AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Jeg tenkte å prøve det for å sjekke om fordøyelsen ble bedre. I oppskrifter ser jeg at jeg kan blade det i smoothie, joghurter og grøt. Kan jeg også bare blande det i vann og spise/drikke av det? Bør det være varmebehandlet for at det skal være trygt å spise det? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: f71f6...f02
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Har ofte bare lagt dem i vann dagen før og drukket dagen etterpå. Smaker ingenting. Men er kanskje like greit å ha i litt yoghurt om du likevel skal spise det. Anonymkode: b2e59...b8c
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg tenkte å prøve det for å sjekke om fordøyelsen ble bedre. I oppskrifter ser jeg at jeg kan blade det i smoothie, joghurter og grøt. Kan jeg også bare blande det i vann og spise/drikke av det? Bør det være varmebehandlet for at det skal være trygt å spise det? Hva er deres erfaringer? Anonymkode: f71f6...f02 Knuste linfrø trenger du ikke å legge i vann for at de skal bli tatt opp i tarmen, fordi de er knuste. Jeg blander de i havregrøt som jeg koker, i cottage cheese eller yoghurt. Anonymkode: c0e7d...dbc
AnonymBruker Skrevet 15. juli #4 Skrevet 15. juli Hvis du har fordøyelsesvansker, så bør du kutte ut fiber. GRADVIS. Fordøyelsesvansker blir forverret av fiber. Anonymkode: 43800...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #5 Skrevet 15. juli Ikke overdriv mengden da de inneholder cyanogene forbindelser. Bruk de også innen rimelig tid da de oksiderer raskt etter de er malt. Varmebehandling ødelegger også mye av Omega-3 fettsyrene, så om du bruker de i varme retter (som grøt), så ha de i mot slutten av varmebehandlingen. Anonymkode: f2b27...70d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå