Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De hater menn pga dårlige opplevelser, men fortsetter å date samme type menn.

Mens de som får hatet er de mennene som aldri har gjort dem noe. Og de som aldri vil få sjansen hos dem.

• Liker 1
Skrevet
Sinsiew skrev (9 minutter siden):

I tråden du linker til er det da mange som skriver at de ikke er enige..

Nei. Det er kun to av de som svarer på innlegget som er uenige. Begge er menn.

13 synes innlegget er "nyttig"(!) og 23 "liker" det.

Jeg mener ikke at det representerer de fleste kvinner. Jeg svarte de som etterlyser eksempler.

Skrevet (endret)
Isambard skrev (6 minutter siden):

Nei. Det er kun to av de som svarer på innlegget som er uenige. Begge er menn.

13 synes innlegget er "nyttig"(!) og 23 "liker" det.

Jeg mener ikke at det representerer de fleste kvinner. Jeg svarte de som etterlyser eksempler.

Det er ikke kun to innlegg det inne som er uenige altså, det er flere det inne som ikke er helt enige i hovedinnlegget. 

Og det går da ikke an å velge seg ut en tråd her inne for å bevise noe som helst. 

Forumet her er jo bare fylt opp av kvinner og menn som elsket og hate.

Er som å gå på YouTube for å hevde at alle menn hater kvinner. 

Endret av Sinsiew
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste har jo møtt en bedriten mann.

Men altså det er jo masse ustabile bedritne damer og men menn prater jo ikke om det slik kvinner og menn kan jo heller ikke si så mye uten å få høre det er kvinne hatt.

Vi må passe litt på hvordan man prater om menn ikke til de over 25 men de under er en helt annen type enn mange av de som er eldre. De er ikke av samme ulla som de over.

Anonymkode: b72c7...ea7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi samtlige av erfaringene jeg har hatt med menn har vært negative.

Anonymkode: b2c44...f4a

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Genuint nyskjerrig, kommer dette av egne erfaringer/opplevelser? Eller basert på ting man har hørt fra andre/på nett? 
Svørt sjeldent man møter en dame som ikke har noe negativt å si om menn. 

Anonymkode: 20f62...99e

Jeg hater ikke menn. Foretrekker å være sammen med en mann framfor en dame. Menn er ofte lettere å være sammen med. 

Ofte så er det flertallet av damer som overtenker, og det synes jeg er slitsomt...

Eneste som jeg synes kan være utfordrende med menn, er at jeg opplever at de ikke respekterer de grensene jeg setter. Da blir det veldig vanskelig for meg, og da spiller det ingen rolle hvor hyggelig eller gill han er.

Går det til hodet på han så må jeg skygge banen...Det har jeg ikke noe valg på. 

Anonymkode: bc04c...5c8

Skrevet
Sinsiew skrev (15 minutter siden):

Det er ikke kun to innlegg det inne som er uenige altså, det er flere det inne som ikke er helt enige i hovedinnlegget. 

Og det går da ikke an å velge seg ut en tråd her inne for å bevise noe som helst. 

Forumet her er jo bare fylt opp av kvinner og menn som elsket og hate.

Er som å gå på YouTube for å hevde at alle menn hater kvinner. 

Noen spurte om "hvor man ser dette hatet", og jeg pekte på et eksempel.

Jeg skrev til og med at jeg tviler på om det strengt tatt er hat, men det ser sånn ut.

Jeg har (som mange andre sikkert) vokst opp med (verdens kjærligste) mor og søster som er feminister. Moren min sier stadig at det ikke ville vært krig i verden hvis kvinner styrte, og så krangler vi om det 😅. Samme krangel i 40 år nå.

Det er egentlig ikke provoserende engang. Bare rart. Bytt ut "kvinner" i setningen med "menn", "hvite" eller "kristne" så skjønner du hvorfor.

Skrevet
Isambard skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev til og med at jeg tviler på om det strengt tatt er hat, men det ser sånn ut.

Jeg har (som mange andre sikkert) vokst opp med (verdens kjærligste) mor og søster som er feminister. Moren min sier stadig at det ikke ville vært krig i verden hvis kvinner styrte, og så krangler vi om det 😅. Samme krangel i 40 år nå.

Det er egentlig ikke provoserende engang. Bare rart. Bytt ut "kvinner" i setningen med "menn", "hvite" eller "kristne" så skjønner du hvorfor.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver dette til meg? Hva skal jeg skjønne? Jeg er da ikke dum, og vet det ikke hadde gjort noe forskjell uansett hvem som styrte; krig og konflikt er naturlig, om så trist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men altså det er jo masse ustabile bedritne damer og men menn prater jo ikke om det slik kvinner og menn kan jo heller ikke si så mye uten å få høre det er kvinne hatt.

Vi må passe litt på hvordan man prater om menn ikke til de over 25 men de under er en helt annen type enn mange av de som er eldre. De er ikke av samme ulla som de over.

Det finnes mange mennesker som kan være i psykisk ubalanse.

Ofte så er det summen av hvordan man klarer og håndtere det til det beste for seg selv. Helhetsbilde. 

Med alle de kravene i dagens samfunn som skaper enormt mye stress og press for mange, så er det ikke rart at mange mennesker har utfordringer i forhold til det. 

Så handler det om hvilke mestringsstrategier man finner for seg selv, og som man velger å ta i bruk. 

Selvinnsikt er ekstremt viktig 👆

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (6 minutter siden):

Mange menn er kanskje i overkant kyniske, som i flertall. Det tror jeg det er noe i. 

"Jeg går rett på, samma hva jeg støter på"....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nowayback skrev (50 minutter siden):

De hater menn pga dårlige opplevelser, men fortsetter å date samme type menn.

Mens de som får hatet er de mennene som aldri har gjort dem noe. Og de som aldri vil få sjansen hos dem.

Brent barn skyr ilden...

Dette er ganske naturlig og burde ikke komme som noe sjokk...

Klok av skade

Har man blitt skadet mange nok ganger, så er det overlevelsesinstinktet som overtar. 

Mange dater nok denne type menn pga det er det de kjenner til. Det utrygge blir det trygge. Har man jobbet med seg selv, og opparbeidet seg selvinnsikt, så kan man klare og navigere uavhengig av hva de mennene gjør. Da er man trygg på seg selv. 

Det er ikke bare et svar på det du spør om...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke noe på premissene for spørsmålet. 

Anonymkode: 65e2b...8f2

Fordi det ikke er aktuelt for deg, eller fordi du ikke tror noe på det det spørres om? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror svært få mennesker faktisk hater halve befolkningen, enten det er menn eller kvinner. Vet det har blitt populært på SoMe de siste årene å si at man hater menn, noe jeg syns er forkastelig. Men jeg har også hørt motsatt bli sagt, menn som hele tiden babler om at menn er det bedre kjønnet. Menn som snakker om kvinner som eiendom, og at vi er for gamle og brukt opp etter vi fyller 30. Så her handler det egentlig om at det finnes ekle og hatefulle folk generelt, men jeg velger å tro at majoriteten av oss har normale verdier og synspunkt.

Anonymkode: 84ebe...c40

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Her er jeg ganske uenig. Det er veldig mange menn som snakker ned kvinner, akkurat som at mange kvinner snakker ned menn. 

Jeg blir mange ganger overrasket over hva folk får seg til å skrive om andre, både her, på YouTube, reddit og andre fora. 

Anonymkode: 01b35...a4e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er det lov å spørre hvilke opplevelser du snakker om?
Hate var kanskje feil ord av meg å bruke da det er et veldig sterkt ord. Mente egentlig at mange føler en misnøye mot menn som helhet av diverse grunner. Hvilken giftighet er det du opplever hos slike damer?

Anonymkode: 20f62...99e

Mennesker som projiserer feks. Det er ekstremt skadelig --) du overreagerer, er overfølsom, det er din skyld osv...

Devaluering + projisering = manipulasjon

Blameshifting --) du gjør aldri/alltid sånn....den er faktisk veldig stygg.

Devaluerer --) du er sånn og sånn.

Noen mennesker gjør også dette mot seg selv når de føler eller opplever seg som mislykket. Det er heller ikke bra. Her kan det være snakk om at man ikke føler man mestrer livet eller generasjonstraumer. 

Så jeg er veldig forsiktig med hvem jeg omgåes i forhold til disse tingene. Lærer man seg å forstå, kjenne igjen og håndtere dette, så klarer man å navigere hensiktsmessig i forhold til andre mennesker tror jeg. 

Relasjonsdynamikker kan være utfordrende, men samtidig veldig lærerikt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mennesker som projiserer feks. Det er ekstremt skadelig --) du overreagerer, er overfølsom, det er din skyld osv...

Devaluering + projisering = manipulasjon

Blameshifting --) du gjør aldri/alltid sånn....den er faktisk veldig stygg.

Devaluerer --) du er sånn og sånn.

Noen mennesker gjør også dette mot seg selv når de føler eller opplever seg som mislykket. Det er heller ikke bra. Her kan det være snakk om at man ikke føler man mestrer livet eller generasjonstraumer. 

Så jeg er veldig forsiktig med hvem jeg omgåes i forhold til disse tingene. Lærer man seg å forstå, kjenne igjen og håndtere dette, så klarer man å navigere hensiktsmessig i forhold til andre mennesker tror jeg. 

Relasjonsdynamikker kan være utfordrende, men samtidig veldig lærerikt. 

Videre så har mange menn en tendens til å jobbe med kroppen framfor psyken, for de tror det er det som må til.

Det er som å pisse i buksa. Først blir det varmt, så blir det kaldt. Og når det blir kaldt så gjør man alt man kan for at det skal bli varmt igjen, og sånn går denne runddansen...

Å være selvdestruktiv er ikke bra. Ikke for seg selv eller andre. 

Så her kommer en oppfordring til menn og damer. Jobb med psyken deres. Det er det som varer. Kroppen kan komme etter, for kroppen husker hva den har lært tidligere.

Det man ikke evner eller klarer å lære psykisk blir sittende fast, og når det blir sittende fast lenge nok så plutselig så smeller det. Det er slik angstanfall/panikk/ptsd feks arter seg. Man går på akkord med seg selv så lenge at det er det som blir sannheten til slutt. 

Noen mennesker velger å løpe fra dette og fra seg selv. Isolasjon i perioder kan være nødvendig og bra, men ikke hele tiden. Det er ikke sunt. 

Screenshot_20241023-113049.png

AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (6 timer siden):

Går du rundt og er utelukkende positivt til alt og alle, kanskje?

Jeg er kvinne. Jeg er heterofil. Jeg er gift med en mann jeg elsker. Det er dog ikke alltid jeg liker ham like godt. 😂

Jeg liker menn. Noen ganger misliker jeg menn. Enkelte menn. Eller en gruppe menn. Eller en type menn. 

Jeg er feks lite begeistret for overfladiske menn. Eller menn som mener jakta går foran kone og barn. Jeg syns "fotballidioter" er krevende å omgås. Og menn som syns Norge er for nordmenn. Sånne menn kan jeg streve med å like. 

Hat er ikke noe jeg driver med. Hat krever engasjement, intensitet og energi. Og jeg bruker ikke energi på det jeg ikke liker. Det har jeg ikke tid til. 

Balanse er det noe som heter. Likevekt og likeverd. 

Screenshot_20250714-130426.png

Screenshot_20250714-130303.png

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi kvinner hater eller misliker ikke menn generelt, vi misliker menn som ikke oppfører seg greit. 

At menn generelt tar det vi deler av erfaringer med menn som ikke oppfører seg greit personlig, når det ikke gjelder dem, det er overreaksjoner av menn. Vi kvinner er absolutt inneforstått med at ikke absolutt alle menn trakasserer, er voldelige, voldtar og så videre, og også at noen menn er gode fedre og partnere. 

Mye mannshat her på kg påstås det jevnlig. Det menn viser dreier seg da om menn som oppfører seg dårlig. Hvilket finnes, og det bør menn tåle å få påpekt, uten å ta det personlig. Mange av oss kvinner som deler vonde erfaringer med visse typer menn er godt gift med mann vi setter pris på, har menn vi liker som kolleger og i omgangskretsen, har gjerne sønner. Så nei vi hater ikke menn, vi misliker og er redde for VISSE TYPER MENN. 

Om menn skriver om drittkjerringer tar jeg det på ingen måte personlig. Ikke før de påstår at absolutt alle kvinner er slik. 

Anonymkode: ebfd2...9dc

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg tror svært få mennesker faktisk hater halve befolkningen, enten det er menn eller kvinner. Vet det har blitt populært på SoMe de siste årene å si at man hater menn, noe jeg syns er forkastelig. Men jeg har også hørt motsatt bli sagt, menn som hele tiden babler om at menn er det bedre kjønnet. Menn som snakker om kvinner som eiendom, og at vi er for gamle og brukt opp etter vi fyller 30. Så her handler det egentlig om at det finnes ekle og hatefulle folk generelt, men jeg velger å tro at majoriteten av oss har normale verdier og synspunkt.

Anonymkode: 84ebe...c40

Utfordringen kan ofte være at det er mange mennesker som ikke er ærlige...De bare later som. Enten for seg selv eller andre. 

Beskytte seg må man. Å måtte maskere seg selv hele tiden er ufattelig slitsomt. Det er det endel mennesker jeg kjenner som gjør.

Aksept for den man er. Ikke trangsynthet og fordømmelse. 

Det er ekstremt mye fordømmelse i samfunnet idag.

Endringskultur tar for lang tid i forhold til utfordringene som dukker opp. Det skaper et stort gap og det er mange mennesker som sliter.

Den psykiske helsekapasiteten er sprengt, og folk selvmedisinerer seg selv i mangel på et bedre tilbud.

Det er ikke en bra utvikling synes jeg. 

Så er det en utfordring å ha altfor mange ord, og ikke føle at man har tid til å skrive dem...

Kan du fatte og begripe det?....

Det er mange ting som ikke henger på greip rett og slett....

Ser det hver eneste dag. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At det er mer drama på arbeidsplasser dominert av kvinner har jeg helt sluttet å tro på, det er bare et skapt narrativ. Forfy faen å mye dritt og drama det er på arbeidsplasser dominert av menn også.

I tillegge alt vi gjør, både kvinner og menn, basert på våre følelser. Å hevde at menn er så innmari logiske, er bare skapt av en tankegang vi har med oss basert på en samfunn styrt av menn. 

Anonymkode: 01b35...a4e

Jeg liker uttrykket, "Svake menn skaper dårlige tider!"
De har blitt feminisert til å ta avgjørelser basert på følelser, ikke fakta! Derfor er logiske og sterke menn en utdøende rase.
Det ser du over hele europa som sakte men sikkert rives ned fordi deres ledere ikke tør å stå opp for sitt folk, men styres av følelser og frykt. (grønn energi, innvandring, krig, økonomi etc...)

Endret av Gratis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...