Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Genuint nyskjerrig, kommer dette av egne erfaringer/opplevelser? Eller basert på ting man har hørt fra andre/på nett? 
Svørt sjeldent man møter en dame som ikke har noe negativt å si om menn. 

Anonymkode: 20f62...99e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet av utallige kvinner som har dårlige opplevelser, inklusive meg selv. Det er derimot ingen av disse som hater menn.

De få jeg har pratet med som hater menn og er tiltrukket av samme, de har en egen giftighet ved seg.

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sparkling_Pink skrev (5 minutter siden):

Jeg vet av utallige kvinner som har dårlige opplevelser, inklusive meg selv. Det er derimot ingen av disse som hater menn.

De få jeg har pratet med som hater menn og er tiltrukket av samme, de har en egen giftighet ved seg.

Er det lov å spørre hvilke opplevelser du snakker om?
Hate var kanskje feil ord av meg å bruke da det er et veldig sterkt ord. Mente egentlig at mange føler en misnøye mot menn som helhet av diverse grunner. Hvilken giftighet er det du opplever hos slike damer?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke noe på premissene for spørsmålet. 

Anonymkode: 65e2b...8f2

• Liker 7
  • Nyttig 8
Skrevet

Både kvinner og menn kan hate motsatt kjønn. Men mistenksomhet og dårlige erfaringer er nok vanligere enn rent hat.

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mener du at kvinner hater menn mer enn omvendt? Eller har du full oversikt over hvorfor menn hater kvinner, og nå ønsker du info om hvorfor kvinner hater menn?

Anonymkode: 99d92...323

• Liker 4
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Når du likestiller å mislike noe med hat så er det ikke mulig å diskutere. Det er veldig få som hater noen som helst, uansett kjønn. Er redd, usikker og kan mislike enkelte adferder, ja. Hat er aggressivt, og det er dessverre menn mer tilbøyelige til å opparbeide seg når de ikke forstår noe. 

Anonymkode: 9ec78...7d8

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Går du rundt og er utelukkende positivt til alt og alle, kanskje?

Jeg er kvinne. Jeg er heterofil. Jeg er gift med en mann jeg elsker. Det er dog ikke alltid jeg liker ham like godt. 😂

Jeg liker menn. Noen ganger misliker jeg menn. Enkelte menn. Eller en gruppe menn. Eller en type menn. 

Jeg er feks lite begeistret for overfladiske menn. Eller menn som mener jakta går foran kone og barn. Jeg syns "fotballidioter" er krevende å omgås. Og menn som syns Norge er for nordmenn. Sånne menn kan jeg streve med å like. 

Hat er ikke noe jeg driver med. Hat krever engasjement, intensitet og energi. Og jeg bruker ikke energi på det jeg ikke liker. Det har jeg ikke tid til. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Rimelig spesielt å hate en hel kategori basert på dårlige erfaringer. Man kan hate individer, men å hate menn som gruppe gjør vel de aller færreste. Å ikke ønske en mann som en del av husholdningen blir noe helt annet, det vil jeg ikke ha selv heller. Men det har absolutt ingenting med hat å gjøre.

Anonymkode: 5367e...fa3

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Genuint nyskjerrig, kommer dette av egne erfaringer/opplevelser? Eller basert på ting man har hørt fra andre/på nett? 

Nå tror jeg du må forklare litt mer hva du mener med at damer misliker hater menn.

Altså jeg har opplevd seksuelt overgrep av en mann, men jeg hater ikke menn. Jeg drar ikke alle over en kam, å dømmer alle pga den ene gjorde. Har ikke en opplevelse av at kvinner flest hater/misliker menn

Anonymkode: f704a...3eb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vil ikke si at kvinner hater menn. De hater peniser. Det bare det at peniser som regel kommer med menn, som da blir dratt med i samme dragsuget.

Anonymkode: 6aa63...f2c

Skrevet

Jeg er mann og opplever det delvis motsatt. Kvinner har ofte ligget eller vært sammen med menn som har stemt på partier som er for legalisering av prostitusjon, menn som tar illegale rusmidler og dermed støtter menneskehandel, og lar i hovedsak menn kjøre bilen når de er på fellestur. 

Men det som ofte skjer er at de etter å ha vært sammen med slike menn begynner å stille helt andre krav til kjærester etterhvert. Da er det plutselig fy-fy om han kjøper sex, ikke tar ut av oppvaskmaskinen i tide osv. Helt merkelig hvordan ting plutselig endrer seg. Det er ingen rød tråd, noe som forvirrer 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vil ikke si at kvinner hater menn. De hater peniser. Det bare det at peniser som regel kommer med menn, som da blir dratt med i samme dragsuget.

Hæ?

Anonymkode: 39f44...6df

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror det er litt fordi det å være feminist er regnet som å være opplyst og sofistikert. Derfor er det mange kvinner som hater "menn" i prinsippet uten å hate menn i praksis.

(Det å være "manne-aktivist" er regnet som å være hjernevasket og enkel.)*

Det er lett å se for seg at de som "heller ville møtt en bjørn enn en mann i skogen" er redde for menn. Det tror jeg ikke de er. Det er bare en inngang for å diskutere vold mot kvinner.

*Det var kanskje mer sant for 5 år siden. Nå har det blitt stuerent å snakke om at menn kan komme dårlig ut. Ofte er det kvinnene som går i front der.

Endret av Isambard
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Penisen er vel den enste grunnen til at jeg tidvis roter meg borti mannfolk 😅

Anonymkode: 5367e...fa3

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Slenger meg på en tidligere kommentar her: jeg har også opplevd seksuelt overgrep av en mann, men jeg hater ikke menn.

Har heller ikke en opplevelse av at kvinner flest hater/misliker menn.

Anonymkode: e3c14...a38

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Majer skrev (27 minutter siden):

Jeg er mann og opplever det delvis motsatt. Kvinner har ofte ligget eller vært sammen med menn som har stemt på partier som er for legalisering av prostitusjon, menn som tar illegale rusmidler og dermed støtter menneskehandel, og lar i hovedsak menn kjøre bilen når de er på fellestur. 

Men det som ofte skjer er at de etter å ha vært sammen med slike menn begynner å stille helt andre krav til kjærester etterhvert. Da er det plutselig fy-fy om han kjøper sex, ikke tar ut av oppvaskmaskinen i tide osv. Helt merkelig hvordan ting plutselig endrer seg. Det er ingen rød tråd, noe som forvirrer 

Husk at kvinner tar veldig mange av sine avgjørelser basert på følelser og følelser endrer seg stadig. Derfor er det mye mer drama på arbeidsplasser dominert av kvinner eller bare det faktum at skilsmissestatistikken er 75% for lesbiske par, mens den er under 30% for homofile par. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS kan du forklare litt nærnere hvordan du ser dette hatet? Jeg opplever ikke at jeg (eller kvinnene jeg kjener) hater menn. Jeg kan inrøme at jeg er red for menn i noen situasjoner. Er selfølgelig trist om menn jeg møtter leger merke til dette (jeg er helt klar over at de fleste men er hygelige, men man vet jo aldri hvem som er farlige), så jeg forsøker å ikke vise det. Er det mulig det er redsel du legger merke til, og tolker som hat? 

Anonymkode: e7a86...508

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta en titt i historiebøkene.

Anonymkode: 7043f...13b

• Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS kan du forklare litt nærnere hvordan du ser dette hatet? Jeg opplever ikke at jeg (eller kvinnene jeg kjener) hater menn. Jeg kan inrøme at jeg er red for menn i noen situasjoner. Er selfølgelig trist om menn jeg møtter leger merke til dette (jeg er helt klar over at de fleste men er hygelige, men man vet jo aldri hvem som er farlige), så jeg forsøker å ikke vise det. Er det mulig det er redsel du legger merke til, og tolker som hat? 

Anonymkode: e7a86...508

Her har du et eksempel. Det er typisk at ingen svar i tråden får flere likes. Ingen kvinner reagerer negativt på at en annen kvinne stempler menn generelt som ubrukelige. 

Jeg tror egentlig ikke menn flest bryr seg så mye, men det forundre meg at dette er helt OK. Jeg synes ikke det ville vært OK å skrive det samme om kvinner. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...