Anede Skrevet 22. november 2002 #1 Skrevet 22. november 2002 Håper noen kan svare meg på dette! Er det frekt å skrive at " Ønskeliste ligger ute hos Tilbords" eller noe sånt?? Klem
Gjest Lea Skrevet 22. november 2002 #2 Skrevet 22. november 2002 Tvert i mot! Det er vanskelig å vite hva man skal kjøpe til et brudepar. Dette sparer gjestene for mye tid og hodebry. Lag gjerne en ønskeliste som dere legger ut på nettet og oppgi adressen også.
Gjest Anonymous Skrevet 22. november 2002 #3 Skrevet 22. november 2002 Følte også at det var litt frekt å skrive det, så det vi gjorde var å sørge for å få formidlet det gjennom forlovere og familiene på begge sider - så da tror jeg de fleste fikk med seg at det lå en liste i en butikk. Fikk mye av tingene på denne listen, + masse fine, kreative gaver som folk hadde funnet på selv.
zala Skrevet 22. november 2002 #4 Skrevet 22. november 2002 Det er absolutt ikke frekt. Folk flest synes det er fint å vite hva brudeparet ønsker seg, så er de sikker på at de gir noe som faller i smak.
Gjest Madden Skrevet 22. november 2002 #5 Skrevet 22. november 2002 Vi synes det virker litt påtrengende...derfor sørger vi for å "sladre" litt ekstra til våre mødre om hvor ønskelisten ligger..da blir det nok spredd utover det ganske land tenker jeg! Nei, helt ærlig så legger vi ut ønskeliste hos glassvaremagasin som landsdekkende registreringssystem og ute på nettet. Det ser ut til å funke bra det! :D
Gjest Hannah Skrevet 22. november 2002 #6 Skrevet 22. november 2002 Det er kjempe greit og legge ved listen i innbydelsen MEN det er dessverre ikke beregnet for aa vaere hoflig (selv ikke i disse tider). Det som de andre nevner om og la ordet gaa via forlovere og foreldre er nok det som er skikk og bruk. Tror ikke jeg hadde likt og faa en invitasjon hvor det staar hvor onske listen ligger. Man skal jo helst ikke "presse" gjestene til aa kjope gave - det er noe man gjor fordi man har lyst. Haaper det hjalp
Karoline Skrevet 22. november 2002 #7 Skrevet 22. november 2002 Vi la ønskelista hos foreldre og et par venninner - men ingen har spurt etter den, så jeg lurer på hva vi får...
monja Skrevet 23. november 2002 #8 Skrevet 23. november 2002 Våre mødre skal få fungere som "ønskeliste formidlere" da vi følte det litt påtrengende å ha med dette i invitasjonen.....Men det er mange muligheter og jeg vet egentlig ikke om noe er mer "riktig" enn andre?
zala Skrevet 23. november 2002 #9 Skrevet 23. november 2002 Det går jo an å lage en hjemmeside med informasjon om bryllupet, inkludert ønskeliste på internett og henvise til denne siden i inbydelsen.
Furstina Skrevet 23. november 2002 #10 Skrevet 23. november 2002 Jag är lite osäker om det är stöttande att få reda på var önsklistan ligger eller ej. Personligen tycker jag inte att det spelar någon roll. Brudparet som ska gifta sig kommer önska sig en massa saker, det är alltid trevligt att få ge bort något man vet är önskat. En önsklista hos föräldrarna är bra. Ett annat tips, som zala också påpekar är att göra en hemsida kring bröllopet. Vi gjorde det, förklarade lite om VARFÖR vi valde att gifta oss som vi gjorde (borgerligt och litet), VAR bröllopet var någonstanns och hur man hittade dit. Vi hade även en liten önskelista med på sidan, samt en "senaste info" så våra mödrar och andra kunde kolla hurdet gick med planeringen. Hemsidan hade vi med i både inbjudan och tackkorten. Den har även uppdaterats med bilder efteråt för de som var där och de som inte var där.
Cilla Skrevet 23. november 2002 #11 Skrevet 23. november 2002 Det går jo an å lage en hjemmeside med informasjon om bryllupet, inkludert ønskeliste på internett og henvise til denne siden i inbydelsen. Slik gjorde vi det også. Nederst på invitasjonen sto navn, adresse og telefonnummer og under der adressen til hjemmesiden. Fikk mange fine tibakemeldinger på den. Oluss at de som spurte fikk vite at vi hadde lagt ut på Til Bords
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #12 Skrevet 25. november 2002 en invitasjon skal være kun en invitasjon brudeparret skal jo ikke "forvente" å få gave.. det å neven gave/ønskeliset ol på noe som har noe med invitasjonen å gjøre vitner om veldig dårlig dannelse alle evt gaveønsker (for de gjester som frivillig velger å gi en gave!!!) skal spres gjennom andre veier.. oftest gjennom brudeparrets foreldre
Gjest Anonymous Skrevet 25. november 2002 #13 Skrevet 25. november 2002 Vi syntes at det var litt upassende å skrive hvor ønskelistene lå henne, men vi informerte våre foreldre om hvor de lå slik at de som ønsket kunne ta kontakt med dem. Venner spurte ellers oss og det var helt greit det. Må innrømme at jeg personlig reagerer litt negativt og finner at det er litt pressende når man skriver hvor man har ønskelisten. Lykke til med bryllupet da
Imax Skrevet 25. november 2002 #14 Skrevet 25. november 2002 Dropp ønskelisten i invitasjonen, sørg heller for at moren/forloveren din osv snakker om det til familie og venner. Nettside er jo også greit å ha, er det ikke en sånn sak her inne på sidene hvor man enkelt kan legge inn slik info hvis du ikke kan lage hjemmeside selv?
Augustbrud02 Skrevet 26. november 2002 #15 Skrevet 26. november 2002 Ja, jeg synes det er frekt å nevne en ønskeliste i en innvitasjon. Da er det bedre å gi ut denen informasjonen til forlovere og foreldre som igjen kan bringe beskjedene videre. Vi hadd en egen ønskeliste + ønskeliste hos Glasmagasinet og vi fikk massevis av de tingene, selvom ikke ønskelisten var nevnt i innbydelsen.
Gjest care Skrevet 26. november 2002 #16 Skrevet 26. november 2002 en invitasjon skal være kun en invitasjon brudeparret skal jo ikke "forvente" å få gave.. det å neven gave/ønskeliset ol på noe som har noe med invitasjonen å gjøre vitner om veldig dårlig dannelse alle evt gaveønsker (for de gjester som frivillig velger å gi en gave!!!) skal spres gjennom andre veier.. oftest gjennom brudeparrets foreldre Må si jeg hadde fått avsmak, hvis jeg hadde fått gavelisten med invitasjonen. Kan forøvrig nevne at da en av mine venninner skulle gifte seg fikk jeg nesten sjokk, da jeg så gavelisten. Det var bare kjempedyre gaveønsker!!! Jeg tror at mange bør tenke seg to ganger om når de lager en gaveliste eller hvordan de sender den ut - og til slutt hvem de utleverer den til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå