Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier: hva kjøper du på julemesse? Hvilke ting er det som er en gledelig overraskelse å komme over på marked og messer? Er det ting du ikke vil lage selv som du heller vil kjøpe ferdig?

Anonymkode: 79311...9d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke poenget med julemesse.

Anonymkode: 224dc...80f

• Liker 1
Skrevet

Kjøper ikke bakst, vet aldri hva slags hygiene folk har på kjøkkenet. Kjøper gjerne strikkede  votter og sokker i avanserte mønstre som jeg ikke klarer selv. 

• Liker 2
Skrevet

Skikkelig godt Syltetøy. Et lite juleplagg til barna om det er billig nok. Julepynt i tre eller ull, noe som er personlig, men ikke sprøtt. Karameller. Saft. Ting som støtter opp om juleritualer. Viktig at det ikke er ute av preposisjoner dyrt.

• Liker 1
Gjest jegerrinne
Skrevet

Litt opp og ned

Men må ha med snipper,  ei som er der vi pleier å være lager utrolig gode

Ellers små julegaver som: strikket sokker, strikket votter, saueskinn, 

Eller ting jeg ser kan falle i smak eller jeg liker

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne ullklær til barn. Votter, lester, ullbukse. 

Anonymkode: 08d92...f3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som i marked?

Det kommer an på landet. Plukker som regel med julekuler, synes det er så fint å ha flotte kuler fra ulike land. Lokal mat. Strikkede klær (gjerne øst-europa). Ofte har de boder med produkter i oliventre, det liker jeg godt. Noe søtt er også en gjenganger. 

Anonymkode: e5dec...142

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg kjøpt på julemesse de siste årene: juletrepynt, dørkrans, helligtrekongerslys, hjemmelagede drops, julebakst (men kun på en lokal julemesse, fra en person som er kjent for god bakst under hygienisk betryggende forhold), ullsokker, og til- og fra-lapper i hjemmelaget papir. 

Av julebakst kjøper jeg strull, goro og sandkaker. 

Anonymkode: b5d72...dd3

AnonymBruker
Skrevet
Helikopter skrev (På 14.7.2025 den 22.10):

Skikkelig godt Syltetøy. Et lite juleplagg til barna om det er billig nok. Julepynt i tre eller ull, noe som er personlig, men ikke sprøtt. Karameller. Saft. Ting som støtter opp om juleritualer. Viktig at det ikke er ute av preposisjoner dyrt.

Å hva vil billig nok si i forhold til juleklær til barna?

Anonymkode: 9f206...377

Skrevet

Hvem tenker på jul, midt i sommerferien 🙊🙈🙉

Skrevet

Var på julemessa på folkemuseet i fjor. Kjøpte strikkevotter til kona, og en bok om ski til min far

I år skal vi til London i desember på julekonsert, og da blir det nok innom et julemarked der ;)

Skrevet

Det ender stort sett med en smultring eller to. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å hva vil billig nok si i forhold til juleklær til barna?

Anonymkode: 9f206...377

Maks 200 kr, tror jeg. Rett og slett fordi det er spontankjøp og fordi jeg har flere barn. Vet at mye håndarbeid er verdt langt mer enn det ☺️ 

Anonymkode: 70ae8...223

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Maks 200 kr, tror jeg. Rett og slett fordi det er spontankjøp og fordi jeg har flere barn. Vet at mye håndarbeid er verdt langt mer enn det ☺️ 

Jeg var anonym på automatikk her 😊

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (19 timer siden):

Det kan jo være lurt av de som skal selge ting på julemesse å tenke på hva de kan lage i litt god tid. vil egentlig si at dette er litt sånn i siste liten om en skal strikke, dreie boller og lysestaker osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det dekker jo knapt materialer nesten uansett hva slags håndarbeid det er snakk om....

Anonymkode: f6cf2...b8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmestrikkede sokker og selbuvotter. Julekaker. Julepynt hvis det er veldig fint og min stil, men ikke ofte, vil ikke ende opp med for mye😊

Anonymkode: a8300...b50

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 22.04):

Som overskriften sier: hva kjøper du på julemesse? Hvilke ting er det som er en gledelig overraskelse å komme over på marked og messer? Er det ting du ikke vil lage selv som du heller vil kjøpe ferdig?

di jeg har vært på har bare gammel drit eller hjemmelagde ting som ikke er noe serlig fint

jeg savner julepynt på di messene hva er vitsen med å ha julemesse uten noe som har med jula og gjøre 

Anonymkode: 556b1...7da

AnonymBruker
Skrevet
Phoenix Heart skrev (På 15.7.2025 den 22.44):

Hvis en skal lage ting til julemesse, må en planlegge tidlig nok.

Anonymkode: 5baa0...829

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Strikka ting. Kanskje noen fine bilder, støpte lys og julepynt.

Anonymkode: 5baa0...829

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...