Gå til innhold

Ung og gnien?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja! Det er det jo! Takk for at du påpekte det! Typisk KG… alt jeg sier er at det er rart å være så utrolig opptatt av penger på en ferie hvor alt har blitt dekket og man egentlig er gammel nok til å bo for seg selv og ha virkelige økonomiske bekymringer og forpliktelser. Men ok. Jeg er stemor og skal ikke mene noe som helst. 

Anonymkode: 1b644...5c4

uff da, ble du virkelig så opprørt av en anonym brukers mening? Ikke bra, spør deg selv hvorfor? 

Og ja, begge mine i 20 årene er veldig forsiktig med å bruk penger på greier de ikke ser nytten av for egen del. Det er ganske vanlig blandt unge tror jeg. At du som voksen irriterer deg over at de har et slags "fornuftig forhold til penger" på den andre siden er nok ikke så vanlig. 

Anonymkode: d412c...39f

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Helt fair det tenker jeg. Er jo et interessant svar. Mulig det er det som er greia. Ungdom blir jo voksne mye seinere nå

Tror det er mye det, og enkelt å greit vaner. 

Er en overgang i livet fra å få alt nødvendig fra foreldre (inklusive steforeldre) til å betale for seg. Så at penger man tjener kan brukes som lommepenger.

Sammen med dere er stesønnen nok godt vant til å bli spendert på. Samtidig som han nå kanskje prøver å spare til bolig eller noe annet, og da merker at det faktisk koster en del å gå ut å spise. Som gir den adferd som du forståelig reagerte på. 

Moren og faren hans bør kanskje ta den samtalen "du er nå en voksen mann, og voksne menn klarer seg selve økonomisk". 

Skrevet

Mitt barn var også gjerrig. Altså, han unnet seg ganske lite fra han begynte å tjene penger som 15-åring. Sparte til og med i studietiden pga jobb ved siden av, selv om han bodde i kollektiv.

Han sparte til bolig. Nå eier han to hus før fylte 30. Så veldig fornuftig. Men han forventet ikke at vi skulle skjemme ham bort, slik din stesønn gjør.

Sparer stesønnen din til bolig?

Anonymkode: 61889...ee4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Bare gi opp.. hvis du ikke formulerer deg riktig, er riktig kjønn, riktig mor, stefar eller onkel, så er alt galt her :) 

Anonymkode: 81236...f0c

Hahaha - sant! Jeg vurderte faktisk å lage et. Ytt innlegg hvor jeg heller skrev at dette dreide seg om min bror.  Eller kanskje min mann. Da hadde nok pipa fått en annen lyd. 

Skrevet

Studerer han eller bor han bare hos mor og driver dank? 

Anonymkode: e9fe0...97d

Skrevet

Han er rett og slett bortskjemt og all klagingen er for at far skal skjønne at han må ha lommepenger mens han er hos dere. 

Anonymkode: 3b786...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...