Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg spør her, da jeg ikke finner svar på nettet; 

Dersom jeg inngår en forsikringsavtale vedr uføretrygd- må jeg ha/betale for forsikringen en viss tid, før jeg evt blir syk, og vil søke om uføretrygd? 

tusen takk for svar ☺️

Skrevet

Har du planer om å bli syk og ufør? Har du sykdom som allerede er kjent, så dekker ikke uføreforsikringen uføre I forbindelse med den sykdommen. Omså man i det heletatt får uføreforsikring. 

Anonymkode: 5da9d...070

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får ingenting om du blir ufør for noe som er registrert noe sted nå.

Anonymkode: e9aab...780

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Livsnyter-dama skrev (16 minutter siden):

Dersom jeg inngår en forsikringsavtale vedr uføretrygd- må jeg ha/betale for forsikringen en viss tid, før jeg evt blir syk, og vil søke om uføretrygd? 

tusen takk for svar ☺️

Selvsagt og du kan ikke bli ufør for noen diagnoser du har eller det alt er mistanke om du har 

• Liker 2
Skrevet

Det blir veldig åpenbart om karenstiden ved inngåelse av forsikringen er f.eks. to eller tre måneder du og du starter utredning med tanke på uførhet like etter denne perioden er over da. 

Skrevet
Livsnyter-dama skrev (4 timer siden):

tusen takk for svar ☺️

Det er helt avhengig av livssituasjonen din, og forsikringsselskapet. 
Vær klar over at dersom du melder skade eller uførhet så vil de kreve innsyn i journaler og saksdokumenter hos NAV, som sykemeldingsdiagnoser m.m.

Så vet du at det er sannsynlig at du blir ufør så trenger du ikke tegne forsikring og regne med at du får forsikringspenger utbetalt. 

Anonymkode: a821b...5b4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for alle svarene☺️ jeg har ikke planer om å bli syk. Men jeg har aldri hatt uføreforsikring før. Den er jo ganske dyr, og jeg er foreløpig en helt frisk dame rundt 50 år. Så jeg er litt i stuss på om det er verdt å legge pengene i en slik forsikring de neste 15 årene. 
Og skulle det vise seg at karenstiden er f.eks. to år, og man blir syk/får symptomer (noe som kan lede til uførhet) før karenstiden er over så får jeg vel ikke utbytte av forsikringen…?

Skrevet
Livsnyter-dama skrev (29 minutter siden):

Takk for alle svarene☺️ jeg har ikke planer om å bli syk. Men jeg har aldri hatt uføreforsikring før. Den er jo ganske dyr, og jeg er foreløpig en helt frisk dame rundt 50 år. Så jeg er litt i stuss på om det er verdt å legge pengene i en slik forsikring de neste 15 årene. 
Og skulle det vise seg at karenstiden er f.eks. to år, og man blir syk/får symptomer (noe som kan lede til uførhet) før karenstiden er over så får jeg vel ikke utbytte av forsikringen…?

Får du i det hele tatt uføreforsikring når du er såpass gammel?

Anonymkode: a6177...58b

• Nyttig 1
Skrevet

Er ikke sikkert du får uførforsikring når du er over 50. Men dersom du skulle få og senere trenger å bruke den, så vil all tidligere sykdomshistorikk sjekkes mtp om sykdommen kan ha startet før forsikringen ble kjøpt. 

Anonymkode: 15b3a...57d

• Nyttig 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...