Gå til innhold

Komme ut av traume loop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere som hjelper?

Anonymkode: 3c710...017

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trauma loop er desverre en av de mest powerfulle manipuleringsteknikkene som eksisterer. For de som er litt overtroiske som meg, vil gå så langt som å si at det er mørk magi på sitt beste;)

For det første burde du sette deg ned å skrive en liste over alle tingene ved hans personlighet og oppførsel som gjør at personen ikke er «wifey material». Viktig at du også leser det ut høyt til deg selv. Hvorfor? Du forteller nå bokstavelig talt din subconsious mind at det kun er hodet ditt som player triks på seg selv, det er IKKE EKTE genuine følelser du har for personen. 

For det andre er «no contact rule» som sikkert allerede vet 100% nødvendig. Vet det er psykologisk tortur. Men det er den eneste måten å bryte «sjele-knytningen» dere har. Så lenge det er kontakt vil personens energi kunne påvirke deg. Uten noen kontakt er det kun den gjenværende negative energien personen allerede har sendt mot deg tidligere: som kan påvirke.
Denne energien er ikke uendelig og tro det eller ei trauma bond trenger ikke å ta lengre enn 2-3 uker å bryte. Men kun hvis du står i torturen og gjør akkurat det som er nødvendig at du gjør. «Hvis du går igjennom helvete, fortsett å gå». Du kan skape himmelriket for deg selv, hvorfor er du fortsatt i helvete med h*n?

Finn en annen person å oppholde tiden din med. Her er det ikke nødvendigvis den personen du er mest glad i som er det beste valget (altså typ familie og nærmeste venner). Det fungerer faktisk best å oppholde tiden rundt en person det aldri er kjedlig å henge med. Den største «tullingen» du kjenner, her vil du både forstå og oppleve at det er ikke kun denne personen som har trauma loopet deg, som kan gi deg intens dopamin boost av sin tilværelse. Og denne «tullingen» vil heller ikke gi deg en intens dopamin dropp hver eneste gang du har vært på en dopamin nedtur for å holde deg avhengig av sin tilværelse;)
Fiks opp i ditt kosthold (hvis det er problemer her) og gi deg selv en utseendemessig glowup. Trening og selfcare gir sterk lykkefølelse.

Og sist: finn noen av motsatt kjønn (eller det kjønnet du foretrekker selvsakt) å flørte med. Sier ikke du skal ligge med dem, selv om dette også kan fungere. men du trenger å føle hvordan det er å få romantisk oppmerksomhet fra noen andre. Det er 8 milliarder msk i verden hvorfor kaster du bort din dyrebare tid på denne demoniske personen?

Ta rådene mine eller ikke 100% opptil deg:) Men la meg være ærlig med deg å si at jeg har brukt denne manipuleringsteknikken på flere folk. Så jeg vet også akkurat hvordan man kan bli kvitt det. 

Anonymkode: 58c84...910

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trauma loop er desverre en av de mest powerfulle manipuleringsteknikkene som eksisterer. For de som er litt overtroiske som meg, vil gå så langt som å si at det er mørk magi på sitt beste;)

For det første burde du sette deg ned å skrive en liste over alle tingene ved hans personlighet og oppførsel som gjør at personen ikke er «wifey material». Viktig at du også leser det ut høyt til deg selv. Hvorfor? Du forteller nå bokstavelig talt din subconsious mind at det kun er hodet ditt som player triks på seg selv, det er IKKE EKTE genuine følelser du har for personen. 

For det andre er «no contact rule» som sikkert allerede vet 100% nødvendig. Vet det er psykologisk tortur. Men det er den eneste måten å bryte «sjele-knytningen» dere har. Så lenge det er kontakt vil personens energi kunne påvirke deg. Uten noen kontakt er det kun den gjenværende negative energien personen allerede har sendt mot deg tidligere: som kan påvirke.
Denne energien er ikke uendelig og tro det eller ei trauma bond trenger ikke å ta lengre enn 2-3 uker å bryte. Men kun hvis du står i torturen og gjør akkurat det som er nødvendig at du gjør. «Hvis du går igjennom helvete, fortsett å gå». Du kan skape himmelriket for deg selv, hvorfor er du fortsatt i helvete med h*n?

Finn en annen person å oppholde tiden din med. Her er det ikke nødvendigvis den personen du er mest glad i som er det beste valget (altså typ familie og nærmeste venner). Det fungerer faktisk best å oppholde tiden rundt en person det aldri er kjedlig å henge med. Den største «tullingen» du kjenner, her vil du både forstå og oppleve at det er ikke kun denne personen som har trauma loopet deg, som kan gi deg intens dopamin boost av sin tilværelse. Og denne «tullingen» vil heller ikke gi deg en intens dopamin dropp hver eneste gang du har vært på en dopamin nedtur for å holde deg avhengig av sin tilværelse;)
Fiks opp i ditt kosthold (hvis det er problemer her) og gi deg selv en utseendemessig glowup. Trening og selfcare gir sterk lykkefølelse.

Og sist: finn noen av motsatt kjønn (eller det kjønnet du foretrekker selvsakt) å flørte med. Sier ikke du skal ligge med dem, selv om dette også kan fungere. men du trenger å føle hvordan det er å få romantisk oppmerksomhet fra noen andre. Det er 8 milliarder msk i verden hvorfor kaster du bort din dyrebare tid på denne demoniske personen?

Ta rådene mine eller ikke 100% opptil deg:) Men la meg være ærlig med deg å si at jeg har brukt denne manipuleringsteknikken på flere folk. Så jeg vet også akkurat hvordan man kan bli kvitt det. 

Traumeloop er knyttet til gjenlevelse av traumer, ikke nødvendigvis til forhold som du beskriver. 

Anonymkode: 892fe...107

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du tenker på traumebånd…..

Anonymkode: 42655...822

• Liker 1
Skrevet

Jeg eksponerer meg selv, selv om det pisker. I tillegg mediterer jeg 2 ganger daglig.

Anonymkode: 462bb...b83

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Aner virkelig  ikke. Det har på ett vis hjulpet  å ikke se eller ha kontakt med visse over tid. I tillegg  har jeg holdt meg litt for meg selv en god stund, i håp om å nulle ut litt.  Men nå med mer kontakt,  har jeg fått litt "tics" det bobler så på innsiden kort men mye,  så noe må ut. Og det skjer da i form av lyd eller klorehånd.

Litt uskker men føler kanskje  det henger for mye igjen  følsen av å være feil,  som også kræsjer litt med st jeg også  har selvtillit  og troen på meg selv. Men dette at jeg er feil og ikke bra nok, skyller raskt over alikevel  mange ganger daglig. (Mer enn det, men ett eksempel på ene problemet)

Anonymkode: f616f...2d4

Skrevet

Det har hjulpet å drive med hobbyer. Å lære noe og mestre noe, flytter tankene litt.  Pluss at man får endorfiner av  det. 

Anonymkode: f616f...2d4

Skrevet

Vagus nerve meditation med chibs okereke, du finner videoer på YouTube. Jeg bruker mest den på 40 minutter. Har hjulpet meg mye. 

Anonymkode: 8ceb8...f73

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har du litt mer bakgrunnsinfo så kan vi kanskje bidra litt🥰

Anonymkode: 05642...53b

Skrevet

Bli trigget og gjenoppleve traumer, som jeg tror ts mener?

Jeg får det sånn av mange småting, og skjønner nødvendigvis ikke at jeg gjenopplever traume før en stund etterpå. Dette fører til panikkangst hos meg. 

Kan være nok at en kunde kjefter på meg på jobb, eller at sola skinner i øynene mine og blender meg så jeg ikke ser. Kan være å overtenke noe jeg har sagt og inni kroppen bli livredd for straff (selv om jeg ikke har noen som straffer meg i dag og det er helt usannsynlig). 

Jeg oppsøker mannen min om han er nær, sier bare "hjelp meg, panikk" og så skjønner han hva jeg trenger. Gir meg en god klem, sier tryggende ord. Om det er ille må han holde meg en god stund. Om jeg er alene så må jeg gjøre det samme for mwg selv. Klemmer rundt meg selv og sier at jeg er trygg. Trykker inn vagusnerven i ørene (google det). 

Anonymkode: 93d91...9e1

Skrevet

en venninne sverger til noe så banalt som ekstremt surt godteri når ting blir for mye og angsten slår inn for fullt pga triggere.. I følge henne bryter det nok til at hun nå ved hjelp av pust og kognitvie teknikker klarer komme ut av øyeblikket og få mer kontroll før det får utvikle seg til et fullstendig meltdown. Hun har vært mye plaget og dette fungerer for henne og jeg er superstolt av henne! 

Anonymkode: 75a3e...809

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...