AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Har fått nye jobb ved IKEA ved Alnabru og må i den forbindelsen flytte til Oslo. Jeg ønsker å sykle til jobb, men ønsker ikke å bruke mer enn 30 min hver vei både på elsykkel og bane/buss. Skal kjøpe leilighet, men hvor vil du anbefale meg å se etter bolig? Anonymkode: d4913...60e
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli I Lørenskog er det i alle fall mye leiligheter. Har du barn? Partner? Hva er budsjettet ditt? Anonymkode: c3e9a...750 1
NakenPanda Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli (endret) Alna = Pakistanere husk dette hvis du vil bo nært. 30 min hver vei kan du egentlig bo hvor som helst, masse busser og gode veier til Alan fra både Øst og Vest. Kanskje Tveita da kjører du mot trafikken begge veier med buss/bil. Last ned ruter appen så kan du se hvilke muligheter diverse adresser har vs offentlig transport, Endret 14. juli av NakenPanda
AnonymBruker Skrevet 14. juli #4 Skrevet 14. juli Når du godtar såpass som en halvtime hver vei er det egentlig mye å ta av. Kan likevel nevne at det er en del ålreit ved Kalbakken og Nordtvet. Stort sett lavblokker og et og annet område med eneboliger. Høyst overkommelig gangavstand ned til et lokaltog som tar deg til Oslo S på 10 minutter blank. Sykkel til IKEA bør ta 10-12 minutter ned og litt mer hjem pga. oppoverbakker (som neppe gjør så mye med elsykkel), og brede fortau/gang- og sykkelveier stort sett hele veien hvis det betyr noe. Også ganske brukbare bussforbindelser ved behov. Anonymkode: eebbd...897 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Tveita, kanskje? Der har du også tbane til sentrum to ganger i kvarteret, som tar ca 15 min til sentrum, og gangavstand til marka. Anonymkode: 1b6fb...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Hvilket budsjett og har du barn eller planer om det? Hvis du kun er én voksen og ikke må ta hensyn til skolekretser m.m., ville jeg bodd på Lindeberg/Lindebergåsen. Trosterud er også greit og litt billigere. Se etter leilighet litt unna E6 for å slippe støy og asfaltstøv, vurder nærheten til t-bane for enkel adkomst til resten av byen. Det er ekstremt mye hyggeligere på den siden av E6 enn på selve Furuset og Alnabru. Tilgang på marka og badevann, mindre støy og litt mindre ghettopreg. Anonymkode: 285d0...df4 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli (Unngå forresten adressene som heter Lindeberglia). Anonymkode: 285d0...df4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli Her har du mange alternativ, det kommer an på budsjett og hva som ellers er viktig for deg. Trosterud, Lindeberg, Haugerud, Tveita, Skøyenåsen, Oppsal. Det går fint å komme seg til Ikea med buss/bane fra alle disse stedene også, med maks 30 min reisetid. Anonymkode: 6f887...2d8
AnonymBruker Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli Takk for svarene, vi er to godt voksne uten barn. Budsjettet er 9 mill. Ønsker et relativt "trygt" område. Anonymkode: d4913...60e
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli Med den prisen kan du jo bo veldig mange steder. Jeg har bodd i lavblokkene på Tveita, og trivdes veldig godt der. Veldrevet borettslag, som blant annet gjennomførte baderomsrenovering for noen år siden. Kort vei til senter og T-bane. Anonymkode: 224ae...bc5 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for svarene, vi er to godt voksne uten barn. Budsjettet er 9 mill. Ønsker et relativt "trygt" område. Anonymkode: d4913...60e Alle forslagene du har fått er bydeler og steder med høy innvandring, og med det følger gjerne litt gjenger og slikt, narkotika og utrygge områder der de henger og raner folk på kveldstid. Du skriver Ikea Alnabru, men det er vel Ikea Furuset det heter. Og dette er øst i byen, med alt som hører med. Anonymkode: c9fed...7b6 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Alle forslagene du har fått er bydeler og steder med høy innvandring, og med det følger gjerne litt gjenger og slikt, narkotika og utrygge områder der de henger og raner folk på kveldstid. Du skriver Ikea Alnabru, men det er vel Ikea Furuset det heter. Og dette er øst i byen, med alt som hører med. Anonymkode: c9fed...7b6 Jeg skriver med erfaring fra å bo på Tveita, Kalbakken, Ammerud og Høybråten, helt uten noen som helst skumle situasjoner som enslig, blond kvinne. Hvor, og hvor lenge, har du bodd på Østkanten? Anonymkode: 224ae...bc5 6 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli IKEA ligger nedenfor furuset ikke alna. Men ta en titt i google maps og lag reiserute fra ulike steder velg sykkel og se alternativet for kollektivt. Da vil du finne svaret ditt. Har syklet dit selv en gang så fult mulig å gjøre det. Svar om hvor du bør bo vil jo også være avhengig av om du har barn, kjøpe/leie og selvsagte budskjett. Anonymkode: 08fdc...418 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli Kjenner meg ikke helt igjen i mange av kommentarene her når det gjelder trygghet. Narkotika er det mye av i Oslo uavhengig av hvor du bosetter deg. Gjenger er også et problem men ikke noe jeg eller andre jeg kjenner som ikke er i krimminelle miljøer legger merke til. Raning på kveldstid har jeg aldri vært utsatt for og er heller ikke noe jeg har hørt er vanlig. Er ikke slik at Oslo er en farlig by og bo i for folk flest. Aldri følt meg utrygg i noen av Oslos såkalt "belastede" strøk. For 9 mil er du ganske fleks på hvor du vil bo. Anonymkode: b6e14...d51 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg skriver med erfaring fra å bo på Tveita, Kalbakken, Ammerud og Høybråten, helt uten noen som helst skumle situasjoner som enslig, blond kvinne. Hvor, og hvor lenge, har du bodd på Østkanten? Anonymkode: 224ae...bc5 Det var fire politibiler, søkshunder og politifolk utenfor her for et par uker siden. Jeg har bodd på østkanten i to omganger, totalt 28 år.... Anonymkode: c9fed...7b6
AnonymBruker Skrevet 14. juli #16 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Takk for svarene, vi er to godt voksne uten barn. Budsjettet er 9 mill. Ønsker et relativt "trygt" område. Anonymkode: d4913...60e Høybråten er et populært område men jeg synes personlig det er litt kronglete i forhold til kollektivtrafikken. Mange ressurssterke barnefamilier i dette området. Tveita ligger greit til og har både leiligheter og rekkehus, rolig område stort kjøpesenter og t-bane i tillegg til flere bussruter. Bydel Østensjø ligger litt lengre unna men synes både Golia, Oppsal og Ulsrud er flotte områder med fine hus og rekkehus i nærhetenav østmarka. Dyrere en tveita og andre områder nærmere IKEA. Er fine hus og rekkehus ved østmarka på Haugerud og hellerudtoppen. Er også flere alternativer langs hele linje 2 ellingsrudåsen (t-bane linje) men høy innvandrings andel i disse områdene. Er også leiligheter langs med Østmarka da jeg ikke vet hva rekkehusene ligger på om dagen. Anonymkode: 08fdc...418 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det var fire politibiler, søkshunder og politifolk utenfor her for et par uker siden. Jeg har bodd på østkanten i to omganger, totalt 28 år.... Anonymkode: c9fed...7b6 Så bra! Siden du har blitt i 28 år, så er det neppe spesielt ille eller skummelt for deg personlig. Politiaksjoner kan man få over hele byen, tro det eller ei. Anonymkode: 224ae...bc5 5 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Høybråten er et populært område men jeg synes personlig det er litt kronglete i forhold til kollektivtrafikken. Mange ressurssterke barnefamilier i dette området. Tveita ligger greit til og har både leiligheter og rekkehus, rolig område stort kjøpesenter og t-bane i tillegg til flere bussruter. Bydel Østensjø ligger litt lengre unna men synes både Golia, Oppsal og Ulsrud er flotte områder med fine hus og rekkehus i nærhetenav østmarka. Dyrere en tveita og andre områder nærmere IKEA. Er fine hus og rekkehus ved østmarka på Haugerud og hellerudtoppen. Er også flere alternativer langs hele linje 2 ellingsrudåsen (t-bane linje) men høy innvandrings andel i disse områdene. Er også leiligheter langs med Østmarka da jeg ikke vet hva rekkehusene ligger på om dagen. Anonymkode: 08fdc...418 Høybråten er bra, men kun fra kirken og til Lørenskog. Området mot Haugenstua og Furuset bør man holde seg unna. Anonymkode: 5a022...bda 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #19 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så bra! Siden du har blitt i 28 år, så er det neppe spesielt ille eller skummelt for deg personlig. Politiaksjoner kan man få over hele byen, tro det eller ei. Anonymkode: 224ae...bc5 Å, det kan man nok. Men du benekter vel ikke den leie tendensen til at østkanten er ganske mye hardere rammet enn vestkanten? Anonymkode: c9fed...7b6
AnonymBruker Skrevet 14. juli #20 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Å, det kan man nok. Men du benekter vel ikke den leie tendensen til at østkanten er ganske mye hardere rammet enn vestkanten? Anonymkode: c9fed...7b6 Jeg er også blond norsk kvinne, har bodd på furuset i snart fem år. Har aldri opplevd eller sett noe skummelt her oppe, men i sentrum og på majorstuen har jeg sett både raning, overfall og knivstikking. Her er det for det meste barnefamilier og veldig rolig (så lenge man ikke bor helt oppå e6), og man er nærme turområder. Også tar toget fra grorud bare drøyt ti min inn til sentrum. Det tar nøyaktig like lang tid for meg å komme meg til sentrum som for kollegaer og venner som bor på sagene eller majorstua. Men jeg slipper en stappfull trikk og sitter godt på toget i stedet for. Anonymkode: 86aab...f04 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå