Gå til innhold

Intens angst for at han skal miste følelser/ gå fra meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg f er veldig redd for at kjæresten min skal gå fra meg og skjønner kunn i ettertid av et intenst fullstendig breakdown om det er irrasjonelt/rasjonelt har aldri vært rasjonelt så langt. noen som relaterer eller som har noen råd for å få det til å stoppe ? jeg føler at det gjør meg utmattet

Anonymkode: 87eed...6f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du, har du diagnoser? 

Anonymkode: 4641c...87e

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, eksponeringsterapi 

Anonymkode: 7065f...390

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det på samme måte. Da mannen og jeg var i begynnelsen av forholdet dukket han ikke opp til avtalt tidspunkt. Han ringte 10 min etter avtalt tidspunkt og forklarte hvorfor han var sen. Da var jeg langt inni et stressanfall med svetting, gikk i ring på gulvet og stresspustet. Han skjønte ingenting. Det tok meg flere år å stole på han. I dag er vi gift og har vært sammen i 10 år. 
Jeg har ingen diagnoser, men vokst opp med mor som var alkoholiker og ikke emosjonelt tilstede. 

Anonymkode: 4efd4...052

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vet ikke, eksponeringsterapi 

Anonymkode: 7065f...390

Eksponeringsterapi i denne sammenhengen høres litt motstridende ut lol

Anonymkode: bee11...0d6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg f er veldig redd for at kjæresten min skal gå fra meg og skjønner kunn i ettertid av et intenst fullstendig breakdown om det er irrasjonelt/rasjonelt har aldri vært rasjonelt så langt. noen som relaterer eller som har noen råd for å få det til å stoppe ? jeg føler at det gjør meg utmattet

Anonymkode: 87eed...6f1

Alle har jo dette i større eller mindre grad :) Spesielt når forholdet er nytt !  Så roer det seg ned over litt tid, men husk en ting at et forhold er totalt avhengig av at begge to bidrar til å "vanne" det og at det dermed vedlikeholdes og i beste fall vokser.  Går årene og man tar hverandre for gitt ? Da kan det fort ende med at en av partene bryter ut ! Det er jo en konstant fare uansett hva forhold det er. Men er det en dyp kjærlighet der som er bygget over tid  ! Ja så tåler det ekstremt mye faktisk. Nyt dagen i dag, og ikke bekymre deg over hva som kan skje om noen år, uten å være naiv. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor gammel er du, har du diagnoser? 

Anonymkode: 4641c...87e

Jeg er 20 og har ADHD( sterk) og tilpasningsforstyrrelse 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det likt. Det jeg som regel gjør hvis det vedvarer over tid er at jeg spør kjæresten min helt direkte om forholdet vårt er i fare og om følelsene hennes fremdeles er det. Jeg synes det er kjipt at jeg må gjøre det, men det er eneste måten jeg kan slappe av.

Anonymkode: 3c449...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og har samme problem. Men sliter med mye overtenking generelt. 

Når det gjelder romantiske forhold så har jeg blitt sviktet såpass mange ganger at jeg har mistet troen. Derfor ekstra angst. Men jeg har jo ikke gitt opp fullstendig, og tenker at hvis jeg ikke prøver får jeg i hvertfall aldri vite. 

Hjelper nok ikke med emosjonelt utilgjengelige foreldre som barn heller.

Anonymkode: 13a9c...0da

AnonymBruker
Skrevet

Les om engstelig tilknytningsstil. 

Anonymkode: 3cc64...63e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...