AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Plutselig en dag kjente jeg at jeg hadde så lyst på sushi. Hadde bare spist det et par ganger så jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig ble så sugen. Og nå får jeg ikke nok! Vil helst spise det hver dag men prøver å begrense til 3 dager i uka. Vet ikke hvor sunt det er heller, jeg liker best de bitene med mye ris, spiser 10-12 biter. Anonymkode: c048c...54d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Hvordan har du råd sier jeg bare 😅 Skulle gjerne ha spist sushi hver dag, elsker det. Men det er så dyrt. Anonymkode: 34f41...ce4 2
Frøkenfryden Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli Det er jo bra med fisk men litt mindre sunt med risen og tempuraen og majonesen.. Jeg spiser nesten kun sashimibiter og da tenker jeg det er veldig sunt. Ikke billig da🤪
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Det er veldig kaloririkt. Og også mye sodium (soyasausen), så ikke det sunneste. Enda verre om du også har tempura, friterte biter, og slikt. Jeg lager meg gjerne pokebowls hjemme - litt rå fisk, varierte grønnsaker, og litt brun ris. Supergodt, litt rimeligere, og sunt. Anonymkode: c9386...018
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Du spiser jo en ekstrem porsjon og det er mye kalorier, men om du liker det så kjører du på. Sushi er enten eller, enten elsker man det eller så hater man det. Anonymkode: 9fc3e...419
Moppeguri Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du spiser jo en ekstrem porsjon og det er mye kalorier, men om du liker det så kjører du på. Sushi er enten eller, enten elsker man det eller så hater man det. Anonymkode: 9fc3e...419 Er 10 -12 biter til middag en ekstrem porsjon ? Føler ikke det er en veldig uvanlig mengde, men det er kanskje bare meg 🤷 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli Moppeguri skrev (3 minutter siden): Er 10 -12 biter til middag en ekstrem porsjon ? Føler ikke det er en veldig uvanlig mengde, men det er kanskje bare meg 🤷 Helt rene varianter, medium størrelse. Ikke så ille. En vanlig middagsporsjon. Men ikke det sunneste man kan spise likevel. Litt fritert, litt saus, så begynner du å nærme deg en ekstrem porsjon kalorier. Anonymkode: c9386...018
Frøkenfryden Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli Moppeguri skrev (10 minutter siden): Er 10 -12 biter til middag en ekstrem porsjon ? Føler ikke det er en veldig uvanlig mengde, men det er kanskje bare meg 🤷 Det er nokså lett å få ned men er fort 50 kalorier biten.
Moppeguri Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli Frøkenfryden skrev (1 minutt siden): Det er nokså lett å få ned men er fort 50 kalorier biten. 600-700 kcal for en middag da, det er da helt innafor det. Enig i at de friterte såklart er mye værre, men synes det var litt drøyt å si at det var en "ekstrem" mengde 5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Helt rene varianter, medium størrelse. Ikke så ille. En vanlig middagsporsjon. Men ikke det sunneste man kan spise likevel. Litt fritert, litt saus, så begynner du å nærme deg en ekstrem porsjon kalorier. Anonymkode: c9386...018 Ikke en ekstrem porsjon likevel... Du kan kjøpe egen fisk og ingredienser. Det gjør det både billigere og sunnere om du vil. Anonymkode: 75eda...5cf
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du spiser jo en ekstrem porsjon og det er mye kalorier, men om du liker det så kjører du på. Sushi er enten eller, enten elsker man det eller så hater man det. Anonymkode: 9fc3e...419 10-12 biter er ikke en ekstrem porsjon. Det er en helt vanlig porsjon, for ikke å si litt i underkant for mange. Jeg er småspist og kjøper alltid liten meny, og liten meny er oftest 10-12 biter. Nå er jo sushi så mangt da, jeg tenker på de mest standard komboene med blandings av maki, nigiri og sashimi. Det finnes jo biter med veldig lite kcal og veldig mye kcal i da selvsagt, så det blir litt som å diskutere om EN hamburger er en ekstrem porsjon eller ikke. Er det en ekstremt stor hamburger så er det en stor porsjon ja. Men normalt sett er en hamburger en grei porsjon. Anonymkode: 5c3ea...b39 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke en ekstrem porsjon likevel... Du kan kjøpe egen fisk og ingredienser. Det gjør det både billigere og sunnere om du vil. Anonymkode: 75eda...5cf Er det jeg gjør. Som beskrevet i mitt første innlegg. Men nå er det ikke mitt kosthold vi diskuterer Anonymkode: c9386...018
AnonymBruker Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli Moppeguri skrev (22 minutter siden): Er 10 -12 biter til middag en ekstrem porsjon ? Føler ikke det er en veldig uvanlig mengde, men det er kanskje bare meg 🤷 Ja det mener jeg. Må jo bli tidenes magespreng. Anonymkode: 9fc3e...419
Tvist Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det mener jeg. Må jo bli tidenes magespreng. Anonymkode: 9fc3e...419 Jeg synes det er litt i minste laget. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #15 Skrevet 15. juli Jeg får alltid pomfolyx utslett etter soyasausen så sushi blir det lite av om dagen. Anonymkode: 95c87...06e
Million Skrevet 15. juli #16 Skrevet 15. juli Moppeguri skrev (8 timer siden): Er 10 -12 biter til middag en ekstrem porsjon ? Føler ikke det er en veldig uvanlig mengde, men det er kanskje bare meg 🤷 Det er en helt normal porsjon. Jeg er ingen stor person, bare 160 høy og 57 kg, og spiser mer enn bare 10-12 biter når jeg har sushi til middag. Det er dritgodt! Det er i alle fall langt i fra noen ekstrem porsjon. Må være en fugl som skrev det der! 😛 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli #17 Skrevet 15. juli AnonymBruker skrev (12 timer siden): Plutselig en dag kjente jeg at jeg hadde så lyst på sushi. Hadde bare spist det et par ganger så jeg vet ikke hvorfor jeg plutselig ble så sugen. Og nå får jeg ikke nok! Vil helst spise det hver dag men prøver å begrense til 3 dager i uka. Vet ikke hvor sunt det er heller, jeg liker best de bitene med mye ris, spiser 10-12 biter. Anonymkode: c048c...54d Haha, så rart. Jeg kjente på det samme i går kveld. Har bare spist sushi 3-4 ganger i hele mitt liv for jeg er ikke så glad i det. Men helt ut av ingensteds fikk jeg sushi-cravings i går og kjørte fra butikk til butikk for å finne noe. Spiste bare fem biter, da, og ga resten til samboer. Jeg er ikke så glad i nigiri, da, foretrekker maki og rolls. Anonymkode: 9fc24...46c
Frøkenfryden Skrevet 15. juli #18 Skrevet 15. juli Moppeguri skrev (8 timer siden): 600-700 kcal for en middag da, det er da helt innafor det. Enig i at de friterte såklart er mye værre, men synes det var litt drøyt å si at det var en "ekstrem" mengde Jeg fikk ikke med det, men ja er enig i at det for de fleste ikke er ekstrem mengde👍
evahanshans Skrevet 15. juli #19 Skrevet 15. juli (endret) Hvorfor ikke bare lage det hjemme? Det er jo ganske enkelt, når du har gjort det et par ganger så får du dreisen på det. Trenger bare sushimatte, de aller fleste butikker har sushiris og egnet fisk. Da kan du spise oftere for samme pris. ETA: du trenger ikke sushimatte heller om du ikke spiser maki. Endret 15. juli av evahanshans
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli Takk for innspill. Jeg er ikke så stor, 167 og 57 kg, men må ha 12 biter altså! En venninne har funnet et "spis så mye du vil for x kroner", kanskje vi må prøve det. Faren er jo da at man spiser noen for mye og ikke orker å spise det igjen, så det utgår nok. Men må nok redusere til 1-2 ggr i uka, for det blir dyrt, ja. Ts Anonymkode: c048c...54d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå