Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som de siste årene har mast mye om å treffes flere ganger i løpet av året, men det har blitt lite tid, men har prøvd når det har passet seg. Sist jeg traff henne hadde jeg gått ganske mye ned i vekt og etter det har jeg ikke hørt et ord fra henne. Samme med en annen venninne. Når jeg plutselig var tynnere og "bedre" vil de ikke treffes lenger. Kjenner jeg blir veldig lei meg fordi jeg har få venninner fra før. Men er dette virkelig normalt? 

Den ene venninne hører jeg ikke noe fra og den andre gjør alt hun kan for at vi skal treffes alene. Jeg får lyst til å bare drite i alle faens venner når det er sånn det skal være. Jeg er jo ikke venninne med folk for å stjele deres samboer eller noe som helst. Og jeg mistenker såklart sjalusi når det plutselig er sånn?! 

Jeg er fortsatt den samme personen selv om jeg har gått ned noen kilo. Jeg føler meg jo ikke noe bedre.

Blir bare lei meg og frustrert fordi jeg plutselig ikke har en eneste venninne.. 

Anonymkode: edbc4...6b6

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når jeg plutselig var tynnere og "bedre" vil de ikke treffes lenger. 

Er det du selv som mener at tynnere=bedre, eller er det venninnene?

Anonymkode: 69d85...b6e

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Om de selv er noen kilo ekstra så gir det mening. Sjalusi og misunnelse er en uting.

Anonymkode: 9524d...8b1

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har en venninne som de siste årene har mast mye om å treffes flere ganger i løpet av året, men det har blitt lite tid, men har prøvd når det har passet seg. Sist jeg traff henne hadde jeg gått ganske mye ned i vekt og etter det har jeg ikke hørt et ord fra henne. Samme med en annen venninne. Når jeg plutselig var tynnere og "bedre" vil de ikke treffes lenger. Kjenner jeg blir veldig lei meg fordi jeg har få venninner fra før. Men er dette virkelig normalt? 

Den ene venninne hører jeg ikke noe fra og den andre gjør alt hun kan for at vi skal treffes alene. Jeg får lyst til å bare drite i alle faens venner når det er sånn det skal være. Jeg er jo ikke venninne med folk for å stjele deres samboer eller noe som helst. Og jeg mistenker såklart sjalusi når det plutselig er sånn?! 

Jeg er fortsatt den samme personen selv om jeg har gått ned noen kilo. Jeg føler meg jo ikke noe bedre.

Blir bare lei meg og frustrert fordi jeg plutselig ikke har en eneste venninne.. 

Virker som at det er mye antagelser fra din ende ute og går? Det skinner igjennom at DU synes du er bedre enn dem ihvertfall. 

Anonymkode: 01d78...124

• Liker 29
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Felles skjebne er felles trøst er det noe som heter. Enten er du for høy på deg selv og snakker masse om vektnedgangen din og hva du spiser og ikke spiser, eller så er de misunnelige. 

Anonymkode: 679a6...891

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan da ikke vite om det er pga vektnedgangen eller noe annet, TS.

Anonymkode: 7879e...272

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet

Snakka du mye om den vektnedgangen din, og hvor mye "bedre" du var nå, eller?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange dømmende kommentarer, gitt!

Til deg TS, så vil jeg si at jeg tror deg. For lignende ting har jeg lest her inne flere ganger før. 

Du skriver ingenting i hovedinnlegget om hvorvidt venninnene dine er overvektige eller normalvektige, men om du før var større enn dem, og nå ikke er det lenger, så har du på en måte forskjøvet maktbalansen i relasjonen deres, og det gjør dem usikre. Dessverre.

Anonymkode: 8cdf5...b41

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om de selv er noen kilo ekstra så gir det mening. Sjalusi og misunnelse er en uting.

Anonymkode: 9524d...8b1

Gir mening? Min venninne er typ 30 kg mindre enn meg og veldig klassisk pen, typ hun kunne fått jobb som model om hun ville og klart stikker det iblant når vi er på sosiale greier og alle ser på henne, men har aldri falt meg inn å avlyse vennskapet vårt. Er ikke hennes feil at hun har vunnet det genetiske lotteriet. 

Anonymkode: 91caa...3af

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er ikke hennes feil at hun har vunnet det genetiske lotteriet. 

Genetikk regulerer ikke vekta. Kaloriinntak og fysisk aktivitet regulerer vekta.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tipper det heller er dette som er årsaken. Hun har ikke følt seg prioritert av deg og har fått bedre relasjon med andre.

Anonymkode: bb358...60f

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (4 minutter siden):

Genetikk regulerer ikke vekta. Kaloriinntak og fysisk aktivitet regulerer vekta.

Du må lese om igjen det jeg skrev. Hun er tynn OG hun er tradisjonell pen ;) Høyde, hudfarge, hårfarge/hårtype, øyenfarge handler vel om genetikk sist jg sjekket? ;) Om jeg så våkner opp med hennes vekt i morgen vil jeg aldri måle opp fordi hun er tradisjonell pen. I am not and im okay with that. En annen ting folk fort glemmer bort, men som jg ser førstehånd pga vennskapet  er baksiden av den pene medaljen. Hun må avvise mange og hun kan ikke være sikker på hvem som utnytter henne uten å ha ekte intensjoner hvis du forstår hva jeg mener. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du må lese om igjen det jeg skrev. Hun er tynn OG hun er tradisjonell pen ;) Høyde, hudfarge, hårfarge/hårtype, øyenfarge handler vel om genetikk sist jg sjekket? ;) Om jeg så våkner opp med hennes vekt i morgen vil jeg aldri måle opp fordi hun er tradisjonell pen. I am not and im okay with that. En annen ting folk fort glemmer bort, men som jg ser førstehånd pga vennskapet  er baksiden av den pene medaljen. Hun må avvise mange og hun kan ikke være sikker på hvem som utnytter henne uten å ha ekte intensjoner hvis du forstår hva jeg mener. 

Det finnes ikke noe genetisk lotteri som styrer personers vekt. Det var min kommentar.

Kaloriinntak og fysisk aktivitet regulerer vekta.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kanskje venninnen din tenker at du aldri hadde tid til å møte henne fordi vekt var viktigere for deg? Tenkt på det? Du virker jo heller ikke å bruke mye tid på venninnene dine. 

Prøv å kommuniser med folk framfor å anta, hva du føler kan ingen andre enn deg selv ta ansvar for. 

Anonymkode: 941d0...6d8

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har en venninne som har mast mye, du har møtt henne når det har "passet seg" nå er du sur fordi hun ikke lenger spør deg, og påstår det handler om vekten din, altså du gjør deg ikke akkurat så attraktiv som venn. 

Anonymkode: d7bc9...b2e

• Liker 15
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du ikke kan treffe henne som vil møte deg alene? Jeg foretrekker ofte å treffe folk en og en fordi det da blir det friere og dypere samtaler. Da er fokuset på dere to. Hvorfor må dere treffes flere om gangen? Hvorfor må du ha det til at hun skal ha med partner? Blir ikke mye jenteprat da..

Anonymkode: 9e3ba...57a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg lurer også på hvorfor du er så sikker på at dettte handler om vekten din, når du samtidig sier at du ikke har prioritert den ene og ikke vil møte den andre alene. 

Typisk for tråder som denne, er også at TS insisterer på at til tross for relativt store livsendringer har de overhodet ikke endret seg - det ser ofte litt annerledes ut fra utsiden. Man trenger ikke ha endret seg til det verre,  men fokus og prioriteringer og hva man snakker om kan endre seg på en måte som påvirker vennskapet. Jeg har særlig opplevd det når venner får barn (hvor mødre også gjerne hevder at de er akkurat den samme personen som før, og de føler det sikkert sånn selv, men...) - det er ikke alle vennskap som overlever livsendringer hos en av partene, uten at noen av dem har noe  gjort noe galt, det er bare premisset for vennskapet som har endret seg.

Det som hvertfall er sikkert, er at ting ikke vil bli bedre av at du tenker det verste om vennene dine og unngår dem, heller enn å ta det opp og prøve å gjøre noe med det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Snakket du mye på helse, vekt, mat osv? Mange synes slike temaer kan være vanskelige.

Anonymkode: bea39...c6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (12 timer siden):

Det finnes ikke noe genetisk lotteri som styrer personers vekt. Det var min kommentar.

Ok. Det er din mening :)  På ene siden av familien min har ALLE vært overvektig i tilleg har jg en medisinsk tilstand som gjør vektregulering vanskelig. Poenget mitt står like fult, om jg veide like mye eller mindre enn venninen min ville hun likevel blitt valgt fordi hun "har" hele pakka. Vi snakker hår, ansikt, høyde osv. 

Hva jeg prøvde si til ts er at hvis de dropper deg som venn pga noe så betydningsløst som vekt er de ikke gode venner heller. Finn deg nye venner å ha det gøy med. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Snok1 skrev (13 timer siden):

Men så fik du heldigvis forklart hvorfor "poenge dit" var malplasert....

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...