AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #61 Skrevet 17. juli 2025 Glemte å legge til at underliggende sykdom som for eksempel lipødem selvfølgelig bør utelukkes. Håper uansett du får et mer avslappet forhold til deg selv og til kroppen din - det fortjener du ☺️❤️ Anonymkode: 924a0...234
snurk Skrevet 17. juli 2025 #62 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 20.33): Dette skal jeg sjekke. Takk for tipset. Anonymkode: 7abf2...747 Huden på kroppen/lårene er med all sannsynlighet for tykk for å ha nytte av retinol. Du skriver at du ikke vil legge deg under kniven og det er forståelig, men det finnes i dag mange ikke-invasive behandlinger som laser, dermapen, radiofrekvens osv. Disse har veldig god effekt i å hjelpe kroppen til å produsere kollagen og bedre elastin, som samlet sett vil ha en oppstrammende effekt. Det finnes ingen kremer eller oljer som strammer opp huden, dessverre. Det eneste som har dokumentert effekt er retinol/tretinol, men dog til tynn ansiktshud. 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #63 Skrevet 18. juli 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så lenge du ikke har smerter eller nedsatt funksjon så jobb heller med selvbildet ditt, det vil gagne deg mye mer ❤️ Jeg er ganske tjukk, og har vært/er til tider fortsatt veldig selvbevisst på det. Nå har jeg også passert 40 og født tre barn, så kroppen og utseende preges jo av det. Jeg kan føle at alle ser på meg, dømmer meg, tenker jeg er mindre verdt osv. Men med øving så har jeg blitt mye flinkere til å faktisk bare leve livet likevel. Kroppen min er nettopp bare det: en kropp. Hvorfor skal ikke kroppen min få kjenne sol mot huden, få bade i deilig saltvann, leke med ungene og alt det som hører den lettkledde sommeren til? Den er jo helt frisk, og faktisk ganske sterk! Tenk på naturen: skal den knudrete eika liksom være stygg fordi den ikke er like stram og glatt som bjørka? Er blomsten med spraglete kronblader mindre verdt enn blomsten med ensfargede blader? Kutt ut alt som trigger unødvendig: slutt å les damemagasiner, spol over reklamer, avfølg kontoer/personer som gjør at du sammenligner deg selv og føler deg rævva. Jeg har vært mye på stranda de siste to ukene, og jeg har fremdeles en vid strandkjole på mye av tida - men jeg går også mye i bare badedrakten, uten å sjekke meg selv en tanke. Det er så deilig! Og det mest befriende av alt er å se andre damer i tusenvis av ulike kropper. Noen er tjukke som meg, andre er tynnere en «normalen», noen har mye cellulitter, noen har mye psoriasis, noen har store arr, noen har mye strekkmerker - det er faktisk sporene av levd liv ❤️ Anonymkode: 924a0...234 TS her. Jeg vet at du har rett i mye av det du sier, og jeg skulle ønske av hele mitt hjerte at jeg klarte å snu litt på bilde jeg har av meg selv. Det mener jeg 100%. Men som jeg skrev tidligere, har jeg slitt psykisk i mange, mange år. Og mange psykologer senere, som har gitt meg opp, har jeg gitt meg litt opp jeg også.... Jeg prøver hver dag, tro meg. Det er en evig kamp i hodet. Noen dager klarer jeg bedre enn andre. Men når det kommer til det jeg ser i speilet, kjenner jeg på en oppriktig avsky. Da spesielt med bena mine, men også med mye annet. Jeg har dager jeg prøver å gi litt f... men de destruktive tankene overvinner veldig ofte allikevel. Jeg vet jeg ikke er 20 år lengre. Jeg vet at jeg kunne hatt verre problemer. Jeg vet at jeg må prøve å snakke meg selv opp, og være snill med meg selv. Jeg vet alt det der, men synet jeg har på meg selv er veldig fastlåst. Kall det selvsentrert, det er kanskje det. Godt jeg ikke er lekker, for da hadde jeg kanskje vært helt motsatt, og trodd jeg var guds gave til verden. 🤣 Nei, spøk til side. Jeg prøver, og skal fortsette å prøve å jobbe med hodet også. Og litt med bena. 🫣 Anonymkode: 7abf2...747 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #64 Skrevet 18. juli 2025 Hva med å bruke sykkelshorts, eller en badedrakt som dekker lårene da? Evt. treningstights? Hvorfor ha fokus på å få lårene slik at du absolutt skal kunne vise dem frem? Anonymkode: 8a801...d35
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2025 #65 Skrevet 18. juli 2025 Kan det hjelpe å bruke litt brunkrem (eller hva man bruker) og dekkskift på fargeforskjeller. Det sitter nok mest i hodet ditt, men kan man få til noe en selv syns ser bedre ut hjelper jo det. Vi har jo alle diverse skavanker vi ikke liker - men det er vanskelig å eie disse feilene. Jobb med å samtidig framme det du liker med deg selv så det blir blikkfanget 😊 Jeg har tynne bein, og har alltid mislikt dem. Jeg viser meg aldri offentlig i en bikinitruse, minimum hotpants, helst shorts, for jeg syns overgangen fra rompe til lår ser helt latterlig ut på meg selv 😂 at folk vil ha tigh-gap er for meg helt uforståelig 😂 Anonymkode: 1dc43...95d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå