AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Jeg brukte wegovy i perioden januar til mai i år. Gikk ned 8 kg som er i underkant av 15% vekttap. Siden juni har håret drysset av. Jeg har alltid hatt tynt hår og har strevd med hårtap siden jeg var 35. Det har vært stabilt de siste årene, men nå altså tatt seg opp. Var hos legen for å sjekke vitaminer, og alt ser fint ut. Siden jeg igjen mister hår nå lurer jeg på om det er relatert til vekttap og sprøyte. så dere som har opplevd det samme, sjekket dere ut noe i forhold til håret? Ga det seg? Hvor lenge pågikk det? med vennlig hilsen fortvilt!!! Anonymkode: c3e03...e01 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Hvis man har et sunt og sakte vekttap over tid skal det ikke påvirke håret. Jeg har gått ned 10 kg siden januar på wegovy. Ikke mistet hår. Har og tynt og fint fra naturens side. Jeg tar ølgjær tabletter da. Anonymkode: 6a5c7...a30
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har et sunt og sakte vekttap over tid skal det ikke påvirke håret. Jeg har gått ned 10 kg siden januar på wegovy. Ikke mistet hår. Har og tynt og fint fra naturens side. Jeg tar ølgjær tabletter da. Anonymkode: 6a5c7...a30 Normal å miste ca 100 hår hver dag også Anonymkode: 6a5c7...a30 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #4 Skrevet 19. juli Hvis vitaminene er ok, så er det nok fordi du spiser for lite protein. For lite proteiner som fører til hårtap er typisk for folk på Wegovy. Begynn å telle kalorier og protein, ligg på minst 1200 kalorier og 100 gram protein hver dag. Bruk en app som Loseit eller Myfitnesspal. Du kan også begynne med biotin tabletter, jeg spiser Hår&negler fra Møllers. Anonymkode: 29b65...7f3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #5 Skrevet 19. juli Jeg valgte å slutte på sprøytene pga mye hårtap. Begynte å miste hår etter ca 5 mnd, og hadde i den perioden gått ned ca 8 kg. Alt av vitaminer osv var ok på blodprøver, men hårtap var visst en kjent bivirkning. Jeg mistet MYE hår😬 Anonymkode: 1b4db...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli #6 Skrevet 19. juli Mista en del hår da jeg gikk ned, begynte 6mnd uti vektnedgang. Men når vekt har stabilisert seg har håravfall stabilisert seg også, og det har vokst ut igjen. Men går fortsatt på sprøyta og kommer nok ikke til å slutte på den heller, før vekta har vært stabil i mange år. Anonymkode: a4188...bf2 3
AnonymBruker Skrevet 19. juli #7 Skrevet 19. juli Det er listet som en av bivirkningene av Wegovy. Jeg også ble veldig tynn i håret men føler det hjelper å ta ølgjærtabletter. Anonymkode: bf11d...c50
AnonymBruker Skrevet 20. juli #8 Skrevet 20. juli AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg valgte å slutte på sprøytene pga mye hårtap. Begynte å miste hår etter ca 5 mnd, og hadde i den perioden gått ned ca 8 kg. Alt av vitaminer osv var ok på blodprøver, men hårtap var visst en kjent bivirkning. Jeg mistet MYE hår😬 Anonymkode: 1b4db...3ed Klarte du å holde vekta etter at du slutta m wegovy? Anonymkode: 94258...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå