AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Er det noen som har erfaring med friluftsbarnehage? Er det for «alle» eller bare spesielt interesserte? Jeg er ikke noe spesielt friluftsmenneske selv og syns det høres litt spesielt ut. Men per nå eneste sted det er ledig plass der vi bor. Del gjerne positivt og negativt! Anonymkode: 0c272...86c
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Hvis andre unger klarer det, så klarer sikkert ungen din også. Anonymkode: f8867...763 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis andre unger klarer det, så klarer sikkert ungen din også. Anonymkode: f8867...763 Jada, de klarer jo det meste. Barn på barnehjem i Romania «klarer» jo det og. Er ikke det jeg spør om. Anonymkode: 0c272...86c 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Det er bare en barnehage som er mer ute enn en vanlig barnehage. Fokuserer litt mer på friluftslivet i enkel forstand. Vi hadde velsig lyst å velge det for barnet vårt, men fikk ikke plass. De er veldig populære her. Anonymkode: a627e...3d4 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er bare en barnehage som er mer ute enn en vanlig barnehage. Fokuserer litt mer på friluftslivet i enkel forstand. Vi hadde velsig lyst å velge det for barnet vårt, men fikk ikke plass. De er veldig populære her. Anonymkode: a627e...3d4 Ok. Takk for svar. Jeg er litt bekymret for mitt barn som er veldig aktiv og veldig rask. I barnehagen hen er nå er hen ikke med på tur enda fordi de er redde hen skal stikke av gårde. Hen er 2. Anonymkode: 0c272...86c
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Det må da være bare positivt. Lære å bli robust og å være ute og bruke naturen i all slags vær. Kan ikke bli bedre enn det! Anonymkode: 0396d...c9a 3
monican94 Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli perfekt med friluftsbarnehage. Og spesielt fot aktive barn som for utfolde seg mer, og når dere ikke er så utemennesker selv er det jo supert at han får mer slikt i barnehagen😊 4 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli Mitt yngste barn gikk i friluftsbarnehage og jeg har bare positive ting å si om det! Vi er i utgangspunktet ikke noe særlige friluftsmennesker så var litt skeptisk jeg også, men han hadde det helt fantastisk! Eneste du må være klar over er at det stiller litt høyere krav til utstyr (etter min erfaring) og at barnet gjerne ikke trenger masse aktiviteter på ettermiddagen:) Anonymkode: 73d0f...c10 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli Der våres gikk i privat bhg som var friluft bhg. Elsket jeg. Angrer at vi byttet siste året på jenta. De hadde og inne. Men ute hadde de gapahuk som ble brukt hver dag. Ungene lærte å tenne bål. Lærte å bruke spikekniv fra de klarte å holde, øks. De var ute på tur flere ganger i uka laget mat på bål. Var i skogen fikk klatre i trær og fjellknauser, de var ved vann å fisket, hadde egen hage som de hadde grønsaker,frukt og bær som de laget mat osv på høsten av. Fikk tilbud å være med på jakt, var på gårdsbesøk osv. Var ute uansett vær. Men kunne gå ut og inn av gapahuken som de ville Anonymkode: 697dc...f48 2 1
Wilma89 Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli Kommer jo litt an på hva barnehagen mener med friluft. En barnehage i nærheten kaller seg friluftsbarnehage. Det innebærer at de går på tur to dager i uka, i stede for en. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Der våres gikk i privat bhg som var friluft bhg. Elsket jeg. Angrer at vi byttet siste året på jenta. De hadde og inne. Men ute hadde de gapahuk som ble brukt hver dag. Ungene lærte å tenne bål. Lærte å bruke spikekniv fra de klarte å holde, øks. De var ute på tur flere ganger i uka laget mat på bål. Var i skogen fikk klatre i trær og fjellknauser, de var ved vann å fisket, hadde egen hage som de hadde grønsaker,frukt og bær som de laget mat osv på høsten av. Fikk tilbud å være med på jakt, var på gårdsbesøk osv. Var ute uansett vær. Men kunne gå ut og inn av gapahuken som de ville Anonymkode: 697dc...f48 Men er det trygt? Tenker at det er ganske risikabelt med kniver og øks og mange barn..? Anonymkode: 0c272...86c
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det trygt? Tenker at det er ganske risikabelt med kniver og øks og mange barn..? Anonymkode: 0c272...86c hjelpes, er du seriøs nå? Anonymkode: aafe2...721 7
AnonymBruker Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men er det trygt? Tenker at det er ganske risikabelt med kniver og øks og mange barn..? Anonymkode: 0c272...86c Åh dagens foreldre er sinnsykt overbeskyttende. Selvsagt gjør de ikke aktiviteter i barnehagen på en utrygg måte. Barn har veldig godt av såkalt «risikabel lek». Søk opp begrepet. Anonymkode: 39b62...ef8 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ok. Takk for svar. Jeg er litt bekymret for mitt barn som er veldig aktiv og veldig rask. I barnehagen hen er nå er hen ikke med på tur enda fordi de er redde hen skal stikke av gårde. Hen er 2. Anonymkode: 0c272...86c Veldig aktive barn har selvsagt godt av friluftsbarnehage! Kan ikke fatte og begripe hvorfor du er skeptisk til det! Å være mye ute i naturen er ekstremt bra for barn! Skulle ønske mine barn hadde den muligheten. Ingenting å være skeptisk på Anonymkode: 39b62...ef8 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig aktive barn har selvsagt godt av friluftsbarnehage! Kan ikke fatte og begripe hvorfor du er skeptisk til det! Å være mye ute i naturen er ekstremt bra for barn! Skulle ønske mine barn hadde den muligheten. Ingenting å være skeptisk på Anonymkode: 39b62...ef8 Tenker vel at de fleste er bekymret for egne barn? Spesielt med ting som er helt ukjent. Ikke noen vits i å være ufin pga det vel? Anonymkode: 0c272...86c 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #16 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men er det trygt? Tenker at det er ganske risikabelt med kniver og øks og mange barn..? Anonymkode: 0c272...86c Hvorfor ska det ikke være trygt? Må si enkelte i dag virkelig ikke skjønner det å lære barn dette tidlig De hadde det ikke lignende tilgjengelig. De tok med seg grupper med unger og satt og lærte de bruke kniven, de stod å lærte de bruk av øks. På turlag fikk de som var skolestarter lov å ha kniv i slire og øks i sekken til der de hadde samle punktet. Ungene elsket det Våres var med på jakt med oss foreldre fra de var baby. Så for oss var det naturlig at ungene lærte slike ting. Anonymkode: 697dc...f48 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker vel at de fleste er bekymret for egne barn? Spesielt med ting som er helt ukjent. Ikke noen vits i å være ufin pga det vel? Anonymkode: 0c272...86c Klart man er bekymret for barna sine, men friluftsliv står ikke på den listen hos meg 😄. Jeg elsker å være ute med barna og la dem utfolde seg i naturen. Anonymkode: 39b62...ef8 1
Anim92 Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ok. Takk for svar. Jeg er litt bekymret for mitt barn som er veldig aktiv og veldig rask. I barnehagen hen er nå er hen ikke med på tur enda fordi de er redde hen skal stikke av gårde. Hen er 2. Anonymkode: 0c272...86c Høres ut som at barnet ditt hadde passet perfekt i denne type bhg tenker jeg da… 6
AnonymBruker Skrevet 14. juli #19 Skrevet 14. juli Tenker at de passer like godt på barn i en friluftsbarnehage som i andre barnehager. Eneste forskjellen er hvilke aktiviteter de gjør. Anbefaler deg å besøke barnehagen og snakke med de som jobber der om bekymringene dine Anonymkode: 39b62...ef8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #20 Skrevet 14. juli Anim92 skrev (1 minutt siden): Høres ut som at barnet ditt hadde passet perfekt i denne type bhg tenker jeg da… Så bra! Ja, jeg tenker det kan være fint, men jeg kjenner ikke konseptet og vil gjerne høre mer om hva det går i. Man går liksom fra å ikke kunne ta hen med på tur i det hele tatt til at hen kanskje skal være ute på tur mesteparten av uka. Det er litt skremmende når barnehagen hen er i nå har besluttet at hen ikke får lov å være med på tur… Anonymkode: 0c272...86c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå