Laini Skrevet 22. mars 2006 #1 Skrevet 22. mars 2006 Ja, kom plutselig til å tenke på hvor i all verden man plasserer toastmasteren? Vi skal ha hestesko, og lurer på om han bør sitte like i nærheten av oss eller på en av endene.. Hvor plasserer dere h*n?
Boogie Skrevet 22. mars 2006 #2 Skrevet 22. mars 2006 Jeg har selv vært toastmaster i et bryllup. I forkant av den ærefulle jobben, så leste jeg en håndbok for toastmastere!! Der sto det at det er lurest å sette h*n på den siden hvor kjøkkenet er, da h*n skal ha kontakt med kjøkkenpersonalet. Også burde h*n sitte fra midten og til ytterste stol på denne raden! Dette for at alle skal kunne se h*n. Håper det hjalp litt!!
Trampe Skrevet 22. mars 2006 #3 Skrevet 22. mars 2006 Vår sitter helt i enden tror jeg. Da ser alle han, han har kort vei til kjøkkenet og generelt stor bevegelsesfrihet i forhold til hva han ville hatt hvis han satt midt i.
Netten Skrevet 23. mars 2006 #4 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer litt på en ting.... - er det vanlig at toastmaster spiser sammen med gjestene? Hvis det er en man ikke kjenner noe særlig, som er "innleid"? Vår toastmaster skal også stå for musikken, så det kan jo bli litt stress for han å spise litt, spille litt og snakke litt.....sånn om hverandre.... Men på den andre siden så er det jo litt rart hvis han bare sitter der mens vi spiser.....hmmm...... Noen synspunkt?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #5 Skrevet 23. mars 2006 Jeg har selv vært toastmaster i et bryllup. I forkant av den ærefulle jobben, så leste jeg en håndbok for toastmastere!! Der sto det at det er lurest å sette h*n på den siden hvor kjøkkenet er, da h*n skal ha kontakt med kjøkkenpersonalet. Også burde h*n sitte fra midten og til ytterste stol på denne raden! Dette for at alle skal kunne se h*n. Håper det hjalp litt!! ← Sånn satt toastmasteren bryllupet til broren min også..
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #6 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer litt på en ting.... - er det vanlig at toastmaster spiser sammen med gjestene? Hvis det er en man ikke kjenner noe særlig, som er "innleid"? Vår toastmaster skal også stå for musikken, så det kan jo bli litt stress for han å spise litt, spille litt og snakke litt.....sånn om hverandre.... Men på den andre siden så er det jo litt rart hvis han bare sitter der mens vi spiser.....hmmm...... Noen synspunkt? ← han bør jo spise, han skal jo tross alt lede an bordplassering, han skal sørge for at alle sangene og talene blir sagt, og han kontroller litt med kjøkkenpersonalet. Jeg ville sagt det var en selvfølge at han skulle spise. Da broren min giftet seg brukte vi onkelen vår, så har igrunn aldri tenkt tanken på om han skulle spise eller ikke. MEn han styrte jo hele middagen hos oss i hvertfall
Gjest gjest1 Skrevet 23. mars 2006 #7 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer litt på en ting.... - er det vanlig at toastmaster spiser sammen med gjestene? Hvis det er en man ikke kjenner noe særlig, som er "innleid"? Vår toastmaster skal også stå for musikken, så det kan jo bli litt stress for han å spise litt, spille litt og snakke litt.....sånn om hverandre.... Men på den andre siden så er det jo litt rart hvis han bare sitter der mens vi spiser.....hmmm...... Noen synspunkt? ← Jeg ville ikke engang vurdert at h*n skulle sitte der uten mat! Toastmastere som ikke er innleid mestrer da fint å spise og snakke, de innleide har vel om mulig mer øvelse. Skal han spille musikk mens dere spiser?
Gjest Gjest Skrevet 23. mars 2006 #8 Skrevet 23. mars 2006 Jeg lurer litt på en ting.... - er det vanlig at toastmaster spiser sammen med gjestene? Hvis det er en man ikke kjenner noe særlig, som er "innleid"? Vår toastmaster skal også stå for musikken, så det kan jo bli litt stress for han å spise litt, spille litt og snakke litt.....sånn om hverandre.... Men på den andre siden så er det jo litt rart hvis han bare sitter der mens vi spiser.....hmmm...... Noen synspunkt? ← Hmm... har aldri hørt om toastmaster som ikke er en av gjestene, skjønner at dette er et dilemma. Han må jo nødvendigvis sitte ved bordet for å få "følelsen" av når folk er ferdige med å spise, og når det passer med taler osv. På en annen side er det jo veldig unaturlig med en fremmed med på bryllupsmiddagen.. Men synes som sagt han bør sitte der. Han har sikkert noen tanker om dette selv også, han har vel gjort det før. Spør han!
Netten Skrevet 23. mars 2006 #9 Skrevet 23. mars 2006 Jeg ville ikke engang vurdert at h*n skulle sitte der uten mat! Toastmastere som ikke er innleid mestrer da fint å spise og snakke, de innleide har vel om mulig mer øvelse. Skal han spille musikk mens dere spiser? ← Han skal jo selvfølgelig få mat Men han skal sikkert spille litt taffelmusikk under middagen..... Var derfor jeg lurte... - han sitter sikkert ikke så lenge med bordet om gangen nemlig. Tror jeg må ta meg en prat med han jeg!
Piarina Skrevet 24. mars 2006 #10 Skrevet 24. mars 2006 (endret) Hvis han skal spille under middagen syns jeg det stiller seg helt annerledes. Da blir det jo litt rart hvis han sitter ved bordet innimellom. (Syns jeg ser han löpe frem og tilbake, med gåselever på slipset og vinglasset i hånden...eller at han blir altfor sen med å spille mellom hovedrett og dessert, fordi han pröver å sjekke opp borddamen og syns ikke han kan avbryte den fine kommunikasjonen deres....neida, tuller litt nå.) Poenget er bare at da er han på jobb, på samme måte som kelnere og bartendere, og det blir kanskje mer naturlig at han spiser litt etter middagen, på kjökkenet feks, för selve kveldsunderholdningen starter. Han bör jo ha spist för han kommer, og hvis middagen tar 3-4-5 timer er det nok lurt å servere han litt mat da. Under middagen har han antagelig nok med å spille, presentere neste taler, forberede seg på neste innlegg, og "time" hele opplegget med kjökkenet. Men det kommer jo litt an på hvor godt dere kjenner han også. Er det feks en venn av foreldrene dine, blir det litt annerledes. Endret 24. mars 2006 av Piarina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå