Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei dame i midten av 40-årene, som har veldig stygge ben. Jeg har riktignok fjernet åreknuter på det ene benet 2 ganger og har små arr etter det, og nå begynner det å komme tilbake igjen. Men huden på bena er i tillegg veldig stygg, spesielt foran på lårene. Den er "vablete" og ser ut som en hevet gjærdeig. 

Jeg er slank og godt trent. Og har lite cellulitter ellers, men huden speielt på fremme på lårene er veldig slapp og ugjevn. 

Er det noen som har tips om det er noe som kan brukes for å stramme opp, som faktisk virker? Jeg blir bombardert på Facebook ol, av kremer og oljer av ymse slag, fordi jeg har kikket inn på et par slike annonser. Men jeg vet jo at slike mirakelkremer bare er tull. Allikevel er jeg så desperat, at jeg noen ganger tenker at jeg burde kjøpe. 🫣

Dette er fryktelig plagsomt for meg. Jeg skammer meg veldig over de stygge bena, og nå som det er sommer kvier jeg meg for å gå i shorts (selv om den er til knærne) og bader ikke der det er andre mennesker, selvfølgelig om jeg elsker å bade. 

Jeg har vurdert operasjon, men det koster mye, og man får lange arr på innsiden av bena, og det er jo ikke pent det heller. 

Dette gir store begrensninger for meg, spesielt som sagt, på sommeren. Alt av svømmehaller og badeland er uaktuelt fordi jeg ser ut som jeg gjør. 

Hvis noen har tips om hva jeg kan gjøre, tas det imot med takk. 😊

Hilsen "damen med gjærdeig-bena"

Anonymkode: 7abf2...747

Videoannonse
Annonse
Gjest Nådeløs
Skrevet

Dette kommer sikkert ikke til å bety noe som helst, men de siste par ukene har jeg sett mange damer i både shorts, kjole og skjørt, i alle aldre. Jeg husker ikke hvordan beina til noen av dem så ut. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt det samme problemet som deg, og har sett reklame for ulike behandlinger i hudpleieklinikker for å få strammet opp slapp hud på lår.

Cellulittbehandling, laser, kryo behandling med kulde osv

Anonymkode: 5ab09...f92

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan helt sikkert bruke massevis av tusenlapper på en eller annen privatklinikk for å bli kvitt det, hvis det plager deg veldig.

Anonymkode: e3f4d...653

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har huden vært sånn? Har du tidligere vært veldig overvektig og gått fort ned i vekt?

Anonymkode: 4b777...868

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ei dame i midten av 40-årene, som har veldig stygge ben. Jeg har riktignok fjernet åreknuter på det ene benet 2 ganger og har små arr etter det, og nå begynner det å komme tilbake igjen. Men huden på bena er i tillegg veldig stygg, spesielt foran på lårene. Den er "vablete" og ser ut som en hevet gjærdeig. 

Jeg er slank og godt trent. Og har lite cellulitter ellers, men huden speielt på fremme på lårene er veldig slapp og ugjevn. 

Er det noen som har tips om det er noe som kan brukes for å stramme opp, som faktisk virker? Jeg blir bombardert på Facebook ol, av kremer og oljer av ymse slag, fordi jeg har kikket inn på et par slike annonser. Men jeg vet jo at slike mirakelkremer bare er tull. Allikevel er jeg så desperat, at jeg noen ganger tenker at jeg burde kjøpe. 🫣

Dette er fryktelig plagsomt for meg. Jeg skammer meg veldig over de stygge bena, og nå som det er sommer kvier jeg meg for å gå i shorts (selv om den er til knærne) og bader ikke der det er andre mennesker, selvfølgelig om jeg elsker å bade. 

Jeg har vurdert operasjon, men det koster mye, og man får lange arr på innsiden av bena, og det er jo ikke pent det heller. 

Dette gir store begrensninger for meg, spesielt som sagt, på sommeren. Alt av svømmehaller og badeland er uaktuelt fordi jeg ser ut som jeg gjør. 

Hvis noen har tips om hva jeg kan gjøre, tas det imot med takk. 😊

Hilsen "damen med gjærdeig-bena"

Går du rundt og studerer beina til de du har rundt deg/møte? Hvis ikke, hvorfor tror du at andre gjør det på deg? Jeg la merke til beina på en dame på stranda i går, og det var fordi hun hadde veldig lange bein. Om hu hadde cellulitter aner jeg ikke. Ikke om de andre damene på stranda hadde det heller, og der var det alle aldre, fra små barn til beste/oldemødre. 

Mine cellulitter deigete mage og dissende lår får de bare godta. Dette er meg. Og når det endelig blir sommer er det ikke hvordan jeg og du ser ut som skal avgjøre om vi kan nyte være. Gro deg litt mer selvtillit. Du er mer enn god nok som du er. 

Hilsen medsøster 50++

Anonymkode: ea106...fe3

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Prøv å snakke med fastlege? Om det påvirker deg psykisk så kanskje du kan få behandling dekket?

AnonymBruker
Skrevet
Snabeltann skrev (35 minutter siden):

Prøv å snakke med fastlege? Om det påvirker deg psykisk så kanskje du kan få behandling dekket?

Nei 

Anonymkode: 85ea9...15a

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Retinol. 

Anonymkode: 26830...d3e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge har huden vært sånn? Har du tidligere vært veldig overvektig og gått fort ned i vekt?

Anonymkode: 4b777...868

TS her.

Det har blitt gradvis verre i 6-7 år nå. 

Jeg har alltid vært tynn, så det er ikke overflødig hud etter å ha vært stor. 

Jeg har også alltid vært aktiv, og ser på meg selv som nokså godt trent. Så bena er ikke slappe av mangel på muskler heller.... 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går du rundt og studerer beina til de du har rundt deg/møte? Hvis ikke, hvorfor tror du at andre gjør det på deg? Jeg la merke til beina på en dame på stranda i går, og det var fordi hun hadde veldig lange bein. Om hu hadde cellulitter aner jeg ikke. Ikke om de andre damene på stranda hadde det heller, og der var det alle aldre, fra små barn til beste/oldemødre. 

Mine cellulitter deigete mage og dissende lår får de bare godta. Dette er meg. Og når det endelig blir sommer er det ikke hvordan jeg og du ser ut som skal avgjøre om vi kan nyte være. Gro deg litt mer selvtillit. Du er mer enn god nok som du er. 

Hilsen medsøster 50++

Anonymkode: ea106...fe3

Om det bare hadde vært så lett... 😒

Jeg har et meget dårlig selvbilde, og sliter med flere ting enn dette. Men dette hemmer meg veldig mye nå i sommervarmen. 

Ja, jeg kan nok ta meg i å se på bena til damer rundt meg, men bare for å konstatere at jeg har fryktelig stygge ben i forhold til de fleste andre. Jeg misunner damer som går i pene korte shorts, mens jeg går i langbukser. 

Jeg forstår at dette virker veldig overfladisk, men for meg er det et stort problem. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan helt sikkert bruke massevis av tusenlapper på en eller annen privatklinikk for å bli kvitt det, hvis det plager deg veldig.

Anonymkode: e3f4d...653

Jeg har ikke råd til 75 000 kr for å stramme opp lårene med kirurgi. Og hvis jeg hadde, er jeg litt usikker på om jeg hadde turt. Det er jo ikke risikofritt å legge seg under kniven. 

Men ja, det plager meg veldig, uansett hvor overfladisk og dumt det høres ut. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Retinol. 

Anonymkode: 26830...d3e

Dette skal jeg sjekke. 

Takk for tipset. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har litt det samme problemet som deg, og har sett reklame for ulike behandlinger i hudpleieklinikker for å få strammet opp slapp hud på lår.

Cellulittbehandling, laser, kryo behandling med kulde osv

Jeg har prøvd noe tidligere, uten hell. Men kanskje jeg skal sjekke igjen. Det er kanskje kommet nyere effektive behandlinger. Problemet er jo at mye av det er svindyrt. 💸

• Liker 1
Gjest Nådeløs
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Om det bare hadde vært så lett... 😒

Jeg har et meget dårlig selvbilde, og sliter med flere ting enn dette. Men dette hemmer meg veldig mye nå i sommervarmen. 

Ja, jeg kan nok ta meg i å se på bena til damer rundt meg, men bare for å konstatere at jeg har fryktelig stygge ben i forhold til de fleste andre. Jeg misunner damer som går i pene korte shorts, mens jeg går i langbukser. 

Jeg forstår at dette virker veldig overfladisk, men for meg er det et stort problem. 

Og poenget med å oppføre seg sånn, er...? 

Det er ikke bena dine som hemmer deg. Det er hodet ditt og deg selv. Det virker ikke overfladisk, det er overfladisk, og om hvordan beina ser ut er et "stort problem", da vet jeg ikke helt, kanskje man trenger en reality check på hvor fælt livet kan gå. For at beina dine ikke er pene å se på, er det minste problemet til absolutt alle andre, og da gir det ikke helt mening at det skal være så stort for deg. 

Men setter man seg på bakbeina og syns synd i seg selv så er det bare å støtte skjønnhetsindustrien med mange 1000 kroner, for behandling som kanskje ikke utgjør forskjell i det hele tatt. Så svaret på spørsmålet ditt er enkelt, dra på slike hudpleieklinikker og betal i dyre dommer for whatever de tilbyr. Er ikke noe annet å gjøre. 

Endret av Nådeløs
AnonymBruker
Skrevet

Korrigere synet slik at du får nærsynthet og så slipper du å forholde deg til at andre ser på deg.

Eller virkelig ta en sjekk av hva folk reelt ser på. Du vil bli sjokkert over hvor lite folk legger seg opp i andres kropper, noe som vil være nyttig for deg. Du har like stor rett til sol, bading og sommer som enhver annen kropp.

Anonymkode: b0291...44e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det man har selv legger man merke til. Jeg har gigantiske legger. ingen åreknuter ennå men masse blodårer så jeg legger merke til alle andre sine legger. Det er utrolig få som har pene bein, både kvinner og menn. Menn har ofte små tynne legger, selv de som er trente. Kvinner har ofte pen form men huden er ikke "pen" eller man har stygge knær osv. Ingen av oss er perfekte. Men det de fleste av oss har til felles det er at det vi har sett glemmer vi like raskt som vi så det. 

De fleste er ikke som jenta på stranda med body issues som måtte hjem å lage en tråd om store damer i bikini. :D Hvem bryr seg om hva andre ser eller legger merke til, vi må ikke sitte ved deres bord og høre de mase om det som de mener ikke er bra nok. 

Man må lære seg å trives i egen kropp. man skal tross alt være i den til vi ikke er mer. 

Anonymkode: ad3af...ad9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (2 timer siden):

Og poenget med å oppføre seg sånn, er...? 

Det er ikke bena dine som hemmer deg. Det er hodet ditt og deg selv. Det virker ikke overfladisk, det er overfladisk, og om hvordan beina ser ut er et "stort problem", da vet jeg ikke helt, kanskje man trenger en reality check på hvor fælt livet kan gå. For at beina dine ikke er pene å se på, er det minste problemet til absolutt alle andre, og da gir det ikke helt mening at det skal være så stort for deg. 

Men setter man seg på bakbeina og syns synd i seg selv så er det bare å støtte skjønnhetsindustrien med mange 1000 kroner, for behandling som kanskje ikke utgjør forskjell i det hele tatt. Så svaret på spørsmålet ditt er enkelt, dra på slike hudpleieklinikker og betal i dyre dommer for whatever de tilbyr. Er ikke noe annet å gjøre. 

Oppføre seg sånn? 

Hva i pokker mener du?

Prøver du å få meg til å få dårlig samvittighet for at jeg har problemer med hvordan jeg ser ut? I tillegg til mye annet jeg sliter med. 

Hva vet du om hva slags andre utfordringer jeg har i livet? Jeg kan forsikre deg om at det er en del. Noe meget alvorlig og annet kan virke overfladisk. Men for MEG er dette reelle problemer. Og for MEG er dette hemmende. En av flere hemmede ting, men nå søkte jeg råd for akkurat dette. Så legg av deg den frekke tonen, og la heller vær å svare på innlegget mitt,  hvis det er den eneste måten du kan svare på. Det skader deg ikke å være mer vennlig enn det der! 🤬 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oppføre seg sånn? 

Hva i pokker mener du?

Prøver du å få meg til å få dårlig samvittighet for at jeg har problemer med hvordan jeg ser ut? I tillegg til mye annet jeg sliter med. 

Hva vet du om hva slags andre utfordringer jeg har i livet? Jeg kan forsikre deg om at det er en del. Noe meget alvorlig og annet kan virke overfladisk. Men for MEG er dette reelle problemer. Og for MEG er dette hemmende. En av flere hemmede ting, men nå søkte jeg råd for akkurat dette. Så legg av deg den frekke tonen, og la heller vær å svare på innlegget mitt,  hvis det er den eneste måten du kan svare på. Det skader deg ikke å være mer vennlig enn det der! 🤬 

Du har selv ansvar for egne følelser. Du kjefter på meg og kaller meg frekk, men jeg har tydeligvis "makt" til å få deg til å føle dårlig samvittighet? Er du virkelig seriøs? Hva med det første jeg skrev i tråden, var det også kjempe frekt? 

Jeg har ikke sagt noe om dine utfordringer i livet. Hvem som helst med vettet i behold klarer å forstå at satt i perspektiv så er det ikke et problem i det hele tatt at man har stygge bein. De aller fleste vil være enige i det. Dette er også en tankegang som kan hjelpe når man prøver å overkomme usikkerheter, men når man ikke er innstilt på å endre selvbildet og heller vil endre det som er galt (eller bare klage), da forstår jeg ikke helt meningen med tråden. 

Hvorfor søker du råd når det eneste alternativet er å fikse det? Da må du til hudpleier/kirurg/hudlege eller hvem nå enn det er som fikser dette. Skjønner at jeg traff en nerve men kanskje det kan få deg til å innse at det er noe du må fikse i hodet og ikke på kroppen. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære ts

Kan du legge ut bilde av beina dine, så er det lettere å forstå hva du er misfornøyd med?

Det var jeg som svarte deg litt lenger opp, og mente jeg hadde samme type bein og foreslå et par behandlinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...