AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Nå kjenner jeg at jeg er lei meg her. Har hatt en uke fri, og eks svigermor er veldig på. De lusker liksom til seg info fra barnet om hva vi driver med og tror alt mulig skit om meg, som feks at jeg stikker pinner i hjulene med vilje. Sannheten er, barnet vil ikke på hytta. Barnet vil være hos meg. Jeg har ikke råd til flotte ferier (kjøpt egen bolig) ble restskatt osv. Så vi finner på ting og slapper bare av, bader i basseng ute. Men de tror liksom at det er så ille... For barnet vil ingenting når jeg spør. Og når de spør barnet, så er det liksom så leit og trist at vi ikke gjorde noe. Sånn er han med lærere også. Virker litt som at han har funnet ut at når noen synes synd på han så får han liksom litt ekstra goder. 😆 🙈 Svigers er også veldig glad i å snakke skit. Og eksen også. Om det er noe, så er det alltid jeg som er syndebukken. Når vi var samboere feks så var alt min feil. Feks min eks ikke svarer på tlf så var det noe jeg har sagt. Eller det er jeg som har gjort noe som gjør at han ikke vil på hytta. Eller når han kvittet seg med stuebordet så var det jeg. Eller når vi delte møblene etter bruddet, så delte vi likt, men så kommer det frem at jeg hadde "lusket til meg ting" selv om han ikke sa noe rett ut til meg. Jeg er ikke perfekt. Men det er jo ikke dem heller. Skal sies at det er autisme og en god del vansker med følelser og veldig mye sånn langsurhet i den familien, spesielt fra min eks, og Svigermor spesielt. Hun pleier å klage i lange baner om alt mulig rart og om folk jeg ikke kjenner, når hun ser meg. I dag sa abrne mitt at de har sagt at jeg ikke blir inkludert fordi jeg er ikke en del av familien. Og det er jo greit. Men det var ege tlig litt tungt å høre at de sier sånne ting til barnet. Derfor inviterer vi ikke moren din, hun er ikke en del av oss. Men sånn er det jo da, når man skiller seg. Det er 100% bare vondt å bli i vitert uansett, når jeg merker at svigermor går å surner og mener at jeg er så forderfelig. Føler det blir så merkelig og blåst opp. Vi har det jo fint selv om vi ikke drar på fancy ferie... Kansje det er noen som har noen gode råd til meg? Jeg er helt alene her. Min familie bor på andre siden av landet. 🤷 Anonymkode: 0e443...d58
Nymerïa Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Det høres ut som om det er viktigst at du snakker med barnet. For svigermor regner jeg med at du ikke trenger å ha noen direkte kontakt med. Neste gang barnet forteller deg om noe svigermor har sagt, så kan du si "Ikke bry deg om det. Noen ganger sier hun ting som jeg egentlig ikke skjønner hvorfor hun tar opp." Når det er snakk om et skolebarn så går det an å etterhvert si at dette ikke er greit. På en tydeligere måte dess eldre det blir. For hvis han tror dette er OK oppførsel så kan han jo begynne med det selv. Samtidig synes jeg ikke han skal være nødt til å ta innover seg dine såre følelser utover at det er irriterende. Se heller på det objektivt, som oppdragelse du må ta deg av i og med at eksen og familien kommer til kort her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå