Gå til innhold

Store utslett *bilde*

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fargen var ikke så lett og så pga lyset men er knall rødt og har kommet blåmerke på det. Er andre sånne store jeg har fått med dager mellomrom. Forje så snakka jeg med legevakta og de sa jeg måtte ta allergimedesiner og smøre med kortison frem til lege time så går ut I fra det er allergi? Noen som har hatt like utslett? Eller synes det ser ut som noe? Jeg har alltid reagert på klegg men får ikke i nærheten så store utslett eller blåmerker. 

Snapchat-1665003843.jpg

Anonymkode: ebc6b...853

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utslettet er ganske mye større en hånda mi men var vanskelig og ta bilde i mørket og gadd ikke ta på lys 😅 begynner å bli bedre men fortsatt ganske ille 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er tatt får 2 dager siden 

Snapchat-1647032616.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Her ringer du legevakt, nå. Denne typen innlegg har ingenting på kg å gjøre, det er et problem for helsevesenet. Ring legevakt på 116 117. 
Sove bør drikke før du har snakket med helsepersonell. 

Anonymkode: 47c57...7f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Her ringer du legevakt, nå. Denne typen innlegg har ingenting på kg å gjøre, det er et problem for helsevesenet. Ring legevakt på 116 117. 
Sove bør drikke før du har snakket med helsepersonell. 

Anonymkode: 47c57...7f3

Herregud ikke tull, utslett i bedring har ingenting på legevakt på natt å gjøre, hun har jo allerede vært i kontakt der for noen dager siden. Folk må rulle inn litt.

Anonymkode: 58c9e...623

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Utslett er da ikke noe å plage legevakta med.

Har selv ofte utslett og kløe på leggene, og når jeg har tatt det opp med legen kommer alltid "standard behandlinga" med kortison salve som ikke hjelper noen verdens ting. Så har bare gitt det opp og lar det komme og gå som det vil.

Anonymkode: f0978...d81

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Utslettet er ganske mye større en hånda mi men var vanskelig og ta bilde i mørket og gadd ikke ta på lys 😅 begynner å bli bedre men fortsatt ganske ille 

Om du ønsker at noen kanskje kjenner det igjen, kan det være smart å gidde å sette på lys. 

Anonymkode: c7b30...8aa

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Ta bilde i dagslys. Dette sier ingenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg får også slike store utslett etter klegg.

om jeg klør på de blir de som store blåmerker.

Anonymkode: 008fb...8ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Datter på 12 år kom for nær en brennmanet (som lå under bademadrassen for  noen uker siden. Hun hadde veldig vondt og et lillaaktig krakkelert mønster fra ankel og opp til kneet under 1 time senere. Ja, jeg ringte legevakt, fastlege stengt. Fikk beskjed om å komme med enn gang,  kom rett inn. De mente det var en medium allergisk reaksjon.  Fikk smertestillende og allergitablett. Neste ettermiddag hadde frøkna et et lillaprikkete utslett på armen, samme side som foten. Ringte legevakt pp nytt (fastlege stengt), kom rett inn igjen.  De mente det vsr en forsinket allergisk reaksjon da kroppen ikke hadde kvittet seg med alt giftstoffer. Legen tegnet rundt utslettet,  skulle ringe på nytt om det ble større.  Resept på allergi tsbl i 5 dsger, morgen og kveld.  Utslettet ble borte etter 5 dager.  

Tenker ag legevakt er helt innenfor. 

Anonymkode: 36e83...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Klør det? Buler det opp? Får du de etter å ha badet? Hvor på kroppen har du fått det de andre gangene?

Anonymkode: d2b18...5dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får også slike hevelser av klegg. 

Det som hjelper er å ta allergimedisin hele sesongen, slik at reaksjonen blir mildere. Alternativt å ta allergimedisin i en uke etter bitt, men det har dårligere effekt.

I tillegg smører jeg med locoid, for eksempel xylocain salve. Dette er et lokalbedøvende middel, så det demper kløen og smerten i huden.

Et insektmiddel som virker mot bitende fluer er også lurt, spesielt når det er mye klegg.

Anonymkode: 37dc4...e2d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får også slike hevelser av klegg. 

Det som hjelper er å ta allergimedisin hele sesongen, slik at reaksjonen blir mildere. Alternativt å ta allergimedisin i en uke etter bitt, men det har dårligere effekt.

I tillegg smører jeg med locoid, for eksempel xylocain salve. Dette er et lokalbedøvende middel, så det demper kløen og smerten i huden.

Et insektmiddel som virker mot bitende fluer er også lurt, spesielt når det er mye klegg.

Jeg mener selvfølgelig lidocaine, ikke locoid.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2025 den 4.38):

Utslett er da ikke noe å plage legevakta med.

Har selv ofte utslett og kløe på leggene, og når jeg har tatt det opp med legen kommer alltid "standard behandlinga" med kortison salve som ikke hjelper noen verdens ting. Så har bare gitt det opp og lar det komme og gå som det vil.

Anonymkode: f0978...d81

Jo, det er det.

Utslett kan være helvetesild, som enkelte bør få antivirale midler for. Det kan også være allergisk reaksjon, som neste gang kommer ved luftveiene, slik at man bør ha epipen tilgjengelig. Ikke uttal deg om ting du ikke vet. 

Anonymkode: f84fd...797

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...