Gå til innhold

Pakkeforløp kreft

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står veldig fint på papir om anbefalte frister i pakkeforløpet, men realiteten er helt annerledes. Jeg ble operert 29 dager etter endelig diagnose, i pakkeforløpet står 13 dager. Nå venter jeg på kjemoterapi som starter 9 uker etter operasjonen, anbefaling er 42 dager. Er det flere som har opplevd det? Den ventetiden tar knekken på meg 😔

Anonymkode: c7abc...425

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

det kommer jo helt ann på hvor lang tid det å oppdage det, hvilken type og andre forkotorer 

Anonymkode: fcd91...3b8

• Liker 1
Skrevet

Det vil være anbefalinger og så er det hvordan det best løses i praksis.

Feks kan det ha dukket opp mer prekære tilfeller som har skjøvet deg bakover i køen. Og så kan de ha sett noe, kommet frem til noe som gjør at videre behandling starter tidligere enn forventa.

Anonymkode: b7750...9f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det står veldig fint på papir om anbefalte frister i pakkeforløpet, men realiteten er helt annerledes. Jeg ble operert 29 dager etter endelig diagnose, i pakkeforløpet står 13 dager. Nå venter jeg på kjemoterapi som starter 9 uker etter operasjonen, anbefaling er 42 dager. Er det flere som har opplevd det? Den ventetiden tar knekken på meg 😔

Ventetid er forferdelig! Sånn blir det når politikerne og byråkratene er mer opptatt av fine ord og budsjett, enn å faktisk holde det de vedtar av rettigheter 😕

Anonymkode: f13c3...bb4

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å ta kontakt med forløpskoordinator? 9 uker høres veldig lenge ut, med mindre det er en grunn hos deg til det? 

De er nok hardt presset både på produksjonssiden og på poliklinikken, men 9 uker høres voldsomt ut. 

Anonymkode: f13c3...bb4

Skrevet

Årsak er at det er sommer, for få leger og alt for mange henvisninger. Sånn beskjed fikk jeg på poliklinikk. 
ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Årsak er at det er sommer, for få leger og alt for mange henvisninger. Sånn beskjed fikk jeg på poliklinikk. 
ts

Du er ikke alene, her tar det lang tid før et nært familiemedlem i det hele tatt får biopsi.. Veldig åpenbar og tydelig mistanke om kreft etter ct, prøver osv, men tar lang tid :( 

Anonymkode: ff851...816

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...