AnonymBruker Skrevet 14. juli #1 Skrevet 14. juli Er liksom litt overraska over st man i det hele tatt kan kalle noen avleggs. Man blir eldre, pensjonerer seg og beholder da sin personlighet og verdi Anonymkode: f87b6...48a
AnonymBruker Skrevet 14. juli #2 Skrevet 14. juli Har aldri hørt om. Er ca 50. Og føler meg på ingen måte avleggs. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 37775...85e 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #3 Skrevet 14. juli Avleggs i jobbsammenheng eller hva? Er 41, og alle de i 20- og 30- årene kommer til meg med spørsmål hele tiden. Så føler meg på ingen måte avleggs. Anonymkode: 3b8e3...06e 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli #5 Skrevet 14. juli Er 58, og føler meg ikke avleggs. Følger med i tiden. Må innrømme at jeg noen ganger kan være litt dum om pc, mobil eller smart-tv streiker 😄. Men min mann på 60 har full kontroll. Anonymkode: 104a8...47d
AnonymBruker Skrevet 14. juli #6 Skrevet 14. juli Er 43 og føler meg litt avleggs men kunne ikke brydd meg mindre. Får fortsatt oppmerksomhet av menn som er eldre enn meg, kanskje ikke så mye av de yngre. Har kjæreste så det spiller uansett ingen rolle. Er lei av å holde tritt med moter og trender så det gidder jeg ikke. Er blitt mer sær, finner meg ikke i tull og liker bedre mitt eget selskap. Føles deilig å være avleggs! 😁 Anonymkode: 574df...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #7 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er 43 og føler meg litt avleggs men kunne ikke brydd meg mindre. Får fortsatt oppmerksomhet av menn som er eldre enn meg, kanskje ikke så mye av de yngre. Har kjæreste så det spiller uansett ingen rolle. Er lei av å holde tritt med moter og trender så det gidder jeg ikke. Er blitt mer sær, finner meg ikke i tull og liker bedre mitt eget selskap. Føles deilig å være avleggs! 😁 Anonymkode: 574df...2e2 Hva legger du i "sær"? Mener du som i det klassiske uttrykket "satt" ? Føler at Dr i 20 årene han være mer sta og intense enn de over 40 Anonymkode: f87b6...48a
AnonymBruker Skrevet 14. juli #8 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Er 43 og føler meg litt avleggs men kunne ikke brydd meg mindre. Får fortsatt oppmerksomhet av menn som er eldre enn meg, kanskje ikke så mye av de yngre. Har kjæreste så det spiller uansett ingen rolle. Er lei av å holde tritt med moter og trender så det gidder jeg ikke. Er blitt mer sær, finner meg ikke i tull og liker bedre mitt eget selskap. Føles deilig å være avleggs! 😁 Anonymkode: 574df...2e2 Helt enig! Man er voksen og har prøvd såpass i livet at man vet hva man gidder å bruke tid på og ikke. Det kan oppleves sært men det føles riktig for oss voksne. Snart er vel alt over 20 "avleggs". Fordi "ungdommens overmot"tar over. Unge som tror at de vet alt og kan alt når de er 25 og at all livserfaring vi som er over den alder sitter med er unyttig. Tenk om igjen! Anonymkode: cfde7...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli Avleggs? Har aldri hatt mer autoritet og pondus i arbeidslivet enn nå. I tillegg er festene langt bedre, da gjestene kommer med lekre kanapéer og årgangsvin, fremfor å hølje nedpå med cider og spy i hjørnene. Anonymkode: 4b7af...c6d 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli #11 Skrevet 14. juli Merkelig påstand at vi over 40 selv føler oss avleggs. Jeg er 45 og føler meg overhodet ikke avleggs. Anonymkode: bc0eb...154 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #12 Skrevet 14. juli Følte å begynte å leve igjen etter fylte 40. Barna er store, bedre økonomi, mer pondus i jobb sammenheng. Mer fokus på mat, helse, familie, venner, mer tid til seg selv Så selvom interessen for party og alkohol er forbi så føler meg ikke avleggs Anonymkode: 73fed...ca5 1
Perine Skrevet 14. juli #13 Skrevet 14. juli (endret) Jeg tenker ikke på meg selv som avleggs, men noen yngre kan kanskje vurdere at noen av mine meninger eller måter jeg gjør ting på er avleggs? Kanskje de sier det samme om noen av tingene jeg eier. Jeg synes ikke at ordet "avleggs" passer om mennesker. Det må være noe de mener, har eller gjør, som kan være avleggs. Noen bruker kanskje de samme klærne som var topp mote i 1970, da kan jo klærne være avleggs. Eller noe sånt. Jeg tror det riktige ordet for det vi diskuterer, kan være "gammel" eller"gammeldags" ? Endret 14. juli av Perine 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #14 Skrevet 14. juli Jeg er 50+ og mer oppdatert på mye, sammenlignet med mitt barn som er i 20-årene. Er på ingen måte avleggs. Henger til og med på de ulike nye ordene som barn og unge bruker. Til og med oppdatert på praten i disse AI-genererte videoene som spyr ut hatpropaganda før ungene fanget det opp via Supernytt. Hvorfor? Fordi jeg leser nyheter på nett. Både norske og utenlandske. Er også den på jobb som har mest peiling på all software vi bruker, og underviser andre i det. Anonymkode: 0045b...e1f
AnonymBruker Skrevet 14. juli #15 Skrevet 14. juli Jeg er i 20-årene og føler meg allerede avleggs. Jeg vil bli tenåring igjen. Anonymkode: 10cd0...8ff 2
Rotemor Skrevet 14. juli #16 Skrevet 14. juli Nei, folk blir ikke avleggs. De fleste blir klokere med årene. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli Jeg er rundt 50 og føler meg på ingen måte avleggs. Skjønner ikke hvor dette kommer fra. På arbeidsplassen søker de yngre støtte og hjelp hos oss som er eldre og mer erfarne. Men eldre kan også få råd og hjelp fra de yngste, vi støtter hverandre. Synes et arbeidsmiljø hvor alle aldersgrupper er representert er det aller beste, og når tanker om alder viskes ut i et arbeidsmiljø så vet man at det fungerer optimalt. Utrolig viktig å være åpen uten fordommer. Føler meg generelt klokere og tryggere i livet nå enn tidligere. Dette selvfølgelig pga erfaring, men også fordi jeg er bevisst på å ikke kategorisere andre mennesker men prøve å finne ut hvem de er. Personlig er jeg opptatt av å holde meg oppdatert på teknologi og generelt ellers også. Det at jeg var ung på 90 og tidlig 2000 tallet uten smarttelefoner , podcaster mm gjør at jeg kanskje setter ekstra stor pris på det nå. Synes det er helt fantastisk med tilgang på så mye informasjon og elsker å sette meg inn i nye tema. Generelt i livet er det å bli eldre veldig fint. Litt trist at barna blir voksne og flytter ut, men det gir oss også mulighet til å oppleve mer og det er en god følelse å ha oppdratt de til flotte og selvstendige mennesker. Økonomien har naturlig nok aldri vært bedre og vi har mulighet til å reise og oppleve masse kjekt. I tillegg begynner de fleste vennene våre å få voksne barn som flytter ut og vi kan finne på flere ting sammen uten å ta hensyn til ungene. Hvis jeg sammenligner meg selv med barna mine som er i begynnelsen av 20 årene, så har vi mye felles verdier og meninger. Vi er egentlig ganske like og koser oss masse sammen. Men vi som er eldst har naturlig nok et annet overblikk og perspektiv på livet enn barna våre. Vi vet at en kjærlighetssorg går over etter hvert og at ting ikke er nødvendigvis er så farlig. På en annen side er de mye mer bevisste på karriere, økonomi og utdanning enn vi var på deres alder. Det var nok en del enklere å komme seg inn i arbeidslivet når vi var unge. Fikk selv ganske høye stillinger i ung alder som jeg nok måtte hatt en master for i dag. Når det er sagt så synes jeg det går litt inflasjon i presset om å ta en master, og skulle ønske det generelt var litt enklere for de unge å komme seg inn i arbeidslivet. Anonymkode: 6b43d...631
AnonymBruker Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Er liksom litt overraska over st man i det hele tatt kan kalle noen avleggs. Man blir eldre, pensjonerer seg og beholder da sin personlighet og verdi Anonymkode: f87b6...48a Jeg er 46, men føler meg absolutt ikke avleggs. Middelaldrene derimot, er vel det vi kalles og er. Uansett, føler meg fortsatt som 25 til sinns 🙃 Anonymkode: 37e6b...93d 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #19 Skrevet 14. juli Snart 50, og føler meg på ingen måte avleggs. Trener og tar vare på meg selv, har fortsatt draget. Bedre å være 50 enn 20, syns jeg Anonymkode: a1890...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli #20 Skrevet 15. juli Er 45 selv og regner overhode ikke voksne i arbeidslivet som avlegges. Har mer i mot de under 30 som tror de er verdensmestere etter et par år som voksne, både i arbeidslivet og livet generelt. Tenker da på de som er besserwissere og selv tror de kan alt. Anonymkode: 1c96c...bfd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå