AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Noen folk snakker så om "når jeg blir gammel skal ting være sånn og sånn" i ett positivt lys. Men er det sikkert de får alt til, når de er oppe i åra. Er det ikke forkastelig positivitetisme? Anonymkode: a23d3...73f
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Etter jeg fylte 25, så føler jeg livet er over. Ble nettopp 27, og føler det ikke er så mye bedre. Gleder meg ikke til å bli gammel, vil helst tilbake til før corona. Anonymkode: a09e7...956 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Både og. Spørsmål er korleis helsa er. Det å eldest er ikkje eit problem. Anonymkode: 5ab35...b06 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Det er jo ikke noe alternativ, så man kan enten glede seg over at man får leve lenger enn de fleste mennesker som har levd eller gå til grunne over noe man ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: f7a17...fa7 10 3
Nowayback Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Er 39, og har liten tro på at jeg blir gammel. Kjenner allerede nå på at kroppen får vondter og føler generelt alle mulighetene har gått meg forbi. 2
Brunello Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Hva menes med gammel? Å bli eldre er bra. Er nå over 50, og føler at livet blir bedre og bedre. Men ser på foreldre og svigerforeldre at mye endrer seg når man passerer 70. Livet er fortsatt bra, men tror man ljuger (eller ikke har hatt et bra liv) om en sier det blir bedre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli Tror ikke livet peaker når man fyller 70 akkurat, men samtidig ser jeg at foreldrene mine i 70 åra lever et fint liv enda heldigvis. De reiser mye til syden , er mye sammen med familie og koser seg med god mat og vin. Anonymkode: db2a9...71e 6 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Vel, alternativet er sabla mye verre... Dessuten er det ganske meningsløst å ikke ha noen hyggelige ambisjoner å strekke seg etter, enten man er 16, 36 eller 56. Men likevel skal en alltid nytte tiden og gjøre det beste ut av tilværelsen. Ingen vet hva morgendagen bringer. Anonymkode: e1e27...551 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9 Skrevet 13. juli Brunello skrev (3 minutter siden): Hva menes med gammel? Å bli eldre er bra. Er nå over 50, og føler at livet blir bedre og bedre. Men ser på foreldre og svigerforeldre at mye endrer seg når man passerer 70. Livet er fortsatt bra, men tror man ljuger (eller ikke har hatt et bra liv) om en sier det blir bedre. Har hørt noen gå så langt som å si "jeg trenger ikke å være 22 år igjen" Vell , heller 22 enn 72 Anonymkode: a23d3...73f 1
Brunello Skrevet 13. juli #10 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har hørt noen gå så langt som å si "jeg trenger ikke å være 22 år igjen" Vell , heller 22 enn 72 Anonymkode: a23d3...73f Ja, men ganske mange er like fornøyd med 52 som 22. man er selvsagt ikke like sprek (i alle fall de fleste), men mange har god helse og veldig gode liv i femtiårsalderen. 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #11 Skrevet 13. juli Det er vel ikke å være gammel i seg selv som er bra, men å ha fått på plass det man ønsker i livet. God jobb man mestrer, god økonomi, fin familie og livspartner. Jeg har valgmuligheter i dag som jeg ikke hadde i 20-årene grunnet manglende erfaring og ressurser. Anonymkode: abb8e...111 2 1
Gaia Skrevet 13. juli #12 Skrevet 13. juli Jeg har passert 50 og kjenner at pensjonistlivet frister, faktisk. Jeg tenker å ta ut pensjon fra fylte 62, og jobbe som vikar på samme arbeidsplass når jeg orker. Når jeg ikke orker å vær evikar, er planen å leie seg leilighet i syden når det er vått og kaldt her hjemme. 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #13 Skrevet 13. juli Hva er egentlig gammelt? Jeg er 22, og for meg høres 30 gammelt ut. Mens andre her inne ser på det som ungt. Anonymkode: 29f06...696 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #14 Skrevet 13. juli Jeg gleder meg ikke til å bli gammel nei, for da betyr det at mine foreldre ikke er her lengre. Og svigerforeldre. Når man blir eldre vil man miste mange maner glad i. Både familie og venner. Jeg håper jeg får en fin tid som eldre med god helse og drømmen er å få oppleve å bli besteforeldre. Livet er ei reise. Når jeg snakker med de eldre jeg jobber med på sykehjemmet og spør de hva den beste tiden i livet er svarer alle at det var tiden barna var små. Hva angrer de på? Mange angret på at de jobbet for mye. Noen angrer på at de ikke snakket mer sammen på et dypere nivå. De eldre gir meg masse gode ord som jeg tar med meg. Livet er nå. Anonymkode: 6d4f9...01a 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli #15 Skrevet 13. juli Etter jeg fylte 25 følte jeg som ei over her at livet var over og grudde meg til hver bursdag, men når jeg nå har blitt 33 så ser jeg den lyse siden av å eldes; å være attraktiv for yngre menn😄 Har nok en del gode år igjen da😄 Plutselig frister de mer enn de på min alder som har blitt skjeggete og utav form/ikke lenger tar vare på seg på samme måte som før. Og jeg er også en slags "drøm" for de unge på tinder. Så da er det ikke så farlig lenger🤭 Barn har jeg og kjæreste gidder jeg ikke da det er vanskelig å finne den rette i hverdagen, så da kan jeg bruke den tiden jeg har på å kose meg med det jeg kan ☺️ Anonymkode: 152c6...543
AnonymBruker Skrevet 14. juli #16 Skrevet 14. juli Forkastelig? Hvorfor det, hvem er det forkastelig for? Jeg gleder meg til å bli pensjonist. Hadde det gjort noe forskjell hvis jeg hadde grudd meg? Anonymkode: 6de0a...2ba 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #17 Skrevet 14. juli Brunello skrev (5 timer siden): Er nå over 50, og føler at livet blir bedre og bedre. Tja kanskje økonomisk sett, men man har det stort sett mye mindre gøy når man blir eldre. Jeg grøsser av folka på 50 og over hvor ferie består i å sitte i en stol på en strand eller forran en campingvogn hele dagen. For et bortkastet liv. Anonymkode: 039d4...544 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli #18 Skrevet 14. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen folk snakker så om "når jeg blir gammel skal ting være sånn og sånn" i ett positivt lys. Men er det sikkert de får alt til, når de er oppe i åra. Er det ikke forkastelig positivitetisme? Anonymkode: a23d3...73f Jo det er det og det har du helt rett i. Er kun noe man sier til seg selv for å holde positiviteten i livet oppe å gå. Er en grunn til at sanger som «Forever young» hitter så hardt som det gjør flere tiår etter utgivelse. Er også en grunn til at skjønnhetsindustrien er en multi milliarder industri. Og en grunn til at alle voksne sier «lev mens du er ung». Anonymkode: 45630...763 2 1
Flintis Skrevet 14. juli #20 Skrevet 14. juli (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen folk snakker så om "når jeg blir gammel skal ting være sånn og sånn" i ett positivt lys. Men er det sikkert de får alt til, når de er oppe i åra. Er det ikke forkastelig positivitetisme? Anonymkode: a23d3...73f En kan legge planer, om en får det til er en annen sak, og det er det om en er yngre også. Så spørs det om hvordan en har stelt seg. Sitter en med gratis hus og greie inntekter har en muligheter en med husleie og minstepensjon ikke har. Helsa kan en prøve å ta vare på ved egeninnsats så den er så god som mulig. Jeg hadde vel en drøm om alderdommen og den blir stadig revidert. Jeg håper jeg kan være såpass så jeg fysisk kan hjelpe den yngste inn i sin første leilighet som han betaler for selv. Alrså ikke hybel eller kollektiv. Endret 14. juli av Flintis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå