AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #41 Skrevet 17. juli 2025 Link til lår-tape? Anonymkode: b4019...f47
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #42 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS her. Godt å høre at noen forstår og samtidig føler jeg med deg. Det er kjipt å legge begrensninger på seg selv. Det er jo til syvende og sist en selv det går ut over. Vi har flere venner som har spurt om vi vil bli med dem ut på tur med båten, ligge på en holme å sole og bade. Eller vanlige turer til stranden. Jeg finner på ulike unnskyldninger hver gang, for å slippe unna. Jeg håper de slutter å spørre snart. Jeg ser også ganske fin ut med klær på og har samboer som elsker meg for den jeg er. Men jeg får en fysisk sperre i meg, når det kommer til å gå med klær som blottlegger bena mine. Jeg skal høre med legen om eventuelle behandlinger. Jeg lurer litt på om det kan være lipødem, men jeg har ikke væskeansamlinger i anklene og leggene. Men lårene er lik sånn de med lipødem ser ut. Skal sjekke lymfedrenasje. Takk for hyggelig svar. Klem til deg, og god sommer. Anonymkode: 7abf2...747 Tusen takk! 🌞 Det er godt å ikkeføle seg alene. Bare den som har disse kompleksene kan forstå. Mitt nese skritt er laser not blodårene og forsette å gå mye tur. Ble også nysgjerrig på tapen 🙂 Anonymkode: b4019...f47 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #44 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her igjen. Tydeligvis er vi flere med samme problem. Jeg vil også gjerne ha tips hvis det finnes kremer med retinol, som virker og er for kroppen. Jeg ser også stadig reklame for disse håndholdte massasje-dingsene, som man drar over lårene. Ser ut til å være noe vakumgreier? (Godt forklart.... 🫣) Noen som har erfaring med dette? Speil, som nevnt over her, er min verste fiende. Jeg må unngå å se I det, rett og slett. Jeg hater alt jeg ser der. Jeg har kjøpt noe tape-greier på Temu. 😅 Fikk det i posten her om dagen. Man klistrer det øverst på låret, løfter opp og limer det fast slik at huden løftes opp. Har bare prøvd en gang, men det hjalp litt. Det synes jo, så man kan liksom ikke slenge på seg bikini, men en lengre shorts kanskje? Men det er litt krise hvis det løsner ute blandt folk. Jeg er også i midten av 40-årene, og har ei mor som har samme problem. Så det er noe genetisk inne i bildet her også. Anonymkode: 7abf2...747 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her igjen. Tydeligvis er vi flere med samme problem. Jeg vil også gjerne ha tips hvis det finnes kremer med retinol, som virker og er for kroppen. Jeg ser også stadig reklame for disse håndholdte massasje-dingsene, som man drar over lårene. Ser ut til å være noe vakumgreier? (Godt forklart.... 🫣) Noen som har erfaring med dette? Speil, som nevnt over her, er min verste fiende. Jeg må unngå å se I det, rett og slett. Jeg hater alt jeg ser der. Jeg har kjøpt noe tape-greier på Temu. 😅 Fikk det i posten her om dagen. Man klistrer det øverst på låret, løfter opp og limer det fast slik at huden løftes opp. Har bare prøvd en gang, men det hjalp litt. Det synes jo, så man kan liksom ikke slenge på seg bikini, men en lengre shorts kanskje? Men det er litt krise hvis det løsner ute blandt folk. Jeg er også i midten av 40-årene, og har ei mor som har samme problem. Så det er noe genetisk inne i bildet her også. Anonymkode: 7abf2...747 Anonymkode: e6237...366
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #45 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: e6237...366 Har du prøvd denne? Hvordan fungerer den, og ser du forskjell etter å ha brukt den? Anonymkode: 7abf2...747
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #46 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tusen takk! 🌞 Det er godt å ikkeføle seg alene. Bare den som har disse kompleksene kan forstå. Mitt nese skritt er laser not blodårene og forsette å gå mye tur. Ble også nysgjerrig på tapen 🙂 Anonymkode: b4019...f47 Ja, ikke lett for andre å forstå hvor plagsomt dette er. Søk på "lår tape løft" på Temu. Eller så ser jeg andre leverandører har slikt også. Anonymkode: 7abf2...747
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #47 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: e6237...366 Til deg som spurte om dingser for å kna cellulitter - jeg har en slik som dette. Gammel modell, vet ikke om den kan kjøpes i Norge mer. Den funker til en viss grad, men det forutsetter at man orker å bruke den jevnlig. Min har stått i skapet mange år, men nå har jeg tatt den i bruk igjen, og skal prøve å være litt utholdende. Ingen ting kommer gratis, bortsett fra cellulittene da…. 😏 Anonymkode: e6237...366
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #48 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Til deg som spurte om dingser for å kna cellulitter - jeg har en slik som dette. Gammel modell, vet ikke om den kan kjøpes i Norge mer. Den funker til en viss grad, men det forutsetter at man orker å bruke den jevnlig. Min har stått i skapet mange år, men nå har jeg tatt den i bruk igjen, og skal prøve å være litt utholdende. Ingen ting kommer gratis, bortsett fra cellulittene da…. 😏 Anonymkode: e6237...366 Jeg har tittet på et slikt "apparat". Hvis man som du sier, bruker den jevnlig, har jeg litt troen på det. Kan dette være noe lignende tror du? https://vitafy-norge.com/products/cellulift?variant=44000560513068&country=NO¤cy=NOK&utm_medium=product_sync&utm_source=google&utm_content=sag_organic&utm_campaign=sag_organic&tw_source=google&tw_adid=&tw_campaign=22180632841&tw_kwdid=&gad_source=1&gad_campaignid=22180635262&gbraid=0AAAAAq4jcYsQUWBV0EoJOiqYwYG7vkIrO&gclid=EAIaIQobChMIl9TvkJnEjgMVOVORBR3jBjnaEAQYAyABEgI2d_D_BwE Anonymkode: 7abf2...747
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #49 Skrevet 17. juli 2025 Tror alle tenker de har stygge bein. Inkludert meg. Jeg har klumper pga medisiner, mye fregner og er bleik. Det er ingen som bryr seg om beina våres for alle har nok med sitt. Når vi er 40+ bør vi bste drite i hva andre syntes. Anonymkode: 16efc...38f 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #50 Skrevet 17. juli 2025 Er vel ikke noe som reverserer det, men det hjelper veldig å smøre med forskjellige oljer ( alle oljer er bra til det) som gjør at det synes utrolig mye mindre og huden ser glattere ut 😊 Anonymkode: 70df7...291
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #51 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Har du prøvd denne? Hvordan fungerer den, og ser du forskjell etter å ha brukt den? Anonymkode: 7abf2...747 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har du prøvd denne? Hvordan fungerer den, og ser du forskjell etter å ha brukt den? Anonymkode: 7abf2...747 Den virker ved å nærmest «støvsuge» huden, dvs at den ved hjelp av vakuum liksom løfter huden og knar den litt. Blir bedre blodsirkulasjon, det merker jeg absolutt, og i starten gjør det ganske vondt. Smertene er litt vondt/gode fordi det gir en følelse av at huden og cellulittene får juling. Men det krever tålmodighet… Synes jeg ser en anelse forskjell, men maskinen er jo ikke noe tryllemiddel, kun et hjelpemiddel. Antar at andre maskiner med samme prinsipp funker ganske likt, men jeg har kun erfaring med denne Anonymkode: e6237...366
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #52 Skrevet 17. juli 2025 Mitt tips: Ta tak i egen psykiske helse. 40 år er mye for gammelt til å fremdeles velge å ilegge egen kropp estetisk verdi over bruksverdi. Du har, selv om du fikk en oppdragelse langt under par, hatt 22+ år til å korrigere egne holdninger. Og du har valgt å la det være. Det er på tide å velge å være et modent, rasjonelt og oppegående menneske. Hva du gjør med beina dine? Bruk dem til formålet - å gå, sykle etc deg dit du vil. Husk solkrem. Anonymkode: 3530c...08f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #53 Skrevet 17. juli 2025 Nådeløs skrev (På 14.7.2025 den 16.34): Dette kommer sikkert ikke til å bety noe som helst, men de siste par ukene har jeg sett mange damer i både shorts, kjole og skjørt, i alle aldre. Jeg husker ikke hvordan beina til noen av dem så ut. Dette!! Vi er så streng og stygg mot oss selv. TS, du ville f.eks ikke skrevet "venninnen min har så stygge bein". Og om du tenker sånn om leggene dine, så kan du vedde på at vi andre tenker sånn til oss selv også. Vi er for opptatt med å kritisere oss selv til å se at du har åreknuter. Jeg har en legg som er mye tynnere enn den andre og det er veldig synlig om man først ser. Foten er også noe anerledes enn den andre. Men hva skal jeg gjøre da? Kun ta med meg låret på tur? Ta på meg bukse og burka bare for å være sikker på at ingen kan se den? Jeg kan ikke gjøre en dritt med det. Men jeg har en fungerende kropp med alle lemmer intakt. Hva andre måtte tenke på kan jeg ikke bry meg om. Jeg har forresten ALDRI fortalt en anekdote om den gangen jeg så noen åreknuter. Totalt uinteressant rett og slett. Kos deg i varmen! Anonymkode: 5a54e...397 2 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #54 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Mitt tips: Ta tak i egen psykiske helse. 40 år er mye for gammelt til å fremdeles velge å ilegge egen kropp estetisk verdi over bruksverdi. Du har, selv om du fikk en oppdragelse langt under par, hatt 22+ år til å korrigere egne holdninger. Og du har valgt å la det være. Det er på tide å velge å være et modent, rasjonelt og oppegående menneske. Hva du gjør med beina dine? Bruk dem til formålet - å gå, sykle etc deg dit du vil. Husk solkrem. Anonymkode: 3530c...08f Ha ha, siste linje ga mening, virkelig. For øvrig er jeg 64, ved relativt god psykisk helse, hodet sånn omtrentlig på plass og med tanker for virkelig viktige ting i verden som grusomme kriger, tanker rundt klima, overforbruk og slikt noe. Men beina mine synes jeg fortsatt er grusomt stygge, og ja, det plager meg. Hvor gammel er du? 14? Anonymkode: e6237...366 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #55 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mitt tips: Ta tak i egen psykiske helse. 40 år er mye for gammelt til å fremdeles velge å ilegge egen kropp estetisk verdi over bruksverdi. Du har, selv om du fikk en oppdragelse langt under par, hatt 22+ år til å korrigere egne holdninger. Og du har valgt å la det være. Det er på tide å velge å være et modent, rasjonelt og oppegående menneske. Hva du gjør med beina dine? Bruk dem til formålet - å gå, sykle etc deg dit du vil. Husk solkrem. Anonymkode: 3530c...08f TS her. Hvor gammel er du om jeg kan spørre? Blander inn oppdragelse og holdninger og valg. Jeg slutter aldri å lure på enkelte folk.... Anonymkode: 7abf2...747 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #56 Skrevet 17. juli 2025 Jeg skjønner deg godt ts, veldig godt. Jeg har hatt det på samme måte, men med en annen kroppsdel. Kompleksene la en skikkelig demper på livet mitt. For meg var det mulig med plastisk kirurgi og jeg har ikke angret en dag. Fikk det så mye bedre! Nå vet jeg ikke om det er mulig for deg, men vil bare si at jeg forstår deg. Anonymkode: c9533...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #57 Skrevet 17. juli 2025 Jeg har lipødem, man har ikke nødvendigvis hevelse som i væske i bena. Lymfedrenasje hjelper ikke. Mine anbefalinger om du vil prøve noe selv er styrketrening, infrarødt lys / lyspanel, massasjepistol, kompresjon og vibrasjonsplate. Bena mine er langt fra pene, men de ser bedre ut enn på flere år. Vil nok gi det infrarøde lyset mest ære for det, men alle de ovennevnte bidrar. Anonymkode: 85ea9...15a
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #58 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg skjønner deg godt ts, veldig godt. Jeg har hatt det på samme måte, men med en annen kroppsdel. Kompleksene la en skikkelig demper på livet mitt. For meg var det mulig med plastisk kirurgi og jeg har ikke angret en dag. Fikk det så mye bedre! Nå vet jeg ikke om det er mulig for deg, men vil bare si at jeg forstår deg. Anonymkode: c9533...4e6 TS her. Godt at noen forstår, og så bra at du fikk hjelp for dine plager. Jeg vet det finnes kirurgi for dette også. Men det er både dyrt og kan gi stygge lange arr på innsiden av lårene. Så det utgår pga dette. Jeg skal sjekke flere av rådene jeg har fått av flere her. Takk for hyggelig kommentar. Anonymkode: 7abf2...747
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #59 Skrevet 17. juli 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg har lipødem, man har ikke nødvendigvis hevelse som i væske i bena. Lymfedrenasje hjelper ikke. Mine anbefalinger om du vil prøve noe selv er styrketrening, infrarødt lys / lyspanel, massasjepistol, kompresjon og vibrasjonsplate. Bena mine er langt fra pene, men de ser bedre ut enn på flere år. Vil nok gi det infrarøde lyset mest ære for det, men alle de ovennevnte bidrar. Anonymkode: 85ea9...15a Tusen takk for gode råd. Jeg har liksom tenkt at når jeg ikke har hevelse i leggene, så er det ikke lipødem, men kanskje jeg tar feil. Jeg skal sjekke det du foreslår. Tusen takk igjen. Anonymkode: 7abf2...747
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2025 #60 Skrevet 17. juli 2025 Så lenge du ikke har smerter eller nedsatt funksjon så jobb heller med selvbildet ditt, det vil gagne deg mye mer ❤️ Jeg er ganske tjukk, og har vært/er til tider fortsatt veldig selvbevisst på det. Nå har jeg også passert 40 og født tre barn, så kroppen og utseende preges jo av det. Jeg kan føle at alle ser på meg, dømmer meg, tenker jeg er mindre verdt osv. Men med øving så har jeg blitt mye flinkere til å faktisk bare leve livet likevel. Kroppen min er nettopp bare det: en kropp. Hvorfor skal ikke kroppen min få kjenne sol mot huden, få bade i deilig saltvann, leke med ungene og alt det som hører den lettkledde sommeren til? Den er jo helt frisk, og faktisk ganske sterk! Tenk på naturen: skal den knudrete eika liksom være stygg fordi den ikke er like stram og glatt som bjørka? Er blomsten med spraglete kronblader mindre verdt enn blomsten med ensfargede blader? Kutt ut alt som trigger unødvendig: slutt å les damemagasiner, spol over reklamer, avfølg kontoer/personer som gjør at du sammenligner deg selv og føler deg rævva. Jeg har vært mye på stranda de siste to ukene, og jeg har fremdeles en vid strandkjole på mye av tida - men jeg går også mye i bare badedrakten, uten å sjekke meg selv en tanke. Det er så deilig! Og det mest befriende av alt er å se andre damer i tusenvis av ulike kropper. Noen er tjukke som meg, andre er tynnere en «normalen», noen har mye cellulitter, noen har mye psoriasis, noen har store arr, noen har mye strekkmerker - det er faktisk sporene av levd liv ❤️ Anonymkode: 924a0...234 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå