Gå til innhold

Er det egentlig vanlig at menn liker ekstremt store damer?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det er IKKE vanlig at menn liker svært overvektige damer, i utgangspunktet.  Selvsagt kan noen menn bli glad i damer med BMI på både 30 og 40, men det hører nok til unntakene. Sterk overvekt setter til dels store begrensninger på aktiviteter, yrkesdeltakelse osv. Og også karrieremuligheter.  Bare se på et passende utvalg samfunns- og næringslivstopper av begge kjønn. Dere vil fort finne at de fleste mennene er høye og slanke, og mange av damene likeså. Presentable, rett og slett. (Erna Solberg og Trine Skei Grande er unntak som bekrefter regelen)

Og jeg skal vedde på at overvekt er mer utbredt blant damer på uføretrygd/ sosialhjelp enn blant kvinnelige siviløkonomer....

Overvekt er med andre ord ikke særlig attraktivt,  og i noen tilfeller rett og slett et rødt flagg.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Neida. Selvfølgelig for helsen. Men jeg skjønner ikke at når man faktisk har et reelt valg, en påvirkningskraft (i motsetning til høyde, rase, funksjonshemming eller annet man ikke har kontroll over) og i tillegg blir behandlet dårlig pga noe man kan gjøre noe med, at det ikke blir lagt inn alle aksjer her. 

Men selvfølgelig, det forsvarer ikke hets. Tror bare at å prøve å fikse omverdenen (som aldri vil endre seg - utallige kroppsbevegelser har prøvd) er en tapt kamp. Men fedmen din er ikke det ❤️ Aldri. 

Anonymkode: 74f71...d52

Hvorfor er det viktig å fokusere på å være så tiltrekkende som mulig for så mange som mulig? 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du virker sykt toxic. Slå opp hva en hersketeknikk er, så vil du se at det er DU som driver med det. 

Anonymkode: 7555a...a16

På hvilken måte virker jeg toxic?

Det må du gjerne begrunne...

Om du mener jeg bruker hersketeknikker så ønsker jeg at du adresserer nøyaktig hva det er som gjør at du mener det. 

Hva er det jeg skriver som gir deg det inntrykket?

Om du ikke kan begrunne påstandene dine så ser jeg på dem som argumentløse. 

Anonymkode: 7833a...d4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Menn liker fysisk attraktive jenter. De er det svært få som kan få. Derfor tilpasser menn seg hva de kan forvente og justerer sine preferanser deretter. Akkurat som kvinner. Derfor har svært uattraktive folk også livsledsagere - fordi det er folk der ute som ikke kan få noe bedre. 

Sånn sett er det sannhet i floskelen om at det er noen der ute for alle.

Anonymkode: afdc9...8e3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Menn liker fysisk attraktive jenter. De er det svært få som kan få. Derfor tilpasser menn seg hva de kan forvente og justerer sine preferanser deretter. Akkurat som kvinner. Derfor har svært uattraktive folk også livsledsagere - fordi det er folk der ute som ikke kan få noe bedre. 

Eller kanskje du eller andre ikke har definisjonsmakten på hva de finner fysisk attraktivt? Har du tenkt på det? 

Anonymkode: 935f8...bbf

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Hvordan leser du det da?

Jeg må jobbe med meg selv, fordi jeg argumenterer mot TS sitt innlegg på en debattside? Det er veldig kjent at selv om de fleste synes unge, trente mennesker er vakre, er ikke det det samme som at alle synes de er de mest attraktive. Vi ser at de fleste har partnere som er omtrent like attraktive som dem selv.

Mitt poeng er at ikke alle er ute kun for å sjekke/bli sjekket opp. Og at vi er nødt til å jobbe med egne fordommer i stedet for å diktere hvem som bør holde seg hjemme. 

Nei, du må jobbe med deg selv når du ikke tåler å lese slike innlegg uten å bli stygg. Har du glemt at det var du som skrev dette først til TS? Jeg tolker det som at TS ikke hadde likt å være så stor som den ene damen på stranda, og det er hun heller ikke alene om. Jeg har mange venninner som dropper å gå på stranda fordi de ikke føler seg fine nok, dette uavhengig av BMI. Og som overvektig selv, så følger jeg meg egentlig ganske modig som har såpass godt selvbilde, for det er ikke mange av oss på stranda. Du tenker vel at ved å straffe TS for disse vanlige tankegangene, så blir vi kvitt kroppshysteriet. Men det tror jeg er helt feil vei å gå. Vi må anerkjenne at disse tankene er rundt oss, ikke tro at å tie dem ihjel er oppskriften.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

La oss være litt ærlige. Vil påstå at de fleste legger merke til et menneske som er veldig overvektig på stranden. Man behøver ikke å sitte å måle å lete for å legge merke til det. Synes ts får mye pes her. De fleste er litt selvbevisste når de skal på stranden, og de fleste legger også merke til folk som skiller seg ut fra gjennomsnittet. Det er en normal observasjon. Samtidig er det et faktum at man sjeldent blir ekstremt overvektig uten å innta mer enn man forbruker. Ts sa ikke noe negativt, annet enn at hun så noen ekstremt overvektige som fikk mye oppmerksomhet. Tenker flere enn ts la merke til det, uten at de av den grunn tror de er perfekte selv. Jeg kjenner faktisk ikke et eneste kvinnemenneske som tror hun er perfekt, uansett vekt. 

Anonymkode: 8757d...91f

For et vanvittig uintelligent innlegg! :) TS og du har er negativ syn på overvektige! Det lyser lang vei! Og når du nå begynner å mase om kalorier inn og ut osv, så klarer du dessverre ikke skjule dir syke hat mot overvektige og har tydeligvis null peiling på mennesker og psykologi. Gratulerer 🎉🎉🥳

Anonymkode: 5b2ea...7fd

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ofte bedre humør på de som er litt mere avslappet her i livet😊 

Anonymkode: 7f131...f3d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Resignert skrev (13 minutter siden):

Nei, det er IKKE vanlig at menn liker svært overvektige damer, i utgangspunktet.  Selvsagt kan noen menn bli glad i damer med BMI på både 30 og 40, men det hører nok til unntakene. Sterk overvekt setter til dels store begrensninger på aktiviteter, yrkesdeltakelse osv. Og også karrieremuligheter.  Bare se på et passende utvalg samfunns- og næringslivstopper av begge kjønn. Dere vil fort finne at de fleste mennene er høye og slanke, og mange av damene likeså. Presentable, rett og slett. (Erna Solberg og Trine Skei Grande er unntak som bekrefter regelen)

Og jeg skal vedde på at overvekt er mer utbredt blant damer på uføretrygd/ sosialhjelp enn blant kvinnelige siviløkonomer....

Overvekt er med andre ord ikke særlig attraktivt,  og i noen tilfeller rett og slett et rødt flagg.

Det siste der har du nok rett i, men det betyr ikke at sivøk-damene er så sunne heller. Det er nesten litt trist å se at så mange av dem er så homogene som de er. Har lignende utdanning, og sett hvordan disse tilpasser seg hverandre opp gjennom studiet. Mange har det ikke godt med seg selv. Det er et like stort rødt flagg som å ikke fikse livet når man allerede er står på siden av samfunnet. 

Og så tror jeg du tar feil angående overvekt og attraktivitet. Mange kler faktisk bedre å være litt overvektige enn i nedre sjikt av normalvektig. Det er vel noen studier som har indikert at det er sunnere også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

På hvilken måte virker jeg toxic?

Det må du gjerne begrunne...

Om du mener jeg bruker hersketeknikker så ønsker jeg at du adresserer nøyaktig hva det er som gjør at du mener det. 

Hva er det jeg skriver som gir deg det inntrykket?

Om du ikke kan begrunne påstandene dine så ser jeg på dem som argumentløse. 

Anonymkode: 7833a...d4d

At du ser på påstandende mine som argumentløse, tar jeg med knusende ro. Du forsøker å flytte fokuset vekk fra saken i tråden til debatten om debatten. Ikke interessert. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg tror ikke folk flest er så overfladiske som du tror. Jeg tror mange er det i ungdommen og blir sammen med hun/han pene og finner ut at et forhold er veldig kjedelig om man ikke passer sammen på andre måter enn at man synes den andre er pen. Det er selvsagt mange som streber etter en fasade, med pen partner, penger, pene bilder på SoMe og pene, flinke barn, men jeg tror de fleste tenker at de som prøver hardest å fremstå feilfrie, er kjedelige. 

Voksne menn liker ikke jenter, men voksne kvinner. Jeg synes ikke noen burde ta til takke med det de kan få, men enten jobbe med seg selv til de kan tiltrekke seg partneren de ønsker, eller være singel. Mange i dag må spesielt jobbe med sosiale egenskaper. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eh, nei. De fleste kvinner senker ikke standarden sin, og bra er det. Tvert imot burde mange øke den. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har en normalvektig kropp, men synes ikke det er så topp å sprade rundt på stranden, og mine to venninner som jeg var sammen med som er 5 til 10 kg tyngre enn meg, dekket seg til med handduk bare de skulle gå ned til vannet.

Disse to damene gjorde ikke det, og det mener jeg er flott.

Ts

Anonymkode: f9baa...0cb

Ts. Dette sier mest om deg og dine venninner og det er noe veldig trist med det. 
Du spør om menn virkelig kan tenne på kvinner med overvekt, jeg har ikke tenkt å svare på det men jeg kan si at generelt handler sex om nytelse, glede og tilstedeværelse.

Hvis du ikke klarer å nyte sola, stranda og vannet fordi du er så selvbevisst (opptatt) at du ikke ser disse tingene, men ser heller dine egne valker du mener håndduker bør dekke: kan dette lett overføres til seksualiteten du ikke klarer hengi deg til fordi du blir så fiksert på deg selv og din egen skam at du ikke klarer å nyte

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Donnas skrev (13 minutter siden):

Nei, du må jobbe med deg selv når du ikke tåler å lese slike innlegg uten å bli stygg. Har du glemt at det var du som skrev dette først til TS? Jeg tolker det som at TS ikke hadde likt å være så stor som den ene damen på stranda, og det er hun heller ikke alene om. Jeg har mange venninner som dropper å gå på stranda fordi de ikke føler seg fine nok, dette uavhengig av BMI. Og som overvektig selv, så følger jeg meg egentlig ganske modig som har såpass godt selvbilde, for det er ikke mange av oss på stranda. Du tenker vel at ved å straffe TS for disse vanlige tankegangene, så blir vi kvitt kroppshysteriet. Men det tror jeg er helt feil vei å gå. Vi må anerkjenne at disse tankene er rundt oss, ikke tro at å tie dem ihjel er oppskriften.

Kan du peke på hvor jeg ble stygg? Jeg har heller aldri straffet TS ved å argumentere for min mening. Det er poenget med en debatt å diskutere. Det kan virke som at en del av de som sier "det må da være lov å si at noen er feit" ikke selv ønsker tilbakemelding fra de som mener "det må da være mulig å ikke kommentere andres kropp hele tiden" 

• Liker 1
Skrevet
Donnas skrev (11 minutter siden):

Det siste der har du nok rett i, men det betyr ikke at sivøk-damene er så sunne heller. Det er nesten litt trist å se at så mange av dem er så homogene som de er. Har lignende utdanning, og sett hvordan disse tilpasser seg hverandre opp gjennom studiet. Mange har det ikke godt med seg selv. Det er et like stort rødt flagg som å ikke fikse livet når man allerede er står på siden av samfunnet. 

Og så tror jeg du tar feil angående overvekt og attraktivitet. Mange kler faktisk bedre å være litt overvektige enn i nedre sjikt av normalvektig. Det er vel noen studier som har indikert at det er sunnere også. 

Helt enig i det med litt overvektig, men denne tråden startet med et spørsmål om svært overvektige damer. Jeg vil anta at min personlige preferanse ligger på damer fra 25-30 i BMI,  men den rent fysiske attraktiviteten handler jo ofte mer om hvordan kiloene er fordelt, og hva de består av. Vil og tro at lett "overvekt" kan være helsemessig gunstig i forhold til noen sykdommer/ plager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Ts. Dette sier mest om deg og dine venninner og det er noe veldig trist med det. 
Du spør om menn virkelig kan tenne på kvinner med overvekt, jeg har ikke tenkt å svare på det men jeg kan si at generelt handler sex om nytelse, glede og tilstedeværelse.

Hvis du ikke klarer å nyte sola, stranda og vannet fordi du er så selvbevisst (opptatt) at du ikke ser disse tingene, men ser heller dine egne valker du mener håndduker bør dekke: kan dette lett overføres til seksualiteten du ikke klarer hengi deg til fordi du blir så fiksert på deg selv og din egen skam at du ikke klarer å nyte

Hva sier det om TS og disse venninnene, mener du? At de er normale, og et produkt av et kroppsfiksert samfunn? Nei, dette sier enormt mye om deg! Du virker jo så krenka nå, at du spammer tråden med påstander du ikke har grunnlag for å vite noe om! Sliter du også med ditt seksuelle selvbilde, siden dette er noe du tror andre også gjør sånn helt uten videre? Det er trist at du forsøker å shame TS. Hva har hun sagt galt? At to av hennes venninner forsøkte å skjule magen sin? Ja, dette er helt normalt, og jeg har gjort det selv. Men tro meg, jeg nyter sex, og får ofte høre at jeg digg i senga fordi det virker som jeg har et avslappet forhold til egen kropp. Og det har jeg - i senga, men på stranda har jeg ikke alltid. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Kan du peke på hvor jeg ble stygg? Jeg har heller aldri straffet TS ved å argumentere for min mening. Det er poenget med en debatt å diskutere. Det kan virke som at en del av de som sier "det må da være lov å si at noen er feit" ikke selv ønsker tilbakemelding fra de som mener "det må da være mulig å ikke kommentere andres kropp hele tiden" 

Så dum er du ikke... I så fall har du vært for lenge på KG

• Liker 2
Skrevet
Donnas skrev (1 minutt siden):

Så dum er du ikke... I så fall har du vært for lenge på KG

Jeg har vært her lenge nok til å se når noen er tomme for argumenter 👆🏻

Skrevet
Helene1982 skrev (12 minutter siden):

Jeg har vært her lenge nok til å se når noen er tomme for argumenter 👆🏻

Hah! Det var jo mitt poeng. Når du først er stygg og ikke tåler at det blir påpekt, for så å prøve og dreie diskusjonen over på diskusjonsformen, da er det du som er tom for argumenter. Fortsett gjerne å diskuter saken, så er jeg med, jeg. 

• Nyttig 3
Skrevet
Donnas skrev (3 minutter siden):

Hah! Det var jo mitt poeng. Når du først er stygg og ikke tåler at det blir påpekt, for så å prøve og dreie diskusjonen over på diskusjonsformen, da er det du som er tom for argumenter. Fortsett gjerne å diskuter saken, så er jeg med, jeg. 

Det eneste jeg har spurt om er sitater på hva jeg har sagt som er stygt? Men jeg vil mye heller diskutere sak: Hva mener du er gode tiltak for at flere kan kose seg på stranden en varm sommerdag? Og tenker du at stranden er en god arena for sjekking? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...