket med meg selv, men skal si ifra når det er aktuelt med flere på tur." 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke snik deg på tur, det blir rart og man kan tenke at du missliker dem. Bare si det som det er! 😊

Anonymkode: 2445b...9bc

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sier ingenting før det nærmer seg tiden for å dra. Lyver ikke ved direkte spørsmål, men er kanskje litt rundt i kantene når jeg svarer. 

Anonymkode: f22bd...49e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om de sier «neste gang slenger jeg meg med», så legger jeg ikke noe i det, men jeg sier heller ikke fra neste gang jeg reiser Alene.

om de snakker om en reise jeg har planlagt og de spør om å få være med, så sier jeg som sant er, at «akkurat denne turen har jeg behov for å ta alene for å komme meg ovenpå igjen , jeg trenger det nå etter et intenst løp den siste tiden»

jeg elsker å reise alene, men det snakker jeg også høyt om til alle, så de kjenner mine behov. 

Anonymkode: 2832e...bae

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du bare kan si det som det er, trenger ikke være så hokus pokus. Om noen vil slenge seg på og ber deg "si fra neste gang", så er det jo bare å si med et godt smil at det nok ikke kommer til å skje - fordi du liker å reise alene😀 

Anonymkode: 4d271...751

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

"Jeg liker best å reise alene."

Anonymkode: 336d5...f66

Ja, denne er jo unektelig enklest. Men virker som noen ikke tror det kan være sant 😄

visp skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde sagt noe som "Jo, men dette er en tur jeg drar alene på, for har fullt opplegg booket med meg selv, men skal si ifra når det er aktuelt med flere på tur." 

Det kan jeg også si, bortsett fra at det blir jo aldri aktuelt for meg. Får hetta av å ha folk i hælene på tur, folk som gjerne uten unntak har helt andre prioriteringer. De vil på strand, aldri på museum, de vil bruke timesvis på fancy restauranter osv. Og typiske "medslengere" er jo gjerne ikke typen til å gjøre ting på egenhånd ved reisemålet heller. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, denne er jo unektelig enklest. Men virker som noen ikke tror det kan være sant 😄

Det kan jeg også si, bortsett fra at det blir jo aldri aktuelt for meg. Får hetta av å ha folk i hælene på tur, folk som gjerne uten unntak har helt andre prioriteringer. De vil på strand, aldri på museum, de vil bruke timesvis på fancy restauranter osv. Og typiske "medslengere" er jo gjerne ikke typen til å gjøre ting på egenhånd ved reisemålet heller. 

Da hadde jeg bare vært klar på at dette skal jeg så får du velge om du blir med eller ikke. Det går ann å gjøre ting alene selv om man reiser sammen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da hadde jeg bare vært klar på at dette skal jeg så får du velge om du blir med eller ikke. Det går ann å gjøre ting alene selv om man reiser sammen. 

Altså jeg kan jo ikke nekte folk å sitte på samme fly, men reisen ellers vil jeg ha alene. Og de som bare sier fra at neste gang vil de bli med, synes jo mine reiser ser spennende ut på bilder. Men de ser ikke det relativt høye tempoet jeg har på tur, at jeg kan ombestemme  meg og bytte aktiviteter og hoteller på kort varsel osv. 

AnonymBruker
Skrevet

"Det skal jeg gjøre neste gang jeg skal på en passende tur!" "Det hadde vært hyggelig! Men neste turen jeg har planlagt er nok ikke helt din stil!" 

Anonymkode: a98ea...e17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager grunner du på dette? Du lever ditt liv, og legger planer basert på dine behov og muligheter. At de vil "slenge seg med", høres mer ut som "når du har organisert alt, blir jeg med".

Ville ikke ofret dette en tanke mer. Legg planene dine og fortell det til hvem du vil. Du har ingen forpliktelser overfor noen du selv ikke har bedt bli med.

Anonymkode: 38310...a8c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Det skal jeg gjøre neste gang jeg skal på en passende tur!" "Det hadde vært hyggelig! Men neste turen jeg har planlagt er nok ikke helt din stil!" 

Jodaaa, det ser alltid ut som du har det supert på tuuur 😄

Kjenner lusa på gangen, så jeg blir nok heller bare nødt til å si at det aldri vil komme noen passende tur. Ærlighet varer vel lengst tross alt. Det er bare dette med at jeg er redd for å virke uhøflig. Men samtidig synes jeg jo selv det er ganske uhøflig å bare si at man blir med, da. Mon om de hadde gjort det samme med en kjærestetur. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier som det er, jeg liker å reise alene. Men at vi kan finne på noe en dag det passer.
Turene er som en dobbeltdyne, maks en person. 

Anonymkode: b35c5...46f

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sier på forhånd at jeg kunne tenke meg en tur alene, for å lade batteriene og bare være meg. Jeg reiser alene for å sove så lenge jeg vil, ligge på stranda hele dagen og lese bok og bare slappe av. Orker ikke reisefølge som skal stå tidlig opp for å få mest mulig ut av dagen og farte rundt på museer eller guidet tur. Jeg kan reise med andre også men da er det en annen type tur

Anonymkode: ad291...ec8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til dere andre som liker/foretrekker å reise alene, hva sier dere hvis noen vil "slenge seg med"? Har hatt et par stk som kommer med "si fra neste gang så blir jeg med", som om det er en selvfølge at jeg heller vil ha selskap. Dette er også gjerne folk som synes det er "modig" å reise alene, men man kan jo ikke ha dårlig samvittighet for at andre ikke tør å reise alene i godt voksen alder heller. 

Men hvordan sier man det pent? Eller lar man bare være å røpe at man har vært på tur uten å si fra?

Lar være å si noe. Så får de heller se det gjennom Insta eller Snap.

Og når de sier noe i etterkant så sier jeg at "jeg trengte den turen for å lade batterier, og det gjør jeg best alene, anbefales".

Anonymkode: 256d5...0b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke si noe, bare dra.

Anonymkode: 45adf...a9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en som gjerne slenger meg med. Vil du ikke ha meg med, bare si ifra at du vil dra på solotur vel. Man kan bare si ifra om hva man vil!

Anonymkode: 7c059...6d6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er en som gjerne slenger meg med. Vil du ikke ha meg med, bare si ifra at du vil dra på solotur vel. Man kan bare si ifra om hva man vil!

Anonymkode: 7c059...6d6

Men ordlegger du deg slik? "Jeg slenger meg med på den turen!" eller spør du faktisk? 

Anonymkode: de34b...a3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jodaaa, det ser alltid ut som du har det supert på tuuur 😄

Kjenner lusa på gangen, så jeg blir nok heller bare nødt til å si at det aldri vil komme noen passende tur. Ærlighet varer vel lengst tross alt. Det er bare dette med at jeg er redd for å virke uhøflig. Men samtidig synes jeg jo selv det er ganske uhøflig å bare si at man blir med, da. Mon om de hadde gjort det samme med en kjærestetur. 

Spørsmålet er jo om hvorfor du vil reise alene. Om det er fordi dere har ulike preferanser så er det ikke noe uærlig med å si at turen ikke er den andres stil, eller at en annen tur er mer passende. 

Jeg har selv gjort det, jeg har vært tydelig på at jeg reiser for å være aktiv. Venninnene mine melder seg fort ut når jeg sier at jeg er oppe tidlig de fleste dagene, og at jeg foretrekker stille leiligheter ett stykke fra byen, jeg skal jo uansett hjem tidlig for å sove, jeg drar ikke på tur for å feste. Det er turene jeg bestiller, og hvis de ønsker noe annet så passer ikke turene mine. Men de vet også at det er like sannsynlig at jeg blir med de på museum, som at de blir med meg på 10km løpetur i sydenvarme... 

Jeg skal aldri si aldri for om jeg blir med på en ferie som handler om å ligge på stranda, men det er garantert ikke jeg som planlegger den turen. Hvis de forventer at jeg skal planlegge, så kan det hende det blir en passende tur, men neppe de neste årene. Hvis de planlegger, så skal jeg vurdere bli med. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...