AnonymBruker Skrevet 13. juli #1 Skrevet 13. juli Oppdaget sølvkre i leilighet jeg flyttet inn i for noen uker siden. På Bad og et par i gangen ved bad. Har jeg krav på noe erstatning da jeg nettopp har kjøpt? Hadde sølvkre i min forrige leilighet også. Da la Anticimex ut gift og jeg tettet alt av lister i leiligheten. Tror jeg ble nesten helt kvitt de. Der hadde jeg i nesten hele leiligheten. Hva kan jeg ellers gjøre? Tetter lister, luftavfukter på bad, prøver å lufte i hele leiligheten, støvsuge. Andre tips? Midler en selv kan kjøpe? Noen som har erfaring med å bli kvitt dem? Hvor vanlig er det med sølvkre i gamle leiligheter? Anonymkode: afa3e...867
AnonymBruker Skrevet 13. juli #2 Skrevet 13. juli Du mener skjeggkre, ikke sant? Du må ta kontakted anticimex igjen, eller du kan kjøpe permetrin. Anonymkode: b5bee...ebf
NakenPanda Skrevet 13. juli #3 Skrevet 13. juli Du tok de nok med deg de elsker pappesker, var de nye eller fikk du de fra noen andre? 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli #4 Skrevet 13. juli Du vet jo ikke om det var sølvkre der fra før av eller om du tok med deg de fra forrige leilighet. Vanskelig å vite og bevise. Anonymkode: 8ef39...d4e 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli #5 Skrevet 13. juli Obs: går ut i fra at du faktisk mener sølvkre, og ikke skjeggkre. Jeg ville meldt fra til eierskifte forsikringen. Det er nå veldig strenge krav på hva selger skal opplyse om, og sølvkre dukker ikke helt magisk opp fra intent. Sølvkre kommer etter min erfaring av dårlig vedlikehold av sluk på badet, så ville vært ekstra nøye med det. Anonymkode: 4e4f8...7a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #6 Skrevet 13. juli Kjøpte leilighet jeg også med både sølvkre og skjeggkre . Aldri hatt det der jeg har bodd. Fikk ikke klaget på noe😢 brukte min egen forsikring kostet meg 2000 kr. Skadedyr firma kom å ordnet opp. De ble borte. Grusomme ekle kryp. Anonymkode: 7da6b...108 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #7 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjøpte leilighet jeg også med både sølvkre og skjeggkre . Aldri hatt det der jeg har bodd. Fikk ikke klaget på noe😢 brukte min egen forsikring kostet meg 2000 kr. Skadedyr firma kom å ordnet opp. De ble borte. Grusomme ekle kryp. Anonymkode: 7da6b...108 Så kjipt med begge deler da! Men fint du har fikset det. Hvor lang tid tok det for deg å bli kvitt dem? Anonymkode: afa3e...867
AnonymBruker Skrevet 13. juli #8 Skrevet 13. juli Har de på badet. Jeg har lært meg å bare leve med dem. De har eksistert på jorda i millioner av år så lite sannsynlig at de blir borte. Anonymkode: ae8bc...a8c 2 1
Sniff76 Skrevet 14. juli #9 Skrevet 14. juli Vi har noen sølvkre på badet i perioder, og det hjelper hvis vi setter opp varmen der.
AnonymBruker Skrevet 14. juli #10 Skrevet 14. juli Sølvkre er kun der det er fukt, så har de vært i hele leiligheten er det skjeggkre. Og de kan du ha tatt med deg i pappesker når du flyttet. Det er lenge siden dette gikk på eierskifteforsikring, men det går fint an å ordne. Ta kontakt med styret i borettslaget der du har flyttet inn og informer om at du har funnet kre, og at de må hjelpe med sanering. Skal man få bukt med det må det settes ut feller i alle leilighetene i bygget, så må anticimex sjekke hvilken type kre det er snakk om og omfanget, og så legger de ut gift i alle leilighetene så kreene forsvinner. Har gjort dette i to av blokkene der jeg bor, og det fungerer veldig bra. Borettslagets forsikring dekker kostnadene, og borettslaget tar egenandelen. Har du flyttet i sameie må du får alle med på at dette er en god ide, det kan være noe mer krevende. Hos oss var det mange som trodde de hadde sølvkre, og som av den grunn aldri hadde sagt fra, men så viste det seg å være skjeggkre nør det ble satt ut feller. Ett år siden gift ble lagt ut, aldri sett noe igjen. Anonymkode: c51f3...04c 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå