AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Katten min på 6 år er utekatt og i løpet av et sommerhalvår er han kanskje ute 3-4 netter. De siste ukene har det vært mye finvær, lite regn og god temperatur, og katten vil ikke inn sove inne hverken om natten eller på dagtid etter å ha vært ute om natten, eller være inne når det er veldig varmt. Nå er det rett inn for å spise, og så mase for å komme seg ut igjen fortest mulig. Han sitter mye ute på fortauet og vokter reviret for det meste eller klenger seg inntil folk som sitter ute for å få kos, så skjønner ikke helt hva som er så spennende😸 Jeg er redd for at han blir konstant utekatt etter denne sommeren, siden han har forandret seg slik. Planen er å venne han til å være mer inne, slik at han kan være inne et par dager i strekk uten å mase om å komme ut. Det er også mer lettvint at han venner seg til å være inne like naturlig som ute, for da er det lettere å få kattepass til han når jeg reiser bort. Er andre katter slik også nå om sommeren? Anonymkode: 444b1...9cd
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Mine katter er også slik innimellom på sommeren. Inn for å spise og så rett ut igjen. Men så kan de komme hjem og bli ganske lenge, som akkurat nå. De kom inn for 1 time siden og nå sover de begge to. Ligger til lading Og i morgen er det sikkert på`n igjen. På vinteren er de neste ikke ute så det er bare godt at de får kommet seg ut så mye som mulig når være er bra for en katt å reke rundt. Så lenge katten har tilgang på mat hos deg, får komme inn og får kos så blir katten neppe permanent utekatt. De bare koser seg i go`værsdagene med å farte litt rundt Anonymkode: 1445c...92d 4 2 1
Tabris Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli Tror du ikke den vil være mer inne når høsten og kulden kommer, da? De pleier det. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Den kommer nok inn når det blir kjøligere.Katter liker varme,slik var våre katter,når det var regn eller snø ville de helst ligge inne ved ovnen. Anonymkode: c8189...cb8 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Vår er knapt innom hjemme på sommeren, når vinteren kommer går den i dvale inne. Kan gå uker mellom hver gang den er ute da. Anonymkode: 22de5...31f 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Den blir nok en liten sofagris igjen når kulda kommer. Det gjør alltid mine. Er nesten ikke å se på sommeren om været er fint, sover inne hele dagen når det regner, så ut igjen når det er finvær. Når vinteren kommer så er de mest inne. Anonymkode: 61208...958 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli Min trekker inn om høsten når det blir kjøligere 😆😆 Anonymkode: c7f06...cc8
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli Ok, da får jeg bare slå meg til ro med at dette er bare en fase, og at han roer seg når været blir kaldere😸 Ts Anonymkode: 444b1...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, da får jeg bare slå meg til ro med at dette er bare en fase, og at han roer seg når været blir kaldere😸 Ts Anonymkode: 444b1...9cd Helt sikkert Katter er egentlig ørkendyr og trives ikke særlig godt i kulda. Da trekker de inn og blir værende der til våren kommer (med unntak av noen små tissepauser ute nå og da) Anonymkode: 1445c...92d
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Katten min på 6 år er utekatt og i løpet av et sommerhalvår er han kanskje ute 3-4 netter. De siste ukene har det vært mye finvær, lite regn og god temperatur, og katten vil ikke inn sove inne hverken om natten eller på dagtid etter å ha vært ute om natten, eller være inne når det er veldig varmt. Nå er det rett inn for å spise, og så mase for å komme seg ut igjen fortest mulig. Han sitter mye ute på fortauet og vokter reviret for det meste eller klenger seg inntil folk som sitter ute for å få kos, så skjønner ikke helt hva som er så spennende😸 Jeg er redd for at han blir konstant utekatt etter denne sommeren, siden han har forandret seg slik. Planen er å venne han til å være mer inne, slik at han kan være inne et par dager i strekk uten å mase om å komme ut. Det er også mer lettvint at han venner seg til å være inne like naturlig som ute, for da er det lettere å få kattepass til han når jeg reiser bort. Er andre katter slik også nå om sommeren? Anonymkode: 444b1...9cd Min et mye ute om sommaren. Unner henne å vere ute Anonymkode: 9a28a...dcc
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli Mine trekker inn igjen når det regner eller blir kaldere. Da er de nesten umulig å få ut igjen. De er hjemom bare for mat om sommeren. Anonymkode: b6c45...6d9
AnonymBruker Skrevet 16. juli #12 Skrevet 16. juli Nå har våt luke, så hu går ut og inn som hun vil. Ser henne knapt på sommeren når det er som varmest. Men gps’en viser at hun stort sett ligger i lyngen i skogkanten bak huset, så er nok der det er komfortabelt når det er så varmt. Hu kommer inn for mat 😅 når det blir kaldere er hun mer inne. Om vinteren må vi sette inn doen hennes fordi hu nekter å gå ut (om sommeren nekter hun å bruke kassen, så den tar vi derfor bort). Anonymkode: 04616...d57
AnonymBruker Skrevet 17. juli #14 Skrevet 17. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Indtaller katteluke Anonymkode: f6eaa...3e6 Kan ikke-bor i blokk ts Anonymkode: 444b1...9cd
AnonymBruker Skrevet 17. juli #15 Skrevet 17. juli Så lenge han kommer inn for å spise så vet han hvor han bor så ingen fare. Anonymkode: 6ed98...bba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå