Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet nylig inn i en leid enebolig som ligger ganske skjermet og landlig til, det er en lang innkjøring på ca 300 m. hvor vårt hus ligger i enden, ingen andre hus langs denne veien. Siden vi flyttet inn for 2 uker siden har vi registrert at huseieren kommer kjørende, snur på gårdsplassen og drar igjen. Vi synes det er rart, det er tydeligvis ingenting han vil siden han ikke går uten av bilen, men bare drar igjen. Jeg synes også det er upassende og irriterende, en grunn til at vi leier her er at det er stille og rolig, og trygt for katten vår. Jeg føler at han vil følge med på oss, kan ikke skjønne hva det er ellers. Er det innafor å spørre hvorfor han gjør dette?

Anonymkode: 8bf45...f25

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mistenkt fyren for å komme for å låse seg inn og snoke hvis det ikke er noen hjemme. Men når han ser du er hjemme, så snur han bare og later som ingenting. Jeg hadde blitt irritert, ja, og faktisk spurt han om hvorfor han driver og snuser rundt på gårdsplassen til huset DU/VI faktisk bor i nå. 

Anonymkode: b1ec4...076

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er det vanlige. Han skal justere og sjekke de skjulte kameraene sine og sikkert sniffe på eller stjele et par ting fra undertøysskuffen. Det er ofte standard å forvente med menn som leker "liten boligkonge" og som leier spesielt til kvinner eller "jenter" som de liker å skrive ofte.

Anonymkode: fd197...9a8

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får spørre han hvorfor han kommer, snur og kjører igjen

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send en melding "var det du som kjørte inn på innkjørselen i stad? Vi var hjemme hvis det var noe du lurte på"

Anonymkode: a32f8...6c5

• Liker 23
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt opp noen kameraer for å se om han låser seg inn om dere ikke er hjemme. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Send en melding "var det du som kjørte inn på innkjørselen i stad? Vi var hjemme hvis det var noe du lurte på"

Anonymkode: a32f8...6c5

Og dette! Vis at dere legger merke til det. 

Anonymkode: e9c79...d5c

• Liker 20
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt ham og spurt : «ser du har vært innom noen ganger, var det noe du lurte på?». 
Med en sånn utleier hadde jeg ikke følt meg trygg på at han ikke hadde låst seg inn om jeg var ute. Så jeg ville siktet litt hvetemel på innsiden av utgangsdøra før jeg dro ut. I en periode fremover. 

Anonymkode: aeaa5...332

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kjøpt et billig kamera og satt opp bare for sikkerhets skyld. 

Anonymkode: b979e...ab5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett opp kamera og skift lås. 

Anonymkode: 0a388...0cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sett opp kamera og skift lås. 

Anonymkode: 0a388...0cd

Skifte lås på en leid bolig?

Anonymkode: 7f433...24f

• Liker 8
Skrevet

ikke greit 

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at han vil holde øye med eiendommen sin, men han kunne jo kommet innom. 

Anonymkode: e0094...493

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo hende det er en person som kjeder seg og bare kjører en ektra runde før enn selv drar hjem. F.eks på vei hjem fra butikken.

Anonymkode: 9d281...240

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo hans hus og hans eiendom..? Ut fra hva du beskriver så tyder det jo på at hab også har utmarkseiendom da veien er flere hundre meter. Kan vøre han ser etter både fugler, vilt og fe for alt du vet. Hans eiendom. Så lenge han ikke renner ned døra di så har du i grunn ikke så mye du skulle sagt da du leier hus på hans eiendom. Du betaler leie for huset og tomta/hagen, ikke en radius på 300 m fra boligen.

Anonymkode: bf9d6...1d6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte et billig kamera (439kr) som fungerer SUPERBRA. Det sender en notification på mobilen min hvis det oppdager bevegelse. Ekstremt godt bilde og grei lyd. Anbefales! 

Anonymkode: a4d86...27d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøpte et billig kamera (439kr) som fungerer SUPERBRA. Det sender en notification på mobilen min hvis det oppdager bevegelse. Ekstremt godt bilde og grei lyd. Anbefales! 

Jeg ser at akkurat det jeg har nå er på tilbud: https://www.komplett.no/product/1314051/hjem-fritid/alarm-sikkerhet/overvaakningskameraer/tp-link-tapo-c220-innendoers-overvaakningskamera?queryid=239bcbb98a89f1769910172b30ac78fa&sort=None

289kr, det er vel verdt pengene for å kunne ha gyldig og lovlig bevis dersom husleier eventuelt tar seg inn ulovlig! 

Skrevet

Det er  rart ja, men hadde vært forsiktig med sånne "jeg har sett deg snoke, hva i faen er det du vil??"-meldinger! Høres jo ut som en idyllisk plass, og det er kanskje ikke lett å finne lignende. Så man vil jo ha en god tone med huseier. Støtter det forsiktige hyggelige meldingsspørsmålet over, at du lurte på om han ville noe, at dere er hjemme, gjerne en smiley.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan skjønne eiere av utleieboliger snoker litt, om de har hatt dårlige erfaringer før. 

Han er kanskje skvetten enda, for forrige leier virket til å være normal også, så var realiteten det stikk motsatte. 

Anonymkode: 212b3...7ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare spørr da vel. Kan hende han bare vil sjekke at alt er i orden når man først er forbi. Selvom han burde jo seff ha gjort seg til kjenne eller at han hadde avtalt med dere at han kan kikke innom i gårdsplassen med avtalt hyppighet. Er mulig noe dårlig erfaring som ligger bak. Mange leieboere som bare lar ting forfalle uten å si i fra eller bry seg med at ting gror eller detter ned. Bedre for huseier å være føre-var med vedlikehold. 

Anonymkode: c4adb...c63

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...