AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Som overskriften sier: hva kjøper du på julemesse? Hvilke ting er det som er en gledelig overraskelse å komme over på marked og messer? Er det ting du ikke vil lage selv som du heller vil kjøpe ferdig? Anonymkode: 79311...9d1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Ser ikke poenget med julemesse. Anonymkode: 224dc...80f 1
uglejenta Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli Kjøper ikke bakst, vet aldri hva slags hygiene folk har på kjøkkenet. Kjøper gjerne strikkede votter og sokker i avanserte mønstre som jeg ikke klarer selv. 2
Helikopter Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Skikkelig godt Syltetøy. Et lite juleplagg til barna om det er billig nok. Julepynt i tre eller ull, noe som er personlig, men ikke sprøtt. Karameller. Saft. Ting som støtter opp om juleritualer. Viktig at det ikke er ute av preposisjoner dyrt. 1
Gjest jegerrinne Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Litt opp og ned Men må ha med snipper, ei som er der vi pleier å være lager utrolig gode Ellers små julegaver som: strikket sokker, strikket votter, saueskinn, Eller ting jeg ser kan falle i smak eller jeg liker
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Gjerne ullklær til barn. Votter, lester, ullbukse. Anonymkode: 08d92...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli Som i marked? Det kommer an på landet. Plukker som regel med julekuler, synes det er så fint å ha flotte kuler fra ulike land. Lokal mat. Strikkede klær (gjerne øst-europa). Ofte har de boder med produkter i oliventre, det liker jeg godt. Noe søtt er også en gjenganger. Anonymkode: e5dec...142
AnonymBruker Skrevet 15. juli #8 Skrevet 15. juli Dette har jeg kjøpt på julemesse de siste årene: juletrepynt, dørkrans, helligtrekongerslys, hjemmelagede drops, julebakst (men kun på en lokal julemesse, fra en person som er kjent for god bakst under hygienisk betryggende forhold), ullsokker, og til- og fra-lapper i hjemmelaget papir. Av julebakst kjøper jeg strull, goro og sandkaker. Anonymkode: b5d72...dd3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #9 Skrevet 15. juli Helikopter skrev (På 14.7.2025 den 22.10): Skikkelig godt Syltetøy. Et lite juleplagg til barna om det er billig nok. Julepynt i tre eller ull, noe som er personlig, men ikke sprøtt. Karameller. Saft. Ting som støtter opp om juleritualer. Viktig at det ikke er ute av preposisjoner dyrt. Å hva vil billig nok si i forhold til juleklær til barna? Anonymkode: 9f206...377
test1e Skrevet 15. juli #11 Skrevet 15. juli Var på julemessa på folkemuseet i fjor. Kjøpte strikkevotter til kona, og en bok om ski til min far I år skal vi til London i desember på julekonsert, og da blir det nok innom et julemarked der
AnonymBruker Skrevet 15. juli #13 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Å hva vil billig nok si i forhold til juleklær til barna? Anonymkode: 9f206...377 Maks 200 kr, tror jeg. Rett og slett fordi det er spontankjøp og fordi jeg har flere barn. Vet at mye håndarbeid er verdt langt mer enn det ☺️ Anonymkode: 70ae8...223
Helikopter Skrevet 15. juli #14 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Maks 200 kr, tror jeg. Rett og slett fordi det er spontankjøp og fordi jeg har flere barn. Vet at mye håndarbeid er verdt langt mer enn det ☺️ Anonymkode: 70ae8...223 Jeg var anonym på automatikk her 😊
AnonymBruker Skrevet 16. juli #15 Skrevet 16. juli Phoenix Heart skrev (19 timer siden): Hvem tenker på jul, midt i sommerferien 🙊🙈🙉 Det kan jo være lurt av de som skal selge ting på julemesse å tenke på hva de kan lage i litt god tid. vil egentlig si at dette er litt sånn i siste liten om en skal strikke, dreie boller og lysestaker osv. Anonymkode: 79311...9d1 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli #16 Skrevet 16. juli AnonymBruker skrev (20 timer siden): Maks 200 kr, tror jeg. Rett og slett fordi det er spontankjøp og fordi jeg har flere barn. Vet at mye håndarbeid er verdt langt mer enn det ☺️ Anonymkode: 70ae8...223 Det dekker jo knapt materialer nesten uansett hva slags håndarbeid det er snakk om.... Anonymkode: f6cf2...b8b 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli #17 Skrevet 18. juli Hjemmestrikkede sokker og selbuvotter. Julekaker. Julepynt hvis det er veldig fint og min stil, men ikke ofte, vil ikke ende opp med for mye😊 Anonymkode: a8300...b50
AnonymBruker Skrevet 23. juli #18 Skrevet 23. juli AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 22.04): Som overskriften sier: hva kjøper du på julemesse? Hvilke ting er det som er en gledelig overraskelse å komme over på marked og messer? Er det ting du ikke vil lage selv som du heller vil kjøpe ferdig? Anonymkode: 79311...9d1 di jeg har vært på har bare gammel drit eller hjemmelagde ting som ikke er noe serlig fint jeg savner julepynt på di messene hva er vitsen med å ha julemesse uten noe som har med jula og gjøre Anonymkode: 556b1...7da
AnonymBruker Skrevet 29. juli #19 Skrevet 29. juli Phoenix Heart skrev (På 15.7.2025 den 22.44): Hvem tenker på jul, midt i sommerferien 🙊🙈🙉 Hvis en skal lage ting til julemesse, må en planlegge tidlig nok. Anonymkode: 5baa0...829 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli #20 Skrevet 29. juli Strikka ting. Kanskje noen fine bilder, støpte lys og julepynt. Anonymkode: 5baa0...829
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå